Hur klär ni er?

Sv: Hur klär ni er?

isiodith skrev:
När ni är ute i stallet hur brukar ni klä er? Klart att ni har ridkläder, men drar ni liksom på er närmaste plagg som är rent eller försöker ni vara lite snyggare även i stallet och matcha och sånt?

Jag har börjat rida i ett nytt stall, där alla verkar syna en rätt ordentligt så jag har försökt vara lite snyggare idag.

Ni kan väl ligga in bilder på hur ni brukar se ut!

*asg* Klart att ni har ridkläder!
Inte jag iaf... jag har mysbyxor och en gammal t-shirt nu när det är varmt. På vintern stora termobyxor, täckjacka och tjocka jaktstövlarna.
Jag klär mig bekvämt och praktiskt.
Har aldrig brytt mig om vad andra tycker...
Brukade rida min arab i stretchjeans och barfota på sommaren. *s*
Nu har jag ju bara en minishettis och bryr mig ännu mindre om att ha ridkläder på mig... har en stor kartong med stallkläder.
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag matchar allt.
Är lite töntig med det, klarar inte av att gå i omatchade kläder.
Men jag brukar välja mörkare färger på ridkläder så att man inte smutsar ner sig direkt.
 
Sv: Hur klär ni er?

Det beror på.
Ibland matchar jag allt (dock inte hästens grejer, inte min). Älskar västar, har tre st jag använder. Använder inte keps, har uppsatt i vanligt hästsvans. "Dåliga dagar" har jag jeans, tjocktröja och gympaskor. Men numera rider jag inte så ofta, känns lönt o byta om till ridbyxor o sånt när man ändå bara ska mocka o fixa mat typ.
 
Sv: Hur klär ni er?

isiodith skrev:
Klart att ni har ridkläder
Eh... :angel:
Min outfit:
Jeans
Nån bra tröja
Dieseltjocktröja
Knästrumpor
Fotbollsskor utan dubbar

haha.

När jag rider lektion tar jag på mig "riktiga" kläder, men annars luffar jag omkring i detta.

Edit: Keps har jag alltid i stallet. Hatar att vara utan. Den skyddat mot hår i ansiktet, regn, sol och allt möjligt. Helt underbar är den.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur klär ni er?

Haha, det verkar som om det är en "allt eller inget" grej det hära. Antingen så matchar man allt, eller så skiter man i det överhuvudtaget..Jag måste nog säga att jag är på mitt i mellan nivå. Matchar när jag har lust med det, vilket jag ofta inte har på morgonen, haha :D
 
Sv: Hur klär ni er?

när jag jobbar/rider i skogen;
jeans
shortchaps under
jodphurs
t-shirt/träningströja
tjocktröja
jacka
säkerhetsväst
hjälm
väntar

när jag rider på ridskolan;
jodphurs
ridstrumpor
ridbyxor
shortchaps
t-shirt
tröja
jacka
hjälm
säkerhetsväst
vantar


på ridskolan försöker jag matcha lite mer än när jag bara lullar i skogen:p
 
Sv: Hur klär ni er?

Haha, nä, precis! Jag älskar också att matcha och gör det gärna till lektioner och så. Men i den vardagligfa ridningen vill jag bara ha något bekvämt och slitstarkt på mig, och då blir det dedär.
 
Sv: Hur klär ni er?

Kör på dom ridbyxorna som ligger närmast...
Brukar matcha lite grann, har nästan alltid en brun tröja till mina bruna ridbyxor i alla fall.
En svart keps sitter alltid på huvudet, tycker att det är praktiskt och bekvämt.

Ska jag bara ut till stallet och inte rida så brukar jag åka i det jag har på mig; byter bara skor ungefär...

På vintern har jag alltid min varma reflexjacka.
Den är guld värd.
 
Sv: Hur klär ni er?

brukar matcha ridbyxor med schabrak ibland men annars tar jag det som är rent, jag använder 'hästkläder' aldrig vardagskläder i stallet.
ibland kan jag va tok matchig med hela kittet, benlindor, tröja, hjälm osv
 
Sv: Hur klär ni er?

Det är olika. Ska jag mocka, städa och "grovjobba" är det gamla avlaggda joggingbyxor eller jeans som gäller (rymligt och bekvämt) :D
Ibland blir det ridbyxor, men oftast inte eftersom det är svårt att få plats med ev. långkallingar under..
Tröjor använder jag de som jag har slutat använda till vardags, de får bli stallkläder.
Tröjor tar jag rentvättat varje gång, man blir ju svettig av att arbeta och det känns inte särskilt mysigt att ta på sig svettiga kläder.
Byxorna däremot använder jag några omgångar utan tvätt, de blir ju inte sunkiga på samma sätt som tröjorna.

Nu på sommaren när det inte är mockning och dylikt har jag ridbyxor och rutiga strumpor utanpå, samma stil som dig :D Ska jag inte rida tar jag någon vanlig tröja bara.

Ska jag rida, oavsett årstid, blir det oftast ngn "finare" t-shirt, långärmat eller jacka. Rider alltid i ridbyxor.
Gärna matchat, jag gillar matchat :p
 
Sv: Hur klär ni er?

Glömde, jag har alltid samma jodphurs med stålhätta när jag är i stallet, på vintern med raggsockor i och på sommaren utan.
Rider gör jag i läderridstövlar på sommaren, syntet fodrade på vintern.
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag försöker att match mina ridkläder men det är inte lätt om man inte har råd att köpa in lite nyare grejor som man vill ha men annars har jag matchande kläder man ser ju annars konstig ut :)
 
Sv: Hur klär ni er?

Centaur skrev:
Man rider sämre om man har fula kläder... :angel:

Ja, men visst gör man!! Det är ju så, jag har upptäckt att jag kan lura mig själv på det sättet.
Klär jag på mig riktigt fula kläder, som gröna ridbyxor och ful gammelrosa tröja med svarta ärmar och tryck, då rider jag skitdåligt rent av.. :o

Tar jag på mig t.ex snygga blåa eller grå ridbyxor och min snygga klubbjacka, ja känner jag mig riktigt duktig :idea: :rofl:

Lite ironiskt är det ju, men det är faktiskt lite så.
 
Sv: Hur klär ni er?

Jeans
ridskor
vardagströja/linne
munkjacka/munktröja
väst
keps och uppsatt hår.
ridhandskar.

Mer eller mindre beroende på väder.
 
Sv: Hur klär ni er?

jag är nog lite mitt emellan då hehe.
jag brukar se till att ha matchande ridbyxor o strumpor, samt att byxor och jacka/tröja/västen går ihop (det behöver inte va samma färg, men det måste passa ihop).
annars bryr jag nog mig inte så mkt när jag är i stallet, ska jag iväg till ridhuset så tänker man väl lite mer. kanske att jag o hästen matchar varann lite oxå.
 
Sv: Hur klär ni er?

Så länge det inte skär sig så bryr jag mig inte. Rosa och rött är något som jag har väldigt svårt för i kombination.

Jag har oftast ridbyxor när det är varmt ute, varierar mellan dessa:

*gröna ridbyxor, inköpta -96, knäskodda
*svarta ridbyxor, inköpta -91/92 ngn gång, knäskodda
*vinröda, helskodda ridbyxor, inköpta förra sommaren.

Tröjor och T-shirts tar jag det jag hittar åt. Har dock en egen hylla i garderoben för ridkläder, det är kläder som är lite trasiga (t ex ngt litet hål under ena ärmen eller sönderslitna muddar osv). Strumpor tar jag dem jag hittar åt bland rentvätten.

Om jag bara ska träna från marken, mocka, fodra eller fara till stallet för att lägga på täcken osv. så har jag oftast mjukisbyxor eller ev. jeans.

Keps har jag ofta på mig eftersom jag hatar att få solen i ansiktet. Använder Buke-kepsen :p

Dagar då det är för varmt för att ha jacka men för kallt för att bara ha t-shirt och collegetröja så har jag på mig min ridväst som jag köpte då jag red på ridskola. Den har jag haft sen jag var 12 år :D

Som ni förstår så lägger jag inte ner så mycket pengar på ridkläder och grejer till mig själv. Köper mer till hästen och hundarna men ingenting som de inte behöver.

mvh Anna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur klär ni er?

*knapplån*

Haha, vilken tråd! Å så måste jag svara!

Förr klädde jag mig i den äldsta, ärvda lumpen som gick å gräva fram uppe på vinden. :rofl: Gick oftast i farsans gamla stövlar med massor med raggsockar i! Var långt ute på landet och jag tyckte det hörde till att se för :devil: -lig ut när man ändå var ute å "grisade" ner sig, helt enkelt!

Sen så för ca 4 år sedan blev jag plötsligt mån om mitt yttre. Bytte stall, å stallägaren var alltid så himla snyggt klädd, helt i min smak. Köpte egen ridhäst och klädde honom i det allra snyggaste jag vet - olivgrönt å beige å andra naturfärger. Så nu klär jag mig omväxlande i matchande grönt, brunt, svart och beige. Ska jag ha den svarta sadeln blir det svarta ridbyxor, den bruna sadeln så bruna osv...Tycker ju min häst är världens vackraste, så jag vill verkligen "höra ihop" med honom så gott jag kan. Fast ibland rider jag i röda eller blå snickarbyxor, bara för att "liksom inte bry sig".... oftast är det då helt spontant och oplanerad ridning. Har kepsar i matchande färger med islandshäst på osv. Haha... Men det är roligt att vara snygg tillsammans med sin häst! Roligt på ett annat sätt än skrattretande skitful liksom! även om det var väldigt kul det med, särskilt om nån kom förbi. :rofl:
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag är nog den som bryr mig minst på buke om mitt utsende!?!;)

Nej men jag står i ett trav stall där jag,mamma och en gubbe är så det spelar ingen stor roll så tar de SKÖNASTE byxorna i ridgadroben å lite anat skit. Men när ajg är på träning/tävling så matchar "min" häst med all sin utrusting och i UNDANTAG jag med men på tävling matchar jag alltid med honom men oftast inte :S


Saga__
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 469
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 003
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 200
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 538
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp