Bukefalos 28 år!

Hur högt försäkringsvärde har du på din häst??!

Sv: Hur högt försäkringsvärde har du på din häst??!

Mitt 3-åriga halvblod är försäkrad 20 000:- liv och 60 000:- vetvård med 2800:-(?) i självrisk. Kostar ca 7000:-/år.
Mitt 18-åriga varmblod är försäkrad för 10 000:- vetvård med 2800:- i självrisk. Ligger på 1700:-/år ungefär. Han har även ett eget "sparkonto" för oförutsedda veterinärkostnader.

Båda är försäkrade i Agria.
Jag har svårt att förstå detta med ersättningsbelopp. Om man har en häst försäkrad för 10 000:-vetvård och ett maxat ersättningsbelopp på 60 000, vad INNEBÄR det då? Helsnurrigt...

Du menar väl 10 000 kr liv?

Annars har jag ingen aning hur du menar, 10 K i vetvård går väl inte ens att få?

Men säg att du har 10 000 kr i liv, och 60 000 kr i vetvård. Då innebär det att om hästen dör eller måste avlivas (av orsak som försäkringen täcker) får du ut 10 000 kr. Men du kan undersöka och behandla hästen (för sådant som försäkringen täcker) för 60 000 kr/år.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Är det någon här som vet om det är dumt att byta ersättningsnivå och tilläggstjänster på hästförsäkringar? Har väldigt hög...
2
Svar
22
· Visningar
1 731
Senast: Marty
·
Hästvård Fick hem pållens försäkringspapper idag och började fundera på vad man egentligen behöver av allt det man har. :p Har en 19:årig...
Svar
16
· Visningar
1 749
Senast: Ingela_S
·
Hästmänniskan Bolag spelar mindre roll, jag är mer nyfiken på: Har ni hästen försäkrad för hästens värde, eller är er häst "underförsäkrad"? Hur har...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 030
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp