Hur får man en man att klippa navelsträngen?

I detta fallet finns trejde alternativet, att han sätter när foten och markerar för föräldrarna att de måste acceptera frun. Det vore det bästa alternativet, men det har han ju inte gjort hittills och det är därför frun till sist flyttat.
Aha! Man ska tvinga FÖRÄLDRARNA istället?!

Fantastiskt. Jag tror han vinner på separationen...
 
Som sagt, det är många detaljer som jag medvetet låter bli att nämna här. Jag fortsätter undvika det, för det finns ingen anledning att berätta allt.
Jag önskar bara få veta om det finns någon som har erfarenhet av en man som har liknande stark relation till sina föräldrar, där han har ändrat på det till förmån till sin fru?
I detta fallet finns trejde alternativet, att han sätter när foten och markerar för föräldrarna att de måste acceptera frun. Det vore det bästa alternativet, men det har han ju inte gjort hittills och det är därför frun till sist flyttat.
Ett äldre par jag känner flyktigt, vet jag att den ingifte hade duster och kände sig utfryst av övrig familj. Det blev bättre efter att barnet helt tog över gården, men aldrig riktigt bra.
 
Tolkar ickesvaret som att hon var fullt medveten om hur landet låg och av någon anledning trodde att det skulle förändras pga henne och barnet.
Ärligt talat?
Jag har förvisso ingen aning alls om situationen.
Men jag förstår fullt ut att en inte vill lägga ut hela någons liv på ett internetforum. Bara den här mängden hade varit för mycket för mig. Jag skulle snarare vara mer orolig som TS över att överhuvudtaget skapat en tråd om detta!
 
Ärligt talat?
Ja, varför inte? Det var ju ingen direkt "farlig" eller ens personlig fråga; Visste frun hur han är, hur hans liv är, men trodde att det skulle förändras?
Med tanke på hur negativt mannen framställts så torde det inte vara några problem med en sån ja/nej-fråga om frun.
 
Ja, varför inte? Det var ju ingen direkt "farlig" eller ens personlig fråga; Visste frun hur han är, hur hans liv är, men trodde att det skulle förändras?
Med tanke på hur negativt mannen framställts så torde det inte vara några problem med en sån ja/nej-fråga om frun.
Okej, jag uppfattade det inte som en ja/nej fråga utan mer en fråga efter detaljer.
 
Men hur får ni/du/hon det till att om han gör X (stannar på gården) är han ett osjälvständigt mähä, och om han gör Y (följer efter frun) är han självständig och mogen? Du/ni menar att när han gör det föräldrarna vill så är han ledd och lydig ("pappas lilla dräng"), om han gör det frun vill så är han fri!? Hur går det ihop? Handlar det inte bara om vad du/ni tycker är rätt i situationen, helt enkelt?

Hans vilja då? Den är knappast identisk med fruns...
Precis vad jag tänkte. Ungefär så här "När han pratar med sina föräldrar är de överens, men sedan med frun är han så svag att han håller med henne istället."
 
Självklart. Men frågar kvarstår, finns det någon som lyckats, där det till sist blev ett slut som gjorde alla glada?

Men spelar det någon roll? Oavsett om 50 bukefalister radade upp sina erfarenheter så skulle det inte säga ett smack om hur det går för just det här paret.

Jag fattar verkligen inte syftet med tråden, annat än att få vältra sig i andras angelägenheter. På ett forum bland helt okända människor. Jag vet inte vilket som skulle göra mig mest skogstokig, om min kompis skrev om min partner, eller om min partners kompis skrev om mig.
 
Jag vet inte vilket som skulle göra mig mest skogstokig, om min kompis skrev om min partner, eller om min partners kompis skrev om mig.
Jag skulle inte bli tokig alls om min mans vän skrev om mig. Däremot skulle jag tro att han blivit tokig och seriöst känna att han behövde hjälp. Helt ärligt alltså. Jag kan inte föreställa mig en enda vän, varken till mig eller min man, som någonsin skulle engagera sig så till den milda grad att de startade trådar om våra "problem" på olika forum.
 
Jag skulle inte bli tokig alls om min mans vän skrev om mig. Däremot skulle jag tro att han blivit tokig och seriöst känna att han behövde hjälp. Helt ärligt alltså. Jag kan inte föreställa mig en enda vän, varken till mig eller min man, som någonsin skulle engagera sig så till den milda grad att de startade trådar om våra "problem" på olika forum.
Nej, det där engagemanget är väldigt märkligt. Det här är ju inte första tråden om "någon annans" problem, och jag brukar tänka att antingen har de som startar sådana inga egna problem att fundera över, eller så har de så många problem att de flyr genom att grotta ner sig i andras.
 
Nej, det där engagemanget är väldigt märkligt. Det här är ju inte första tråden om "någon annans" problem, och jag brukar tänka att antingen har de som startar sådana inga egna problem att fundera över, eller så har de så många problem att de flyr genom att grotta ner sig i andras.
Men hur skulle en utbildad psykolog med typ 17års arbetslivserfarenhet i yrke lösa detta fall
 
Nej, det där engagemanget är väldigt märkligt. Det här är ju inte första tråden om "någon annans" problem, och jag brukar tänka att antingen har de som startar sådana inga egna problem att fundera över, eller så har de så många problem att de flyr genom att grotta ner sig i andras.

Kära buke!

Ett mig närstående blötdjur (gudmor till min hund)....
 
Din vän bör avsluta förhållandet om han inte genast visar att han tänker göra något åt situationen. Det kommer inte plötsligt bli bättre. Tydligen är det viktigare för honom att vara kvar på gården hos sina föräldrar än att behålla frun och det är ju bara att acceptera.
 
Senast ändrad:
Och det efter att man avgjort om personen verkligen har en navelsträng att klippa, rent objektivt. Det blir svårt att klippa den annars.

Det kan vara ett bra experiment att försöka byta ut just det uttrycket mot något annat.
"Hur får man en man att ta avstånd från sina föräldrar?" (känns väl inte som något man ska ägna sig åt som partner?)
"Hur får man en man att förstå vad han väljer?" (känns som vi pratar om en lobotomerad idiot)
"Hur får man en man att förstå vad han väljer bort?"(se ovan)

Det kan ibland vara nyttigt att vända lite på formuleringarna för att se hur det ser ut från en annan vinkel.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 278
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 396
Senast: kubikmeter
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 126
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 561
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp