Bukefalos 28 år!

Tävlingsfrisyr för ryttare

N

nässla

Nu är det snart dags för mig och hästen att göra nypremiär på tävlingsbanorna :) Men jag klurar på vad jag gör av mitt hår då... På träning har jag det i "knut", egentligen bara en hästsvans som viks två gånger och ev lösa testar sätts fast med hårspännen.

Men jag håller på och sparar ut det och har nu hår ungefär till axlarna, vilket innebär att knuten blir lite lång om jag viker den som vanligt och fler gånger blir svårt att vika eftersom jag har så "hårt" hår (tänk tagel...).

Vanliga hårnät brukar inte klara av mitt hårda hår, men borde man inte kunna ta lös ett sånt där litet hårnät från ett hårspänne med nät och sätta det under en gummisnodd? För hårspänne med nät ser väl tokigt ut på en tant på snart 30?
Stoppa in det i hjälmen är inte ett alternativ, det är lite för kort för att hållas på plats.

Hur gör ni med håret när ni tävlar?
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

finns fina hela hår nät som man sätter över huvudet sen kan man lägga i det långa håret i det så ligger det dom en "knut" kanske att man får ta e snodd o hjälpa till lite...

:bump:

finns på ställen som säljer hårvårdsprodukter och smink osv...

hoppas det löser sig!!!
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

Jag brukar köra på fläta ihoprullad i hårnät med extra hårsnoddar runt. Har åxå rätt långt och ffa tjockt hår. Har jag hatt har jag dessutom ett sånt där litet hårnät med spänne/rosett på.
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

Tidigare hade jag en snygg fläta. När min kompis tävlade förut hade hon en snygg fiskbensfläta som en annan kompis till mig gjorde.
Den var skitsnygg!
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

Jag brukar bara göra en tofs som jag virar flera varv så att det blir till en knut. Funkar bra för mig... :)
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

jag har tur som tävlar hoppning. för jag KAN inte stoppa in mitt hår i ett såndär gulligt hårnät m spänne eftersom mitt hår är förtjockt. dels får det inte plats i nätet o sen går inte spännet runt håret.
så jag brukar köra med vanlig hästsvans som flyger i vinden. haha.
men de få gånger det ha varit dressyr har jag gjort en fläta o vikt in den (så som man knoppar hästens man!)

nån som har nått tips på en fin frisyr till mig med långt o megatjockt hår??
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

För dressyr eller hoppning??
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

jag brukar oftas bara slänga ihop en slarvig knut :angel: har hästsvans ibland. kanske ska tilläggga att jag tävlar hoppning oxå
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

Jag sätter upp det i en "slaffsig" knut eller hästsvans bara.
Hoppning är det jag tävlar i då.

Är det inte tillräckligt att man kravlar sig upp på morgonen, måste man stå och frisera sig också? :eek: :angel:
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

jag som inte ens borstar håret( :angel: ), men för jämnan har det uppsatt, brukar faktist passa på att borsta håret när jag ska tävla, för det kanske e grejen att se lite trevlig ut när man tävlar :p
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

När jag hoppar har jag bara en vanlig hästsvans.

Av mammas kompis som hjälper mig med dressyren fick jag ett fantastiskt fint hårnät, en svart rosett med ett guldigt hästhuvud på och själva nätet är som svart spets med små blommor i mönstret :love: Det ska jag ha när jag tävlar dressyr.

Förut hade jag alltid flätor i mitt hår på tävling, men det gick aldrig bra, så det vågar jag inte ha längre :p
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

Jag klippte bort min tjocka långa besvärliga hår så nu är det superenkelt inför tävlingarna. Trivs superbra och till sommaren kommer man gilla det ännu mer när det är varmt och allt, har haft superkort hår tidigare också så jag har att jämföra med. Tydligen är det ju på mode igen med riktigt kort hår för tjejer så det passade ju bra.
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

*KL*
jag slår alltid upp håret i en slarvig knut eller en hästsvans,
annars oftast viker ja in håret i hjälpem så inget syns:) och jag tävlar i hoppning
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

I hoppningen har jag en tofs lr fläta..

I dressyren är det tofs och hårnät som gäller
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

jag har tur som tävlar hoppning. för jag KAN inte stoppa in mitt hår i ett såndär gulligt hårnät m spänne eftersom mitt hår är förtjockt. dels får det inte plats i nätet o sen går inte spännet runt håret.
så jag brukar köra med vanlig hästsvans som flyger i vinden. haha.
men de få gånger det ha varit dressyr har jag gjort en fläta o vikt in den (så som man knoppar hästens man!)

nån som har nått tips på en fin frisyr till mig med långt o megatjockt hår??



en sak som är jättefint till långa tjocka hår tycker jag är, inbakad fläta som man "viker in" (som en knopp i manen) och sen lägger man hårnät (ljust om man har ljust hår, mörkt när om man har mörkt hår) och sen sätter man en fin toffs övet nätet med !! kan ju använda lite spännen för att hålla allt på plats ! :D
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

Jag flätar håret i en inbakad fläta som sen rullas ihop till en knut. Använder inte hårnät. :D
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

brukar ha flätor eller stort hårnät då jag tävlar:)
 
Sv: Tävlingsfrisyr för ryttare

jag brukar ha ett sånt här hårspänne med en rosett och ett nät som man her håret i typ.. vet inte hur man ska förklara:P
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 712
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 628
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 017
Senast: honung
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp