Hur har ni råd med både häst och barn?

Sv: Hur har ni råd med både häst och barn?

Det jag tycker är skönt med att vara inackorderad är att min tid i stallet går åt till att umgås med min häst snarare än sysslorna runtom. Sedan är det nog stor skillnad om man jobbar natt istället för ett mer inrutat dagjobb. Jobbar du dag ska allt göras på kvällar och helger och då blir det lite tid för annat.

Jag skulle heller inte våga gå ut och gå med hästen och barnvagn, däremot kanske det kunde fungera med att bära barnet i sele?

Jag kommer att rida in unghästen själv, jag är ingen erfaren kusk utan vill ha honom inkörd för att jag tycker att det ger sådana fördelar sedan när man kommer till ridning. Och skulle jag plötsligt sluta dressyra till fördel för körning så är grunden lagd!;)

Ja exakt alla är ju olika och har man råd att köpa sig fri från alla sysslorna i stallet och bara kan rida och komma när man vill rida/träna så är det ju mkt bättre om man trivs med det och inte är så focuserad på att vilja bestämma allt själv osv.

Jag har haft det så(ungefär, fick dock hjälpa till lite med fodring o så) och visst det passade bra då när jag inte hade hästen hemma och det var långt att köra till stallet då funkade det inte att åka och fodra 3 gånger om dagen.
Och det var skönt att vissa dagar inte behöva åka ut alls utan göra annat sen bara åka ut för att rida.

Men eftersom jag tycker om att bestämma allt runt mina hästar så trivs jag jättebra med att ha dem hemma, det har alltid varit mitt mål att få sköta dem själv, att få se dem genom fönstret när jag vaknar, att kunna springa ut barfota till dem och pussa på dem näääär jag vill:love:
Att umgås med dem, för mig är hästarna mer än bara ridningen/träningen den timmen man är där jag vill se dem varje dag genom fönstret, se så de mår bra, gosa med dem när jag är ledsen och ja helt enkelt känna att de är mina familjemedlemmar och de finns där 24 timmar om dygnet och jag kan träffa dem när jag vill och hur mkt jag vill utan att behöva skotta fram bilen för att köra till dem.

jag kände att när jag hade dem inackorderade så var det någon annan som skötte dem, det var inte mina hästar på något sätt jag bara betalade och de kunde flytta hästarna hur de ville o jag hade ingen talan i princip visst det är olika från stall till stall men även om jag fått bestämma mkt så har jag alltid velat bestämma allt hihi.

det är nog lite sån jag är bara helt enkelt, jag gillar att ta hand om dem och se dem bli glada när man kommer med mat hur de gnäggar till en, hur de kommer springandes när man kommer hem från jobbet med bilen och hur de känner igen en så tydligt när man går förbi hagen för att hämta posten lr vad som helst.

det är MINA hästar och det känns verkligen vart korvörena går då lixom.
 
Sv: Hur har ni råd med både häst och barn?

Det resonemanget köper jag inte.

Inte jag heller, sonen var 1 år när han började hos dagmamma. Men jag kallar det nog inte att han lekte med de andra barnen. Där emot såg och hörde han ju hur de gjorde och tog efter. Men leka tillsammans tycker jag han verkligen börjar visa intresse för nu 2½ år och då att han förstår hur man leker tillsammans.

Vad är det för slags föräldrar som lyckas med att barnet träffar dagmamma/dagispersonal mer än sina föräldrar?

Går barnet heltid på förskolan så träffar den sin dbv mer. Om du inte räknar sömnen under natten som att träffa sitt barn?

Sömnbehovet varierar ju, men 12-13 timmar brukar en 1-3 åring behöva. Ska man då upp vid 7 för att åka till dagis lär man gå och lägga sig skapligt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 742
Senast: Juli0a
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 190
Senast: Elendil
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 883
Senast: Fazeem
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 218
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp