Sv: Hur förvarar ni frukt och grönt?
Tack för all information! Vad buke är bra ibland!
Jag känenr mig som värsta tonåringen som precis flyttat hemifrån, men faktum är att jag är 33 år gammal och har bott i eget hem sedan jag var 17 år...

Bättre sent än aldrig heter det dock.
Så för att summera.
Bananer är lite veliga och vill inte ha det kallt o h inte varmt.
Tomater funkar utmärkt i rumstemeratur och så också gurka
Rädisor i en påse utan blast.
Paprika och sallad i en påse i kylen, svamp i en papperspåse.
Mango och avokado också i rumstemperatur. Så ock vattenmelon, som håller sig länge :O
Citroner och basilika (gäller det alla örter, som dill och gräslök och persilja också, även om de inte står i nån kruka utan bara är typ avklipta?) i rumstemperatur också. Och äpple, som förstör andra grönsaker, också i rumstemperatur.
Men hur är det med potatis, lök och morötter?
Mina hundar stjäl så jag får komma å var jag kan förvara det som ska vara ute i rumstemperatur.
Förresten, jag hörde en kvinna som virar in sina bananer i folie, aluminiumfolie alltså, det ska hålla längre då. Vet inte om det stämmer då jagi inte äter banan

Men kan inte någon här köpa två bananer i dag eller så och vira in en i aluminiumfolie och ha en utan och i kylen?
Och jag veeeeet, men snälla berätta för mig om min dippa jag gjorde i lördags fortfarande är fräsch? Jag veeeet att man kör med lukta och smaka, men med min matfobi KAN jag verkligen inte göra det, det går inte, inte utan att veta att den går att äta och inte är dålig. Så frågan är rätt enkel- behöver man ens fundera på att lukta och smaka efter bara två dagar i kylen?
Om man köper någon tomat som är lite grön, kan man lägga den i rumstemp så den blir röd? Eller är det kört så den måste vara planterad för att mogna så? Jag är itne förtjust i tomater egentligen men äter ändå. Pärltomater äter jag dock som godis!!!
Sedan en HELT annan fråga som jag måste passa på... jag har något kött som ska grillas och är marinerat, köpt så i affären. Jag orkar inte grilla eftersom jag inte KAN grilla, men kan man tillaga den i stekpanna eller ugn? Blir det gott? Är sugen på grillat kött och sallad! Om min mage och kropp orkar fixa det då jag är sjuk.