Hur kan allt gå fel?

Även en vacker normalfördelning innehåller långa svansar som några få utvalda måste ta hand om så att vi andra får ligga med normalfylld bägare kring tyngdpunkten. Er insats för resten av mänskligheten är heroisk!
1. Jag vill rama in det här. ...samt printa kopior att köra ner i halsen på väl valda.

2. Om vi nu erkänns som varandes skitbärarkärringar, finner jag det rimligt att apanaget går från di Konglige Högheterne till en kriskapitalfond för oss som ständigt tenderar att sitta trångt åt. Vi kan då lösa ut oss själva från alla våra märkligheter som regelbundet kostar både tid och pengar.

3. Applåder från balkongen varje kväll klockan åtta, vore det för mkt begärt av folket?

4. Map ovanstående - hur vore det om alla vi olycksvoglar tog till oss typ ett Flogstavrål en gång i veckan för att undvika att topplocket går i tid och otid?

5. Igen - fyfan va fint med en saklig formulering av det osakliga möget. :heart

6. Är det OK om min metaforiska (och ständigt översvämmade, skvalpande) bägare iaf kan vara fylld med single malt..?
 
Oj vad jag känner igen mig 😳 Ja skulle det bara vara resorna som krånglar, då hade jag tänkt att jag var en kass reseannordnare, men mitt liv låter olustigt likt ditt liv.
Exakt! Det finns likom ingen stringens, hur en en tittar finns det liksom ingen minsta gemensam nämnare... än en själv.

Folk tror en ju inte.
Det här är det absolut pissigaste. Och all missriktad uppmuntran. "Såååå allvarligt kan det ju inte vara..." Jo, det är så allvarligt att en funderar på att bli religiös och ägna sig åt renlevnad, bikt, bot och exorcism. Men inte ens blotoffer skulle väl bita på det här. Så vänligen erkänn att jag har en mass oflax istället för att negligera både min känsla och reella skeenden.

Men det finns väl folk till allt, som tycker att det är en rolig grej när det inte funkar 😅
Med emfast på EN rolig grej? Jag köper fan inte att det finns massvis (kanske alla människor?) av såna som oss, men att majoriteten inte inte låter sig drabbas och affekteras.


Hur som - jag är glad att du startade tråden och lättade ditt hjärta. Det gjorde på riktigt skillnad för mig. Du har mina fulla sympatier. Jag tror på dig. :heart
 
Jo, det är så allvarligt att en funderar på att bli religiös och ägna sig åt renlevnad, bikt, bot och exorcism. Men inte ens blotoffer skulle väl bita på det här.
Det här tycker jag är intressant. Jag har funderat en hel del på religion och tro som fenomen de senaste åren. Tanken har slagit mig, att det kan ha varit väldigt otursdrabbat folk som utvecklade de religioner där varje gud har hand om sitt område av livet. I varje fall de fornnordiska och grekiska gudarna var ju ofta till och med lite jäkliga, och skickade åskväder och sänkte båtar och orsakade missväxt, om de retade sig på en, eller man glömde att offra en get.

Och det är ju relativt avgränsade områden där mitt liv krånglar orimligt ofta. Dvs aldeles speciellt de där man ska boka, beställa eller ordna något på förhand, och så resor. Så är det då boknings- och resegudarna som jävlas? Jag skadar ju mig inte speciellt ofta, jag hamnar inte onormalt ofta i fel kö vid kassan. Folk dör inte som flugor kring mig. Det börjar inte åska och ösregna när jag är ledig eller ska jobba i trädgården. Så det är ju inte alla områden i livet som krånglar.
 
Det här är det absolut pissigaste. Och all missriktad uppmuntran. "Såååå allvarligt kan det ju inte vara..." Jo, det är så allvarligt att en funderar på att bli religiös och ägna sig åt renlevnad, bikt, bot och exorcism. Men inte ens blotoffer skulle väl bita på det här. Så vänligen erkänn att jag har en mass oflax istället för att negligera både min känsla och reella skeenden.

Mjaaa... Har du provat 😇? Wunjo är nog gamla ordet/runan. Gudomen får du välja själv.

Mvh, en med flax som kanske inte är medfödd utan ackumulerad via diverse mystiska interna upplevelser.
 
Jag är generellt inte superdrabbad men när det händer så händer allt samtidigt. Typ. Så det blir liksom koncentrerad otur.

Med undantag för mig och kompisen O. Om vi beställer mat på restaurang så kommer, ofelbart, en av oss få vänta på att bli serverad. Varje gång.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 750
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp