Hur högt skall Likit sitta????

Marina_s70

Trådstartare
Nu har jag mera frågor :)

Jag har haft flera likit stenar upphängda men jag har varit orolig att hästen skall fastna runt snöret.
Så det sista har jag haft dom mot väggen och det tog ca 5min så var dom slut

Så nu har jag undrat länge och passar på å fråga er här hur högt skall dom sitta utan att hästen kan skada sig....
 
Sv: Hur högt skall Likit sitta????

Ingen som vet hur högt den skall sitta?????????

Hur har ni era hängande?????

Jämnhöjd med huvudet? Eller skall den sträcka sig för att slicka på den?
 
Sv: Hur högt skall Likit sitta????

Jag hade min hängande mot väggen ungefär som krubban, lite högre! Ville inte att hon skulle behöva sänka ryggen för att kunna slicka!

Tyvärr krossade hon 4 stycken och sen fick det vara bra, hon kastade och lekte lite väl mycket! ;)O_o
 
Sv: Hur högt skall Likit sitta????

Om de tar slut så fort så är de nog lite för goda :p, de jag sett har hängt i höjd ned krubban, kanske lite högre. Några gnagmärken går de haft men de har inte varit så jätte populära.

Plastbollar med pellets som ramlar ur när hästen knuffar runt den har jag sett varit mycket roligare.
 

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 951
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 240
Senast: Sel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 941
Senast: Juli0a
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
472
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp