Hur kan man vara så missnöjd när man skall få helrenoverat?

Vad berodde lukten på.
Kan hon inte få tillbaks sin plats i kön så slipper hon ju allt besvär som upprör henne.
Har inte följt detta så noga så detta kanske redan varit uppe i tråden.
 
Vad berodde lukten på.
Kan hon inte få tillbaks sin plats i kön så slipper hon ju allt besvär som upprör henne.
Har inte följt detta så noga så detta kanske redan varit uppe i tråden.
Det undrar jag också. Hyr man lägenhet så får man ju liksom "gamla gästernas lukt" på köpet ett tag. Har det bott en svettig gammal farbror där länge så kommer det lukta svettig farbror ett tag. Eller tantparfym, rökelse, doftljus, rök, kattpiss, matos osv.

Vet inte om en ozongenerator kan få bort lukter så som det sägs på reklamen att det tar ett dygn med en sådan maskin.

Mögel kan det ju inte ha varit då skulle ju golvet ha bytts osv. Mögelsanering är väl något som man får hyresavdrag för då det kan vara skadligt att bo i det?
 
Det undrar jag också. Hyr man lägenhet så får man ju liksom "gamla gästernas lukt" på köpet ett tag. Har det bott en svettig gammal farbror där länge så kommer det lukta svettig farbror ett tag. Eller tantparfym, rökelse, doftljus, rök, kattpiss, matos osv.
Det går att få bort respektive försegla, så det skall man inte behöva leva med. Oftast så räcker det med en redig flyttstädning av en kunnig städfirma.
Mitt hus luktade piss, skit, smuts och gamla matrester, förutom avlopp då. Det försvann efter att en riktig städfirma hade städat huset. Så lukten var borta på några dagar.
 
Det undrar jag också. Hyr man lägenhet så får man ju liksom "gamla gästernas lukt" på köpet ett tag. Har det bott en svettig gammal farbror där länge så kommer det lukta svettig farbror ett tag. Eller tantparfym, rökelse, doftljus, rök, kattpiss, matos osv.

Kattpiss ska en verkligen inte behöva stå ut med i en hyresrätt, dock. Det lär hyresvärden få åtgärda (och den utflyttade hyresgästen betala för). Samma om lägenheten är ordentligt inrökt med cigarettrök.
Lägenheten ska ju flyttstädas ordentligt vid flytt. Städas det ordentligt (och vid behov vädras) så ska det inte lukta illa efteråt, imo.. Att det kan lukta ett litet tag, visst, men det ska ju inte stinka..
 
Jag har fått flytta in i en osedd lägenhet under pandemin. Den såg som tur var relativt okej ut.
Tycker dock det är obegripligt att man inte kan ordna visningar som är coronasäkra. Jag kan komma på en massa sätt att fixa det på.
Min hyresvärd har även bestämt sig för att under pandemin så kommer de inte fixa saker i lägenheterna som inte är akuta. De fixar alltså översvämningar, men inte mögliga badrum och trasiga duschar. Vilket är märkligt, för även det går att fixa coronasäkert.

Jag tycker det är hemskt.
T.om hos oss där det mesta varit/är stängt och eller förbjudet under det senaste året kan man se på hus (om man är snabb nog att få komma med på listan) i grupper om max två och två från samma hushåll plus en mäklare.
 
T.om hos oss där det mesta varit/är stängt och eller förbjudet under det senaste året kan man se på hus (om man är snabb nog att få komma med på listan) i grupper om max två och två från samma hushåll plus en mäklare.
Fast här kan man också se på hus och lägenheter med mäklare. Det är en del/flera hyresbolag som hyr ut lägenheter osedda.

De gör så därför att de kan göra så, kön är lång och vill man inte ha den osedd tackar man nej. Men jag tänker att om hyresvärden kommunicerat ett visst skick på lägenheten och den inte är i sagda skick så får man i så fall ställa en del krav och vara besvärlig, det lär ju ganska snart slarviga hyresvärdar att kommunicera bättre.
 
T.om hos oss där det mesta varit/är stängt och eller förbjudet under det senaste året kan man se på hus (om man är snabb nog att få komma med på listan) i grupper om max två och två från samma hushåll plus en mäklare.

Så har mäklare här också. Men detta var en hyresrätt, inget köpeobjekt. Annorlunda då.
 
Fast här kan man också se på hus och lägenheter med mäklare. Det är en del/flera hyresbolag som hyr ut lägenheter osedda.

De gör så därför att de kan göra så, kön är lång och vill man inte ha den osedd tackar man nej. Men jag tänker att om hyresvärden kommunicerat ett visst skick på lägenheten och den inte är i sagda skick så får man i så fall ställa en del krav och vara besvärlig, det lär ju ganska snart slarviga hyresvärdar att kommunicera bättre.
Hyresvärden i det här fallet gör ju allt den kan för att fixa till lägenheten. Och håller dessutom med om att den har brustit i kommunikationen.
Vad mer kan man begära när det redan har gått snett?
 
Hyresvärden i det här fallet gör ju allt den kan för att fixa till lägenheten. Och håller dessutom med om att den har brustit i kommunikationen.
Vad mer kan man begära när det redan har gått snett?
Absolut ingenting faktiskt, hon har påtalat problemet och hyresvärden fixar-löst i min värld. Jag tänkte mer på de hyresvärdar som inte ser sina egna fel i en sådan här situation. Men här är ju allt ordnat eller på väg att bli. Och jag tror hyresvärden tar detta med sig själv som ett kom ihåg om att kommunicera bättre hädanefter. Det är det normala och vettiga.
 
Hyresvärden i det här fallet gör ju allt den kan för att fixa till lägenheten. Och håller dessutom med om att den har brustit i kommunikationen.
Vad mer kan man begära när det redan har gått snett?
Ekonomisk ersättning, hjälp med förvaring av möbler, alternativt boende, möjlighet att tacka nej och behålla köplatsen är det jag tänker på. Det är under förutsättning att det verkligen luktar illa och inte bara behöver vädras ut och inte allt på en gång.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 067
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 792
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi En sliten villa med anor i Stockholms skärgård blev nyligen såld men den nya ägaren upptäckte att den redan var bebodd. Några frågor som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 586
Hemmet I början av året köpte jag min första egna lägenhet relativt billigt då jag och sambon skulle bli särbos. En liten 1:a som var i...
Svar
7
· Visningar
1 860
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp