Hur göra rent läder hakremmen på Charles Owen hjälm?!

Sv: Hur göra rent läder hakremmen på Charles Owen hjälm?!

är det ljust läder som blivit mörkare så går det inte att ändra tillbaka, läder är så i sin natur. blir mörkare av allt. är det bara skit så är lädertvål det man ska ha på, inte diskmedel osv då det torkar ut.
 
Sv: Hur göra rent läder hakremmen på Charles Owen hjälm?!

OT men Hjälmen ayr8, är det någon som vet hur pass säker den är? Hittar mest beskrivning om hur bra ventilation osv, men "nätet" som jag fattar det som finns på framsidan, är inte det något som skulle kunna sänka den ur säkerhetssynpunkt? Borde inte ett föremål lätt kunna tränga in där eller skada om man skulle landa olyckligt?

Vet någon vikten på den? Letar efter en lätt hjälm pga nackbesvär, logiskt så känns det som att en ordentlig ventilationshjälm kanske också är lätt?

Erfarenheter? :D
 
Sv: Hur göra rent läder hakremmen på Charles Owen hjälm?!

Jag tycker att de är ganska tunga, ungefär som en vanlig CO wellington/jw. Nätet är hårt så jag skulle inte vara rädd att något skulle träna in där.
 
Sv: Hur göra rent läder hakremmen på Charles Owen hjälm?!

efter att ha sett den irl nu så förstår jag att nätet inte blir någon skaderisk. Jag har sökt info om vikt men hittar ingen. Jag har nu en eurolite som funkar bra i vikt, men vill inte ha något tyngre då jag har märkt med tyngre hjälmar att jag får ont i nacken (har en nackskada).

Vad kan den väga ca och hur mycket skillnad kan det vara jämfört med de som heter "lättviktshjälm"?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
536
Trädgård & Växter Är det någon som vet hur man kan göra rent och snygga till en gård med plattor som blivit vildvuxen? Har fått tips om högtryckstvätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 198
Senast: Krålus
·
Kläder & Bli fin Har en väska i nubuck och kalvskinn som jag behöver göra rent. Väskan är av ljust läder men har blivit missfärgat då jag lät ett par...
Svar
0
· Visningar
714
Senast: BernT
·
Utrustning Jag tänkte köpa en Charles Owen hjälm i modellen AYR8 med piping, men man kan ju välja alla möjliga färger. I vanliga fall hade jag...
Svar
1
· Visningar
608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp