Bukefalos 28 år!

Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

kachic skrev:
jag ska givetvis skaffa nytt hårnät så jag slipper känna mig skyldig till magsår ;)

Det är bra! ;) Men jga kan ju trösta dig med att du absolut inte är värst, du har ju i alla fall försökt sätta upp håret lite i alla fall! De jag tänker på främst är de som har långt hår h e l t löst, utan en ansats till att försöka sätta upp det.. *rys*
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag har allt hår under hjälmen.
Gör först en tofs sen vänder jag mig upp och ner och tar på mig hjälem bakifrån och fram så att tofsten hamnar i hjälmen och sen får man peta in allt utstickande hår i hjälmen. Helt klart det snyggaste sättet både vid hoppning och dressyr.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

känns skönt att höra ;)

när jag tävlade ponny var det en tjej med hår till midjan. ( aldrig kammat) som hade världens längsta lugg, hon bara tryckte på hjälmen över den där kaluffsen och jag fattade aldrig hur hon lyckades se någonting över huvudtaget ^^
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Man tycker ju att hon själv borde störas av det.. När min lugg blir för lång så använder jag hjälmen för att hålla bort den, nån nytta får den ju göra! ;)
Men om man har så långt hår som till midjan, tänk vad snyggt det hade kunnat vara med en rejäl fläta, istället för bara hängande slafs..
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Nu har jag inte tävlat på ett tag, sist hade jag en fläta som jag böjde upp till knut men jag ska klippa av mig allt hår hade jag tänkt ;) innan tävlingssäsongen drar igång för min del och så upp med håret i hjälmen, snyggast så :)
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

man tycker ju det ;) men hon red alltid så. men det såg ju ut som hej kom och hjälp mig :P
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

*KL*

Jag kör oftast på två flätor!
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

I vanliga fall har jag ALLTID håret uppsatt i en hästsvans och på tävling brukar jag sätta upp hårt i en häst svans sen ett hårnät ovanpå och eventuellt nån rosett eller snodd utanpå. :smirk:
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Hjälp, jag är nog en slarver....:o
VAr hoppryttare tills för en tid sedan, och har ännu inte riktigt tagit till mig det här med hårnät...

Jag har hår till midjan och brukar sätta upp det i en fläta. Brukar använda spännen så att vissa slingor inte ska leta sig ut under hjälmen. Sist glömde jag dock spännena:o Så det spreta lite.
Men domarna har inte klagat än så länge iaf:D
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag sätter bara upp det i en enkel hästsvans, tävlar inte på så hög nivå, så jag orkar inte göra mer :p
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Är det en mindre tävling nöjer jag mig med en prydlig fläta, det sår lagom välvårdat ut och går ju ganska fort. Annars blir det en knut och hårnät.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

jag flätar mitt hår och använder hårnät. :p
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

brukar fläta det och knyta upp det till en knut plus att jag brukar ha hårnät. prydligast så:angel:
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag är kortklippt sedan snart 30 år - det är jättepraktiskt:D

Immer
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Skulle ju gärna ha ett hårnät, men hann inte köpa det till senaste tävlingen så jag gjorde en vanlig knopp a la hästmansknopp, bara det att jag senare såg i filmen av programmet att knoppen hade gått ur och kvar var en slafsig fläta som hoppade upp o ner på ryggen...aja...då vet jag bättre nästa gång och skaffar ett riktigt hårnät :rofl:
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

PathOfClovers skrev:
Tycker det är så fult med folk som har bara hästsvans eller typ en fläta som studsar på ryggen i takt med traven, ser så slafsigt ut.


Jag fick lära mej väldigt tidigt att det är otroligt smaklöst och dålig stil och absolut förbjudet att guppa runt med lång hästsvans på ryggen. Så det sitter väl i, jag tycker det ser slafsigt ut. Även i hoppning.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Sätter upp det i en knut och har hårnät över.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

ååååh vad jag känner mig slarvig! :o
Jag hade alltid varit lite sådär halvskeptisk mot hårnät, Fråga mej inte varför! Uppfattningen ändrades senare... :p Mitt hår är supertjockt och mörkt, räcker ungefär till brösten...
En gång på tävling hade jag strul med det mesta, så håret var det sista jag tänkte på...*lång historia* :crazy: Sååå..slarviga jag satte upp det i en lika slarvig knut..såg väl helt okej ut, tyvärr var det inte det!! :eek: För sen efteråt när jag kände på håret så var hela hårknuten "nerflyttad" till mitten av ryggen ungefär..tjusigt värre.. :bow: Tur för mig att den inte trillade ner på marken! :angel:
En aningen förvånande kanske att det åkte ner så långt ner, Men å andra sidan förstår man nu varför hårnät och spray är nödvändigt :smirk: hahaha! Nuförtiden har jag det alltid det ordentligt uppsatt i hårnät, Det ni! :rofl:
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Man lär så länge man lever heter det väl.. :angel: Du lär ju inte göra om det! :D
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag brukar först sätta upp håret i en häst svans, det håret som är uppklippt sätter jag upp med hårnålar. Sedan har jag en hårnät utan på så dettäcker allt hår. Efter det så sätter jag fast en hårklämma där toffsen är, Jätte bra blir det :)

Kan se om jag hittar en bild på det. . :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 496
Western Snor ämnet från Tävlingsforumet, eftersom jag vill rikta in mig på endast westernryttare :d Så! Hur tycker ni man skall ha håret på...
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Lenita
·
N
Tävling Nu är det snart dags för mig och hästen att göra nypremiär på tävlingsbanorna :) Men jag klurar på vad jag gör av mitt hår då... På...
2
Svar
20
· Visningar
3 856
Senast: benny_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp