Bukefalos 28 år!

Hur håller ni er ajour?

Måste vara därför jag möts av betaluppmaningar jag mötts av de senaste 6 månaderna eller så. Jag har inget emot reklam per se, men jag har ingen avsikt att betala för att få ta emot reklam.
Om de haft MER reklam hade du sluppit betalväggen ... ;)

Men: om du inte har smartphone så att du kan ha appar, kolla http://omni.se på nätet. Precis som appen så sammanfattar den vad olika medier rapporterar, och länkar vidare till de du vill. Jättebra sätt att hänga med.
 
Läser dagstidning på jobbet (långt till brevlådan :( ), har P1 på när jag är på jobbet och så en daglig kik på buke.
 
Jag är pinsamt dålig på att hålla mig ajour. Har dagstidning (lokaltidnimg) på jobbet och en bit till brevlådan så ingen tidning hemma. Lyssnar sällan på radio och ibland dröjer det nån vecka innan jag kollar nyheter. Hade ett tag pushnotiser från Aftonbladet men det ständiga pipandet i mobilen gjorde mig galen.

Hur gör ni för att hänga med i vad som händer?

Läser tidningar online. SvD, DN, och sen Guardian, Der Spiegel, New York Times och Washington Post för internationella perspektiv. Sen brukar jag kolla Seth Meyers, Daily Show, Stephen Colbert och Heute Show för reaktioner och en satirisk vinkel på saker. När det gäller amerikansk politik är amerikanska satirprogram min huvudsakliga källa, skulle jag säga.

En del ser man på FB också, folk brukar länka till analyser och debattartiklar.

Men helt och hållet nätbaserat, definitivt.

Eller ja, vi har DN och SvD som papperstidningar hemma också, så de läser jag inte bara på nätet.
 
Mina favoriter bland engelskspråkiga medier är The Guardian och CNN. Guardian på nätet är fantastiska, jag fattar inte hur de har råd att ha allt gratis. Under hela cirkusen kring Greklands ekonomi förra året följde jag deras liveuppdatering varje dag. Briljant.

Och CNN är grymma på stora händelser. Igår kväll hade jag följt deras Nicerapportering i ett par timmar, sedan stängde jag av tv:n för att göra natt. Men då började pusharna om Turkiet rasa in så det var bara att dra på CNN igen. Jag satt naglad i tre timmar. Slog över till SVT i nån paus men ... Tja.
 
Mina favoriter bland engelskspråkiga medier är The Guardian och CNN. Guardian på nätet är fantastiska, jag fattar inte hur de har råd att ha allt gratis. Under hela cirkusen kring Greklands ekonomi förra året följde jag deras liveuppdatering varje dag. Briljant.

Och CNN är grymma på stora händelser. Igår kväll hade jag följt deras Nicerapportering i ett par timmar, sedan stängde jag av tv:n för att göra natt. Men då började pusharna om Turkiet rasa in så det var bara att dra på CNN igen. Jag satt naglad i tre timmar. Slog över till SVT i nån paus men ... Tja.

De två är riktigt bra men jag brukar kolla på BBC också (på nätet ska tilläggas, min TV-antenn fungerar inte efter en höststorm och jag orkar inte fixa den :D).
 
De två är riktigt bra men jag brukar kolla på BBC också (på nätet ska tilläggas, min TV-antenn fungerar inte efter en höststorm och jag orkar inte fixa den :D).
Ja, det gör jag med. Inte minst i samband med Brexitdagen. Men jag släppte det efter ett tag när det blev väldigt internt brittiskt, politiska svängar som inte intresserade mig lika mycket. Då kändes CNN:s perspektiv bredare. (På samma sätt blir CNN för internt amerikanska för mig ibland när det gäller det kommande presidentvalet).
 
Ja, det gör jag med. Inte minst i samband med Brexitdagen. Men jag släppte det efter ett tag när det blev väldigt internt brittiskt, politiska svängar som inte intresserade mig lika mycket. Då kändes CNN:s perspektiv bredare. (På samma sätt blir CNN för internt amerikanska för mig ibland när det gäller det kommande presidentvalet).

Absolut, båda kanalerna ser jag just för att få ett annat perspektiv än det svenska men att det givetvis blir för mycket av deras nationella nyheter ofta.

Tyvärr är min tyska för rostig för att jag ska orka läsa tyska medier med någon större behållning.
 
Jag använder nyhetsappen Omni som samlar kortfattade texter med nyheter och dirrigerar en vidare via länkar om man vill läsa mer ingående om något. Går att ställa in push-noticer om man vill, man kan också välja vilka kategorier av nyheter man får upp i sitt flöde.

Enkelt att få en liten överblick om vad som händer, och vill man så har man flertalet olika källor att läsa vidare hos. Jättenöjd.
 
Jag är pinsamt dålig på att hålla mig ajour. Har dagstidning (lokaltidnimg) på jobbet och en bit till brevlådan så ingen tidning hemma. Lyssnar sällan på radio och ibland dröjer det nån vecka innan jag kollar nyheter. Hade ett tag pushnotiser från Aftonbladet men det ständiga pipandet i mobilen gjorde mig galen.

Hur gör ni för att hänga med i vad som händer?
Jag gillar BBC appen, men har inget ljud på notiserna.
De har relevanta världsnyheter och mkt innom teknologi/vetenskap/natur som är intressant att läsa förutom dagsnyheter.
Kompletteras med lokalnyheterna på svt/rapport/aktuellet. Har även svt i mobilen så brukar kolla förstasidan där.
Buke är ju inte helt dumt heller ;)
 
Min partner uppdaterar mig ibland och buke på det sedan något halvår-år tillbaka. Jag insåg att jag i dagens läge inte kan hantera nyheter i högre doser än så utan att det påverkar mitt mående och vardag väldigt negativt. Jag vet att det är kaos idag och det som är extra mycket kaos får jag veta på andra sätt och kan om jag känner behov läsa lite då. I så fall på typ dn eller svd. Förhoppningsvis ger det sig när hormoner och sånt är tillbaka på normal nivå.
 
Jag tittar enbart på BBC och CNN, faktiskt. Lite dumt eftersom jag inte får mig några svenska nyheter....... Jag ska erkänna att jag tittar på SKY news också, skämmigt, de är väldigt vinklade, men jag gillar några av deras nyhetsuppläsare och de har ett kul gäng som snackar kring nyhetsbordet. Ofta gäster.

Saknar mina prenumeratioern på SvD och DN men har inte råd med dem just nu.
 
Måste vara därför jag möts av betaluppmaningar jag mötts av de senaste 6 månaderna eller så. Jag har inget emot reklam per se, men jag har ingen avsikt att betala för att få ta emot reklam.
Fast... Jag betalar för både DN och SvD och möts inte av så mycket reklam. Mer än den där första sidan som man måste klicka vidare från för att nå tidningen.

Ett enda klick. Det kan jag göra för att få behålla god nyhetsvärdering och rapportering.
 
Jag brukar titta på tv4 nyhetsmorgon när jag äter frukost. Kanske inte världens mest kvalitativa nyhetsprogram men lagom till frukost.
När jag äter middag brukar jag kolla på svts nyhetsprogram eller tv4s. Har inga tv kanaler så kollar på play.
 
Läser Aftonbladet och nsd flera gånger/dag. Gillar olika nyhetssidor på Facebook så där får jag också bra med uppdatering.
Är jag hemma kollar jag rapport på kvällen också.
Gäller det sport ringer pappa och rapporterar :p
 
Är en nyhetsjunkie läser de flesta tidningar online dagligen ffa i storbritannien och usa, sedan en del bloggar för specialvinkling, gillar tex jezebel för lite mer feministiskt perspektiv, får erkänna att även reddit faktiskt har en del ok grejer. Vill jag bli deprimerad över världen blir det (mycket sällan!) breitbart eller liknande, men vill inte ge dem klickandet. Favoriter är The Guardian, Washington Post, NY Times (tyvärr är de båda numera bakom paywall) gamla hederliga beeb naturligtvis! Tja, Aftonbladet, Svd och DN. Hänger dessutom på en del mer politiska forum - roligast är subforumet till världens största hockeyforum. Läser tyvärr inte franska/tyska. :(

MSNBC för USA rapportering, ibland CNN. Newsweek har helt gått ner sig, Time Magazine kan vara ok ibland. Ibland kan man streama Sky News, vinklat och ytligt, men ändå ok.

Jag måste nog skaffa mig ett liv istället för att läsa om andras! O_o
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 592
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 073
Senast: monster1
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 450
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 187
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp