Hur försvarar man svartjobb när man byter bransch?

Eh, jag har intyg och betyg från alla jobb jag har haft (förutom hästskötarjobbet då) och alla skolor jag har gått i eftersom det krävs när man söker jobb/skola? Problemen visar sig när man söker jobb med stenhård konkurrens där man verkligen behöver ha allt på det torra gällande vad man listar upp i CV:t..

Är det stenhård konkurrens är det betydligt viktigare vilka meriter du har, än att du har alla papper i ordning. Ingen sitter och kollar upp varenda jobb på varenda sökande, det skulle bli jättedyrt. Särskilt inte en irrelevant erfarenhet - du sa ju att du sökte jobb i en helt annan bransch nu? Då är nog det faktum att hästjobbet var svart det minsta problemet, om något frågar de kanske varför du öht jobbade med det. Men förmodligen bryr de sig inte, inte när det var så länge sen, och det finns färskare och mer relevanta meriter att fråga om och kolla.
 
Alltså, hur många här har behövt visa upp "en massa intyg" vid intervjuer överhuvudtaget?

Har aldrig någonsin skett i mitt liv i af, att en potentiell ag velat se tidigare arbetsgivarintyg, lönespecar, deklarationer och skulle en potentiell ag efterfråga dylikt "bevis för att jag jobbat vitt", så skulle jag nog på riktigt fundera på hur det står till i hjärnkontoret..
 
@Kiwifrukt det var din formulering att"så länge du har en referens över huvud taget så bör de nöja sig med det" som föranledde min kommentar . Det framgick faktiskt inte alls hur du menade utöver det .

Skit samma dock -du har ju förklarat hur du menade . Jag har ju själv idogt förklarat i tråden som svar till TS dessutom att ett 8 år gammalt jobb öht inte väger så mycket . Så där tycker jag inte det borde finnas någon som
Helst tveksamhet ang min egen åsikt och om det var detsamma du trots allt menade blir ju det hela en total icke fråga.
 
@Kiwifrukt det var din formulering att"så länge du har en referens över huvud taget så bör de nöja sig med det" som föranledde min kommentar . Det framgick faktiskt inte alls hur du menade utöver det .

Skit samma dock -du har ju förklarat hur du menade . Jag har ju själv idogt förklarat i tråden som svar till TS dessutom att ett 8 år gammalt jobb öht inte väger så mycket . Så där tycker jag inte det borde finnas någon som
Helst tveksamhet ang min egen åsikt och om det var detsamma du trots allt menade blir ju det hela en total icke fråga.

Men den meningen var ju en del av hela inlägget jag skrev. Jag kanske inte preciserade exakt i den meningen att hon inte behövde bry sig om en åtta år gammal arbetsplats, men det framgick av hela inlägget. Tar man en mening ut ur sitt sammanhang kan man vända och vrida på den hur som helst tills den inte ens liknar det sammanhang den var i från början.

Men skit samma, vi vill ha fram samma sak egentligen.
 
Jag har med alla mina referenser och jobb sen lååångt tillbaka och det har varit ett plus för mig när jag sökt jobb att jag jobbar som hästskötare med stort ansvar
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Varför görs det inget åt svartarbetet inom hästnäringen? Det är ju inte direkt en hemlighet. Det är ju snarare regel än undantag att...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 401
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp