Bukefalos 28 år!

Hur håller ni er ajour?

Mina favoriter bland engelskspråkiga medier är The Guardian och CNN. Guardian på nätet är fantastiska, jag fattar inte hur de har råd att ha allt gratis. Under hela cirkusen kring Greklands ekonomi förra året följde jag deras liveuppdatering varje dag. Briljant.

Jag fullkomligt älskar The Guardian och skulle få allvarlig abstinens om jag inte kunde läsa den dagligen, särskilt nu med Brexit, Florida, Bryssels, Bagdad, Turkiet osv. Älskar också deras op ed, helt briljanta på det där typiskt litterära torra brittiska sättet. Jag fattar inte heller hur sjutton de kan hålla så hög kvalitet trots att de är gratis. Har adblock men plockat bort den från Guardians sida eftersom jag vill att de ska fortsätta vara gratis :)
 
Jag hör på radio varje morgon (P1) samt läser på CNN och BBC. Ska kolla The Guardian! Tack för tips.
Skummar snabbt svensk media. Eftersom jag jobbar med det jag gör får jag info från andra håll också men sådana kanaler kan du inte få som privatperson.
 
Jag läser DN och GP på nätet - inte varenda artikel, men jag får en någorlunda vettig överblick. Brittiska Guardian och Independent gillar jag också. Ibland slinker några artiklar från SvD och Sydsvenskan också ner, samt Bohusläningen som jag tycker är mysig ;) Kvällstidningarna och Metro följer jag på Facebook men det är väl inte sådär jätteofta som jag klickar mig in där, det brukar räcka med rubrikerna. BBC och SVT är också bra källor för korta, korrekta rapporteringar.

Har pushnotiser från DN på mobilen (har dem inställda på GP också men får aldrig några därifrån) vilket ger mig snabb info om det viktigaste. När det händer något i utlandet får jag flashar från jobbets resebyrå då jag står som säkerhetsansvarig i deras system - det är ganska övergripande grejer eftersom större händelser i utlandet ofta påverkar resande = vi får en notis om det för att snabbt kunna kontrollera om vi har personer i något område där det hänt något.

Jag är lite dålig på att lyssna på radio då jag podprenumerar på alla program jag gillar eftersom jag får krupp på musiken i P4 och blir uttråkad av att lyssna på P1 för länge i sträck. Har dock SR-appen installerad och får pushnotiser även där om livesändningar i Ekot om något särskilt hänt. Är jag hos mamma och pappa står dock P4 alltid på.

TV-nyheter ser jag sällan på, jag blir alltid så upprörd. Strutsbeteende javisst, men jag läser hellre om det än ser hemskheterna. Västnytt tycker jag dock om, det brukar vara lite mer lättsmälta historier om sälar och så ;)

Nu har jag också laddat ner Omni, hoppas bläckis får rejäl provision!
 
Jag är pinsamt dålig på att hålla mig ajour. Har dagstidning (lokaltidnimg) på jobbet och en bit till brevlådan så ingen tidning hemma. Lyssnar sällan på radio och ibland dröjer det nån vecka innan jag kollar nyheter. Hade ett tag pushnotiser från Aftonbladet men det ständiga pipandet i mobilen gjorde mig galen.

Hur gör ni för att hänga med i vad som händer?

Kollar in på sr (där går jag även in på min p4-sida och läser), svd, nsd och ibland svt nyheter. Är inne på sr minst en gång om dagen, men oftast slösurfar jag in där flera gånger om dagen.

Läser endast nyheter på internet, har ingen tidning och gillar inte radio riktigt.
 
Jag kollar bukefalos, läser lokala dagstidningar på jobbet och lyssnar lite på radio till och från jobbet :)
 
Jag läser DN och GP på nätet - inte varenda artikel, men jag får en någorlunda vettig överblick. Brittiska Guardian och Independent gillar jag också. Ibland slinker några artiklar från SvD och Sydsvenskan också ner, samt Bohusläningen som jag tycker är mysig ;) Kvällstidningarna och Metro följer jag på Facebook men det är väl inte sådär jätteofta som jag klickar mig in där, det brukar räcka med rubrikerna. BBC och SVT är också bra källor för korta, korrekta rapporteringar.

Har pushnotiser från DN på mobilen (har dem inställda på GP också men får aldrig några därifrån) vilket ger mig snabb info om det viktigaste. När det händer något i utlandet får jag flashar från jobbets resebyrå då jag står som säkerhetsansvarig i deras system - det är ganska övergripande grejer eftersom större händelser i utlandet ofta påverkar resande = vi får en notis om det för att snabbt kunna kontrollera om vi har personer i något område där det hänt något.

Jag är lite dålig på att lyssna på radio då jag podprenumerar på alla program jag gillar eftersom jag får krupp på musiken i P4 och blir uttråkad av att lyssna på P1 för länge i sträck. Har dock SR-appen installerad och får pushnotiser även där om livesändningar i Ekot om något särskilt hänt. Är jag hos mamma och pappa står dock P4 alltid på.

TV-nyheter ser jag sällan på, jag blir alltid så upprörd. Strutsbeteende javisst, men jag läser hellre om det än ser hemskheterna. Västnytt tycker jag dock om, det brukar vara lite mer lättsmälta historier om sälar och så ;)

Nu har jag också laddat ner Omni, hoppas bläckis får rejäl provision!
Om du inte får pushar från GP så är något fel, jag får dem hela tiden.
 
Om du inte får pushar från GP så är något fel, jag får dem hela tiden.

Ja, jag förstår att det är det. Har gått igenom alla inställningar både i appen och i iPhonens inställningar för notiser och det är inget avaktiverat där. Får installera om den tror jag bestämt.

ETA: Nu har jag installerat om den och får fortfarande inte upp möjligheten att få banderoller. Jättekonstigt.
 
Ja, jag förstår att det är det. Har gått igenom alla inställningar både i appen och i iPhonens inställningar för notiser och det är inget avaktiverat där. Får installera om den tror jag bestämt.

ETA: Nu har jag installerat om den och får fortfarande inte upp möjligheten att få banderoller. Jättekonstigt.
Jag kollar min nu, banderoller finns inte. Har Tillåt notiser, Ljud, Visa i notiscenter och Visa vid låst skärm aktiverat.
 
Jag kollar min nu, banderoller finns inte. Har Tillåt notiser, Ljud, Visa i notiscenter och Visa vid låst skärm aktiverat.
Det där med ljudet. Du har det på alltså? Notiserna kommer ju vid de mest varierade tider på dygnet. Har du det på nattetid?

Jag undrar, för jag försöker reda ut om jag lider av infostress eller om det bara är min gamla vanliga medfödda extrema ljudkänslighet som ställer till det för mig igen. Jag har nyligen tillbringat ett par nätter i samma sovrum som en mobil som uppenbarligen hade ljudet på i GP-appen.
 
Det där med ljudet. Du har det på alltså? Notiserna kommer ju vid de mest varierade tider på dygnet. Har du det på nattetid?

Jag undrar, för jag försöker reda ut om jag lider av infostress eller om det bara är min gamla vanliga medfödda extrema ljudkänslighet som ställer till det för mig igen. Jag har nyligen tillbringat ett par nätter i samma sovrum som en mobil som uppenbarligen hade ljudet på i GP-appen.
Stänger av allt ljud på mobilen nattetid förstås. :)
 
Jag har försökt etablera det, men det är svårt eftersom jag själv inte har nerver att stänga av ljudet sedan extraflickan blev slagen och ringde mitt i natten så att jag kunde rädda henne.
På iphone finns en funktion som släpper igenom ett visst nummers ljud. Det borde finnas på android också.
 
Jag blir helt stressad av andra människors omni-notiser som poppar upp hela tiden (OBS eftersom det är Buke: ja jag fattar att folk får ha vilka appar de vill etc etc). Skulle aldrig kunna ha det själv, för mig känns det enbart stressande att konstant och hela tiden få uppdatering om alla gräsliga saker som händer. Som att man aldrig kan stänga av.
 
Jag blir helt stressad av andra människors omni-notiser som poppar upp hela tiden (OBS eftersom det är Buke: ja jag fattar att folk får ha vilka appar de vill etc etc). Skulle aldrig kunna ha det själv, för mig känns det enbart stressande att konstant och hela tiden få uppdatering om alla gräsliga saker som händer. Som att man aldrig kan stänga av.
De är skitjobbiga att stänga av ljudet på i android, tydligen. Jag kan göra det på min iphone men jag försökte googla fram lösningen åt exet som har android. La inte ner min själ i det men åtminstone så långt som jag kom förklarade omni att problemet inte var löst.

Jag kollade nu, jag har 7 nyhetsappar där ljudet är på (och några utan). När något stort händer blir det rena klockspelet. :D
 
De är skitjobbiga att stänga av ljudet på i android, tydligen. Jag kan göra det på min iphone men jag försökte googla fram lösningen åt exet som har android. La inte ner min själ i det men åtminstone så långt som jag kom förklarade omni att problemet inte var löst.

Jag kollade nu, jag har 7 nyhetsappar där ljudet är på (och några utan). När något stort händer blir det rena klockspelet. :D
Jag laddade hem omni till min android igår och det var plattsättning att välja pushnotiser utan ljud. Fanns som val på inställningar. Men jag kanske missuppfattar vad du inte kunde stänga av ljudet på?
 
Jag kollar min nu, banderoller finns inte. Har Tillåt notiser, Ljud, Visa i notiscenter och Visa vid låst skärm aktiverat.

Jag med! Precis samma. Konstigt!

Har inte heller fått några Omninotiser sedan jag installerade appen för sisådär tolv-tretton timmar sedan, men den kanske inte är så flashig av sig?
 
Jag med! Precis samma. Konstigt!

Har inte heller fått några Omninotiser sedan jag installerade appen för sisådär tolv-tretton timmar sedan, men den kanske inte är så flashig av sig?
Jodå, Omni är bra på att flasha. Min senaste från dem kom 19:49 igår.

Fick en push från GP precis nu. Det fick alltså inte du?
 
Jag laddade hem omni till min android igår och det var plattsättning att välja pushnotiser utan ljud. Fanns som val på inställningar. Men jag kanske missuppfattar vad du inte kunde stänga av ljudet på?
Jag kan, exet kan inte. :) Men då ska jag säga till honom att problemet verkar vara löst.

Plattsättning :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 579
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 070
Senast: monster1
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 448
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 186
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp