Hur gör man slut?

Bonita4

Trådstartare
Har efter nästan ett helt halvårs vridande och vändande kommit fram till att jag vill göra slut med min sambo. Vi har varit tillsammans i 4 år (vi är 24 nu).

Jag har ingen bra "anledning" egentligen, mer än att jag känner att detta inte är mannen jag vill spendera resten av mitt liv och skaffa barn med. Vi har väldigt olika intressen (vilket väl är OK) men vi vill även leva våra liv på så olika sätt så jag tror det skulle orsaka problem i framtiden. Allt detta tänkande har gjort att mina känslor svalnat ännu mer och nu känns det som det rätta.

Men hur gör man? Det känns som en så hemsk anledning att man tappat känslorna. Han älskar mig och kommer bli så fruktansvärt ledsen. Jag vet inte om jag klarar det.
 
Är det bättre att han är lycklig ovetande om att dina känslor försvunnit? Det tror inte jag. Sätt er och prata om det. Ingen av er kommer må bra i längden av att du inte berättar det du sagt här.
 
Det är klart att du klarar det. Alternativet är ju att låta bli, och det är naturligtvis orättvist mot er båda att spendera resten av livet tillsammans när du är olycklig och han är lurad.

Gällande själva genomförandet och att ordna det så bra som möjligt så är det väl rimligt att anta att han kommer att bli väldigt ledsen. Om jag vore i din sits så skulle jag därför försöka tajma samtalet till en tidpunkt då jag hade möjlighet att lämna lägenheten i alla fall i någon vecka så att han slipper göra det, kolla så att hans bästis inte är bortrest eller liknande, samt försöka ta det t ex i inledningen av en helg så att han hinner komma igenom det värsta innan nästa jobbvecka. När samtalet väl är genomfört så tror jag att det är väldigt viktigt att du inte är den som tröstar honom när han är ledsen. Då tar det bara längre tid att komma ut på andra sidan.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 341
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 637
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 958
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 602
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp