Bukefalos 28 år!

Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Var köper ni hårnät ja vill ha ett riktigt snyggt
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Men lillsyss hår sätts noggrant upp. En inbakad fläta som rullas ihop till en knopp, hårnät över och sedan hårnålar med pärlor i. (Sådanna man kan köpa i blomsterhandlar :rofl: ) Urläckert. :love:



Det är ursnyggt att ha det så.

Man ska vara knoppad precis som hästen.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag har hår ner till naveln, så jag har det i en lång fläta bara :smirk:
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Har för tillfället rastaflätor, så det är lite trixigt.
Sätter upp dem i en knut och sedan hårnät runt knuten(ett sånt där tjockt sammetsaktigt hårnät) som matchar hjälmen.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

För min del blir det knut med hårnät över. Har hårnär med klämma.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag flätar en inbakad fläta som jag sedan lägger i en knut. Sedan brukar jag sätta in lite hårnålar.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Håller med om att spreitgt hår på dressyrtävling är :eek:. Såg en gång en kvinna med kort grått hår, o hon ansåg nog att hon inte behövde ngt hårnät :angel: - bara det att håret spretade rakt ut under hatten :eek:. Det värsta jag har sett!

Sj hade jag förut tjockt hår som nådde ner till brösten ungefär, då brukade jag fläta och rulla upp i en knut (som hästarnas rulleflätor alias flyingeknoppar). + lite klämmor, hårnät o hårklämma genom knuten
Idag har jag knappt axellångt hår och mkt uppklipt på sidorna(tunnat ut håret), så jag sätter upp håret i en "knut" (gör en hästsvans och med sista varvet på hårsnodden fäster jag upp änden på håret),
Sätter 4 klämmor längs sidorna för att få upp allt uppklippt (inkl luggen), på med hårnättet så inget kan rymma.
Sätter en ny hårsnodd på samma ställe som den förra, men utanpå nätet för att spänna åt det (annars plöfsigt vid öronen o sticker ut).
Avslutar med att ta en snygg hårklämma o trä igenom lite av håret(når ej runt) o hårnätet när jag har hatt,
med hjälmen sätter jag fast den i öglan bak i nacken! För utseendets skull, så folk slipper se "knutan":D.
http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/SM030.jpg
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag brukar göra en inbakad fläta, har inte särskilt långt hår, så när flätan är klar så syns endast en liten tofs(typ max 5 cm) och det finns ingen möjlighet att göra en knopp av det. Annars gör jag en knut och hårnät om.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag hade hårnät när jag tävlade. Snyggt och praktiskt.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Måste bara ställa en dum fråga :o

Men hur gör ni en knopp/knut:confused: Det är jättesnyggt men jag kan verkligen inte Nån som skulle vilja förklara?:p Mitt hår är unigefär 1dm nedanför axlarna.

Men till det tråden handlar om, just nu har jag en fläta(oftast) eller hårnät, men tkr inte dt är det snyggaste :p
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

När jag gör en knut så gör jag först en vanlig låg hästsvans. Sen snurrar jag allt hår runt snodden så att det blir en knut. Sen en stor tygsnodd runt knoppen för att få alla utstickande hår borttrollade ;)

När jag gör en knopp gör jag en inbakad fläta som jag sen snurrar ihop ala flyingeknopp. Blir supersnyggt.

Sen på med massa hårspray och hårnålar för att hå allt hår på plats.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

När jag gör en knut så gör jag först en vanlig låg hästsvans. Sen snurrar jag allt hår runt snodden så att det blir en knut. Sen en stor tygsnodd runt knoppen för att få alla utstickande hår borttrollade ;)

När jag gör en knopp gör jag en inbakad fläta som jag sen snurrar ihop ala flyingeknopp. Blir supersnyggt.

Sen på med massa hårspray och hårnålar för att hå allt hår på plats.

OKej ska testa :bow: Ett litet problem bara, flyingeknoppar har jag aldrig fattat hur man gör :o även om jag har fått förklarat för mig ett X antal ggr :angel:
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Nu tävlar jag ju inte (än) på min häst, men på träning då jag också vill vara lite proper gör jag en inbakad fläta som jag rullar upp längst ned så det blir som en stor hästknopp och sätter en snodd i och en nål om varsin sida så inget hår lossnar. Håret blir så tovigt om det får "hänga fritt".. Tävlar jag sedan så blir det nog hårnät över den :-)
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag snurrar upp håret till en knut och sätter en stor tygtofs runt! Tycker det blir snyggast så, inget hår sticker ut så då är det lugnt :p
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag har en k¨lämma typ mde en stor vit rosett som det är ett hårnät nedanför.

lägger in en bild syns inte så bra men syns lite vitt i nacken..
13536860.jpg
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag har väldigt långt hår(nästan ner till rumpan). Jag tycker absolut att det ska vara uppsatt. Jag gör en fläta som jag sedan rullar upp i en knut fast snatt med en vanlig hårsnodd, hårspännen och sedan hårnät över det så att allt sitter på plats. sedan är det bara att föröka ha huvudet still så att det håller! :d
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag har alltid uppsatt hår eller tofs och hårnät.
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag har allt hår under hjälmen.
Gör först en tofs sen vänder jag mig upp och ner och tar på mig hjälem bakifrån och fram så att tofsten hamnar i hjälmen och sen får man peta in allt utstickande hår i hjälmen. Helt klart det snyggaste sättet både vid hoppning och dressyr.

Håller med! så gör jag också:D
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

E det inte konstigt att man som hästmännsiak utan problem kan gå in på en resturang med sketna hästkläder, osminkad och allmänt ovårdad men när man ska på tävling går man upp en timme innan för att vara fräsch, sminkad och så där perfekt? hahaha!

Tycker det är jättefint när man stoppar in allt hår i hjälmen men fy vad det alltid e obekvämt när jag provar. En kompis gör alltid så och hon ser så där stilig ut...som jag vill se ut.

själv har jag inte hittat ngt fint hår nät ännu så jag har de där billigaa 2 för 15 hahaha. de går alltid sönder så jag får alltid köpa nya till varje tävling men som sagt de e ju inte så dyra. det va värre i helgen då jag lyckades spräcka mina vita byxor och dragkedjan i mina stövlar...så nu blir det inga mer tävlingar innan jag fått mina nya stövlar och då ska jag ha köpt ett snyggt hår nät!!
 
Sv: Hur gör du med håret när du tävlar dressyr?

Jag tävlar inte i dressyr men när de är fälttävlan sätter ja först upp mitt extremt tjocka hår i en hästsvans. Sen tar ja en sån rosett med hårnät o fäster den i halva håret (allt hår får inte plast i klämman) o sen petar ja in håret i hårnätet.
Håret vid öronen fäster jag med vanliga hårnålar bara för säkerhets skull, man vill ju inte få tofsar som sticker ut ;)

Kanske inte världens bästa bild men man ser att där finns något vitt där bak :)

11653_1186012288.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 496
Western Snor ämnet från Tävlingsforumet, eftersom jag vill rikta in mig på endast westernryttare :d Så! Hur tycker ni man skall ha håret på...
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Lenita
·
N
Tävling Nu är det snart dags för mig och hästen att göra nypremiär på tävlingsbanorna :) Men jag klurar på vad jag gör av mitt hår då... På...
2
Svar
20
· Visningar
3 856
Senast: benny_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp