Hur hantera detta??

Sv: Hur hantera detta??

Ja, jag är en snäll matte jag :rofl:

Ska tänka på det, nästa gång...

Å andra sidan tog han oxå precis ett NEJ!! + bort knuffning när han välte dottern och var lite hårdhänt på henne...

Kom ihåg att "Nejet" aldrig innehåller någon instruktion om vad det är vi vill att hunden ska göra istället. Fyll alltid på med ett kommando som hunden kan tex "gå och lägg dig"

Sv: Hur hantera detta??

Att folk står lutade över sin hund och ger den en "etta" är jättevanligt, men sällan effektivt. Speciellt lutandet blir ofta dominant.

Om hunden bär på något den inte får, tex nallen, ta tag i nackskinnet, helst i halsbandet om den har något. Och lyft, det ska vara ett minimalt lyft, precis så framtassarna inte tar i marken. Sen blir du extremt passiv i övrigt, allt roligt slutar när man inte gör som matte säger. Stå kvar så till hunden släpper, sen är det bara att belöna.
Detta gör du sittandes på huk, inte lutandes över. Viktigt att du inte har ögonkontakt.

Sängen skulle jag bara hindra den från att komma inunder.

Jättebra råd, tack!!:bow:

Vi tränar just nu på att leverera det han bär på, mot belöning..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 373
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8... 2
Svar
29
· Visningar
13 757
Senast: ISABEL
·
Hästhantering Har ni några förslag på hur man på bästa sätt löser denna situation: Jag har en häst, en kallblodstravare född 99, vallack. Han har... 2
Svar
20
· Visningar
4 111
Senast: Heulwen
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 619
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka