Singoalla
Trådstartare
Jag analyserar, analyserar och analyserar. Funderar på likande händelser, och hur det sett ut i backspegeln (med lite distans i form av tid). Vad hände, varför hände det? Vad hade jag kunnat göra? Var jag orsaken?
Själv jobbar jag helt ensam i min position, småföretagare med anställda. Alla beslut, alla nederlag - allt är mitt ansvar. Men i medgång är det mina kollegor som hjälper att få vind i seglen.
Motivationen hittar jag i alternativen. Måste jag göra detta? (byta jobb, lägga ner firman, ta annat uppdrag?), utvärdera alternativen, finna mig i den lösning jag väljer och sedan inse att jo, det är motvind emellanåt och det är bara att fortsätta igenom i lugnt tempo så det finns krafter kvar att accelerera när vinden lagt sig.
Är det do or die-projekt brukar jag motivera mig genom att jag ger mig något riktigt fint när jag ridit ut stormen (att lyckas är för mig att rida ut stormen, inte att gå med xx i vinst eller så).
Bra tips! Det är lite ett do or die projekt just nu, ska fundera ut hur det kommer att se ut på andra sidan och hur det kommer att kännas när det är klart!