Hur kan anmälningsavgifterna skilja sig så mycket åt?

break_a_leg

Trådstartare
Jag har kollat på proppar dels i Stockholmsområdet och även uppe i "Norrland". Något som jag iaf lade märke till är att anmälningsavgifterna är betydligt lägre i Norrland än i Sthlm. Om man väljer att åka norrut så kan man tävla nationell för runt 100-lappen, i Sthlm kostar det minst dubbelt så mycket.

Varför är det sådan skillnad?

(Sedan såg jag också att endast tre placerade på en del norrländska tävlingar får plakett, i Sthlm får alla placerade plakett - har iaf inte varit med om något annat)

Sv: Hur kan anmälningsavgifterna skilja sig så mycket åt?

Jag skulle tro att det i slutändan hamnar på ung samma slutsumma... Man får tänka på att avstånden oftast är väldigt mycket längre norrut vilket ger högre resekostnad osv.

det beror på prispengarna

Är likadant på lokala häromkring.

Åker jag söderut kan jag få betala 130,- för en lokal 110 cm åker jag norrut kan jag komma undan med 90,-.

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur... 2
Svar
20
· Visningar
4 785
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 548
Senast: jemeni
·
Tävling Kanske lite korkad fråga men aja... Har inte tävlat "ute" (utanför klubb) någonsin, och lär inte debutera i år heller, i alla fall inte... 2
Svar
26
· Visningar
4 803
Dressyr Har en unghäst som jag "miljötävlar". Hon är mycket spänd på tävlingsplatsen så det är träning, träning som gäller. Pga detta blir det...
Svar
15
· Visningar
2 753
Senast: Tiara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka