Hur får man bort tidigare inloggningar

dee79

Trådstartare
När man loggar in på mail, hemsidor m.m så skriver man ju i användarnamn och lösenord. Nästa gång man ska logga in så föreslår datorn själv tidigare använda inloggningsnamn. Detta hade jag lyckats trolla bort tidigare, men nu när jag installerat om datorn så är skiten tillbaka.

Är det NÅGON som vet hur man stänger av den "kom ihåg"-funktionen?

Sv: Hur får man bort tidigare inloggningar

Om det är firefox vi pratar om så är det Verktyg > Inställningar > Sekretess

Om det inte är firefox så föreslår jag att du dumpar IE och laddar ner det :p

I IE Verktyg - Internetalternativ - Innehåll - Inställningar under rubriken "Komplettera automatiskt":laugh:

"Spara det som skrivs in i formulär och i sökfältet"

Är det den?

Ja, det är firefox ;)
Har haft ff ett tag, men installerat om datorn och jag har en tendens att glömma bort saker. IE ligger dock kvar för att kunna se hur t ex hemsidan ser ut i olika webläsare

Tack för den också! Då kan jag kanske få bort eländet på jobbet också :idea:

Japp det är den, kul att höra att du använder den vettiga läsaren :p

Jo, jag är rätt trött på Microsoft i många former. Använder visserligen XP som operativ, för det funkar för mig. Är trött på att de bygger upp program och tjänster på ett sådant vis att de inte går att kombinera med program och tjänster från andra tillverkare utan en massa trassel och extra nedladdningar av skit som man inte vill ha i datorn.

Tycker heller inte om alla default-inställningar som de prackar på en och som man får sitta i timmar och leta rätt på för att kunna klicka bort.

*nä, jag är inte bitter* :D

Jo, jag är rätt trött på Microsoft i många former. Använder visserligen XP som operativ, för det funkar för mig. Är trött på att de bygger upp program och tjänster på ett sådant vis att de inte går att kombinera med program och tjänster från andra tillverkare utan en massa trassel och extra nedladdningar av skit som man inte vill ha i datorn.

Tycker heller inte om alla default-inställningar som de prackar på en och som man får sitta i timmar och leta rätt på för att kunna klicka bort.

*nä, jag är inte bitter* :D

http://www.livet.se/ord/kategori/Cynism

Join the da... right side!

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till... 74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
63 315
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara... 2
Svar
28
· Visningar
4 719
Senast: Trissa
·
IT & mobiler Är det verkligen kört? Jag blev av med min telefon, på mobilen hade jag en yahoo-app. För att logga in på mailen får jag en kod till...
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: Magnum
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022
  • Födda-24
Tillbaka