Hur kan en höhäck se ut??

B

**BORTTAGEN**

Har tänkt att ge min häst fri tillgång till hö och undrar därför hur man gör en höhäck att ha i hagen? :confused:
 
Jag gjorde en av en stor lastpall som jag slog på reglar och plank så att det blev en "låda". Reglarna var ca 1.80 höga och överst satte jag fler reglar och slog på ett plåttak som sticker ut utanför lådan åt alla håll, och lutar så att vatten rinner av. Den ställde jag på 4 bildäck (med fälg) för att lastpallen inte ska ruttna så fort. Det tog ca 3 tim att bygga den och den fungerar jättebra!
 
Har du ingen bild !!?? :confused:
Är lite trög & förstår inte riktigt hur det ser ut :o

Är det inte springor i pallen så att hö trillar igenom ?
 
om du har någon ladvägg i anslutning av hagen är det lätt att göra en höhäck. annars om du inte har något vindskydd eller vägg i hagen får du nog bygga någon slags litet hus med botten och tak med ribbor på sidan.
 
Hej!
nu skall jag avra lite tråkig och höja ett förmaningens finger. höhäck kan vara en problematiskt historia. Man vill ju inte sätta den för lågt ifall hästarna skadar sig, men sätt inte högt för då kan div tandproblem uppstå. enda hästarnas som kan ha högre höhäckar och hönät är hästar med underbett, eftersom då förflyttas tandraden bakåt och tanden längst in slits i takt med de andra. Mna kan själv prova luta huvudet bakåt/ framåt, och känna vad som händer.

mvh/ Anita
 
PM:a mej din mailadress så ska du få en bild på vårat foderbord i hagen.
 
Jo, det är springor i pallen, men det gör inget för det som trillat ner är smått och nu har det fyllt upp så att inget mer kan trilla igenom. Jag har tyvärr ingen bild.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två gnällisar här hemma som emellanåt frestar på mitt tålamod. Eller ja, det är framförallt den ena som gnäller, men den andra...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Wille
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
688
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
666
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp