Hur göra lös ridbana fastare?

Liselott76

Trådstartare
Vi har en ridbana som tidigare fungerat bra tills att någon fick för sej att harva upp det nedre lagret vilket gjorde att stenar & allt möjligt kom upp till ytan..
Efter detta paddades banan & ett sandlager lades på (förra våren), problemet nu är att den är för lös, inget fäste.. Vi hoppas att den legat till sej över vintern & är fastare nu, men om den inte har gjort det, nån som har tips?
 
Eftersom det är sand så finns risken att det aldrig sätter sig. Det kan hjälpa att lägga på stenkross (tex 0-4) med inblandning av stenmjöl. Det är inte säkert ni får ordning på det om ni inte tar bort sanden först.

Det är svårt att råda på internet så bäst är om du tar ut någon entreprenör som kan det här med ridbanor.
 
Tack för svaren, vi får se hur banan ser ut nu framemot våren.. & sen kanske som sagt ta ut någon expert för att kika på den.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 689
Senast: Amk
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 319
Senast: ufot
·
Hästvård Typiskt. En och en halv vecka efter att veterinären gett mig och Barka grönt ljus att jobba på då han var mycket nöjd med hennes rygg så...
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp