Hur hittar man nån?

Vet du, jag känner igen mig i mycket av det du skriver!
Inget socialt jobb direkt heller, väger på tok för mycket numer och ratar killar som ÄLSKAR att resa, då det inte intresserar mig det minsta!!
Har varit aktiv då dejtingsidor (främst gratissidor) och träffade en man som jag umgicks med ett bra tag, tyvärr visade han sig vara notorisk lögnare :crazy:

Känner mig emellanåt ensam, eller inte direkt, men skulle gärna vilja träffa någon att älska:love:
Har dock några män jag tycker är intressanta, bl a min bilmek och en kille som jobbar på macken där jag är in ofta, men de är inte tillräckligt intressanta för att jag ska utveckla det hela...

Har insett att jag nog inte riktigt vågar gå in i en relation just nu, av fler anledningar, men hoppas att det någon gång dyker upp någon som känns rätt:heart

Besöker dejtingsidan sporadiskt men tror inte att jag hittar någon där, då det inte är så många som finns i närheten (liten landsbygdsstad).
Vill minnas att du bor mer centralt (?) och då finns ju mer att välja på.

Mitt råd är dock att se dig omkring, kolla in vad det finns för män i närheten som attraherar dig. Prata några ord med dem (om det känns bekvämt) och träna annars på att prata med främmande människor du möter, bara för att lättare våga ta kontakt den dagen du möter en man som verkligen attraherar dig;)
 
Det är det ingen som har sagt.
Men det låter som du vill träffa någon. Men du vill inte förändra ngt dvs du vill inte ta kontakt med folk och du vill inte vara med på dejtingsida.

Om man vill att något ska vara annorlunda i sitt liv så måste man förändra det själv.
Vad kan du förändra? Vill du ha en förändring?

Både och. Har aldrig haft ett förhållande (jo, ett långt med en gift man) och tror det handlar om att okända saker är läskiga och att jag har den dåliga självkänslan som ställer till det. Så visst kan jag förändra, men osäkerheten gör att jag inte vet vad jag ska förändra.
 
Både och. Har aldrig haft ett förhållande (jo, ett långt med en gift man) och tror det handlar om att okända saker är läskiga och att jag har den dåliga självkänslan som ställer till det. Så visst kan jag förändra, men osäkerheten gör att jag inte vet vad jag ska förändra.
Har du funderat på att gå och prata med någon?
Jag tror det skulle vara bra för dig att prata om osäkerheten och få hjälp med ditt självförtroende/ självkänsla.
 
Har du funderat på att gå och prata med någon?
Jag tror det skulle vara bra för dig att prata om osäkerheten och få hjälp med ditt självförtroende/ självkänsla.

Det är en bra grej. En annan bra grej är att yoga. Det brukar möblera om i folks liv på ett mycket positivt sätt utan att man egentligen gör så mycket (förutom att yoga då).
 
Det är en bra grej. En annan bra grej är att yoga. Det brukar möblera om i folks liv på ett mycket positivt sätt utan att man egentligen gör så mycket (förutom att yoga då).

Yoga har jag funderat på. Väldigt svårt för gruppsaker bara, lider av en ganska kraftig prestationsångest. Ska kolla vad som finns här i Täby dock, nu jobbar jag så jag kan göra sånt.
 
Nu känner jag mig som en papegoja. Men jag tror att du kommer att vinna mycket på att stärka din självkänsla och att bli vän med dig själv, ditt sätt att vara och ditt utseende. Jag har resonerat precis som du tidigare och bland annat inte känt mig attraktiv. Ju mer du lyckas släppa de spärrar du verkar ha i ditt huvud desto större chans att du träffar någon.

Känns som att jag tjatar lite, men man får tillbaka det man sänder ut. Försök se dig själv genom andras ögon, vad ser de och hur bemöter du dem?

Väldigt väldigt nyttigt att göra en liten objektiv analys av sig själv.

Människor i alla storlekar och alla tänkbara utseenden hittar partners, men det är mycket svårare om man är avvaktande och beter sig som om man inte trivs med sig själv än om man liksom ignorerar sitt eget utseende och bara ÄR. Och anstränger sig för att verkligen lyssna på och se den person man är intresserad av.

Och om man inte vågar ge lite ibland utan väntar på att någon annan ska våga ta första steget så kan man få vänta länge.

Fundera på vad som skulle krävas för att du skulle börja trivas med dig själv, har det med sätt att vara att göra, eller utseende, eller något du gör eller inte gör? Det finns mycket man kan göra på egen hand om man vågar ge sig själv chansen.

Jag tror att steg ett handlar om dig nämligen.
 
Det är en bra grej. En annan bra grej är att yoga. Det brukar möblera om i folks liv på ett mycket positivt sätt utan att man egentligen gör så mycket (förutom att yoga då).
Nja...
Det är inte alltid bra då det kan starta olika processer i kroppen.
Om man inte mår bra tror jag det är bättre att prata med någon utbildad.
 
Jag har inte heller haft så bra resultat av terapi, tyvärr. Det löste sig med yoga, meditation och några böcker (och jag var i rätt dåligt skick och kunde inte ens jobba innan).

Åh vad roligt att läsa! Bestämt mig för att ge upp terapi och jobba själv. Så nu måste jag ju testa yoga!
 
@MissFideli
Anledningen till att jag tror du behöver stärka din självkänsla etc är för att även om du får ett förhållande kommer inte allting lösas med det. Du kommer antagligen ha samma osäkerhet ändå.
Och tyvärr händer det att när man inte mår bra är det lätt att hamna i osunda relationer. Tyvärr.
 
Nu känner jag mig som en papegoja. Men jag tror att du kommer att vinna mycket på att stärka din självkänsla och att bli vän med dig själv, ditt sätt att vara och ditt utseende. Jag har resonerat precis som du tidigare och bland annat inte känt mig attraktiv. Ju mer du lyckas släppa de spärrar du verkar ha i ditt huvud desto större chans att du träffar någon.

Känns som att jag tjatar lite, men man får tillbaka det man sänder ut. Försök se dig själv genom andras ögon, vad ser de och hur bemöter du dem?

Väldigt väldigt nyttigt att göra en liten objektiv analys av sig själv.

Människor i alla storlekar och alla tänkbara utseenden hittar partners, men det är mycket svårare om man är avvaktande och beter sig som om man inte trivs med sig själv än om man liksom ignorerar sitt eget utseende och bara ÄR. Och anstränger sig för att verkligen lyssna på och se den person man är intresserad av.

Och om man inte vågar ge lite ibland utan väntar på att någon annan ska våga ta första steget så kan man få vänta länge.

Fundera på vad som skulle krävas för att du skulle börja trivas med dig själv, har det med sätt att vara att göra, eller utseende, eller något du gör eller inte gör? Det finns mycket man kan göra på egen hand om man vågar ge sig själv chansen.

Jag tror att steg ett handlar om dig nämligen.

Jag håller delvis med. Men jag tror inte många i första läget märker hur jag känner. Jag är nästan översocial utåt och har lätt för att få kontakt med folk. Framför allt i uniformen i bussen, det är löjligt nog min borg. Men jag kan ju inte direkt dejta i bussuniform i en buss?
 
@MissFideli
Anledningen till att jag tror du behöver stärka din självkänsla etc är för att även om du får ett förhållande kommer inte allting lösas med det. Du kommer antagligen ha samma osäkerhet ändå.
Och tyvärr händer det att när man inte mår bra är det lätt att hamna i osunda relationer. Tyvärr.

Så är det! Samtidigt är det nog nått jag måste ha med i livet för att stärka självkänslan. 37 år och fortfarande singel är inte kul. Snarare pinsamt.
 
Jag håller delvis med. Men jag tror inte många i första läget märker hur jag känner. Jag är nästan översocial utåt och har lätt för att få kontakt med folk. Framför allt i uniformen i bussen, det är löjligt nog min borg. Men jag kan ju inte direkt dejta i bussuniform i en buss?
Men det är ju jättebra. Då kan du fundera över varför du känner dig trygg där. Och sen överföra det till andra situationer
 
Yoga har jag funderat på. Väldigt svårt för gruppsaker bara, lider av en ganska kraftig prestationsångest. Ska kolla vad som finns här i Täby dock, nu jobbar jag så jag kan göra sånt.

Om det är något yoga INTE är, så är det prestationsbaserat. Liksom hur ska du kunna prestera den bästa eller mest perfekta andningen? Den bästa medvetenheten? Känna efter mest och bäst?

Men jag har å andra sidan bara erfarenhet av kundaliniyoga och MediYoga så jag kanske inte ska uttala mig om andra yogaformer. Vad gäller MediYoga kan man i alla fall sitta på stol och göra övningarna.

Inom de yogaformerna får man effekt bara man i princip lutar sig åt rätt håll. Dessutom blundar man oftast när man gör övningarna. Det finns cd-skivor att köpa så man kan göra det hemma också.

Nja...
Det är inte alltid bra då det kan starta olika processer i kroppen.
Om man inte mår bra tror jag det är bättre att prata med någon utbildad.

Om det inte startar processer så får man heller inte god effekt av det. Det är liksom det som är hela grejen. En sak man i alla fall ska tänka på är att göra övningarna enligt ett färdigt program och inte överskrida tidsgränserna.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 041
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 128
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Bra blötmat
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp