hur klär ni er till stallet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oh_darling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 76
  • Visningar Visningar 5 013
När det är kallt så kvittar det hur jag ser ut, bara jag är varm. Och nu blir det mest långkalsonger med mjukisbyxor överst (kalltstall) för att det helt enkelt är varmast. Sen när jag rider ut på vintern brukar jag ha min pappas gamla lumpen dräkt -grön jacka med "Jägarskolan Kiruna" med vit text på ryggen och gröna matchande termobrallor. Oftast ridbyxor under det eller bara långkalsonger. Om jag rider på banan har jag alltid ridbyxor och ridstövlar. Har bara diskreta färger själv (grå-blå) så jag matchar med de flesta av hästens schabrak. Han har inga senskydd eller liknande så han är inte så svår att få fin... :)

På sommaren-våren-hösten blir det antingen jeans-mjukisbyxor-shorts. Alltid ridbyxor när jag rider. Kan ha avklippta t-shirts på mig eller linnen.

Har alltid hjälm och skyddsväst.

nog för att jag är sluskigt alltmest.. men när det gäller så matchar jag gärna brallor, schabrak osv.. viktigt att det är fint om nån ska "se"
:)

nog för att jag är sluskigt alltmest.. men när det gäller så matchar jag gärna brallor, schabrak osv.. viktigt att det är fint om nån ska "se"
tycker bara att det är onödigt att traska runt i ridbyxor när jag bär fram höbalar, mockar osv. då är mjukisarna perfa!

Oftast hejkomochhjälpmig ungefär, rider mest i skogen så.. :smirk:
Men igår var jag rätt fint klädd faktiskt, gråa cavallobyxor, svarta dyónshortchaps, mhskor och en mörkgrå peaktröja.

bekväma helskodda (oftast) ridbyxor, ofta i skomodell. På vintern polotröja och fleecetröja och jacka (ifall det är kallt) och på sommaren t-shirt/linne och förstås sport-top!

Är helt torsk på jackor! Har säkert 10-15 stalljackor (sommar och vinter) och västar!

/Malin

jag klär mej i kläder som är bekväma och tåliga.
Nu på vintern tar jag på mej i princip allt, bara jag inte fryser.
Det spelar ingen roll hur slafsig jag ser ut.
Annars är det typ kanske träningsbyxor lr ridbyxor och en collage tröja.

Jag brukar nästan alltid ha ridbyxor på mig, sen med matchande strumpor och ren tröja någorlunda snygg.
Sen har jag alltid gympaskor på mig om jag inte ska rida.
Och min svarta, korta jacka har jag alltid på mig, namnbrodyr + ungdomssektionens namn på.
Om det är kallt har jag min röda mössa på mig eller mitt gråa pannband, och en mörkblå halsduk.

Skönt, varmt och helst någorlunda snyggt.

Ja jag är nog mer den som tänker på vad man har på sig, än den som skiter i det fullständigt.

Nu på vintern har jag: röd kort jacka m fleecefoder (den från Börjes, Kingston. Kopian på Whitaker-jackan), nån tröja under, ridbyxor från sarm hippique el eurostar, strumpor, bruna leggins från jacson, bruna jodphursskor m stålhätta.

Har i princip alltid ridkläder även om jag bara ska mocka.

Ska jag iväg o träna eller så har jag oftast matchad tröja till ridbyxorna osv. Även ibland lite matchat till shabraket, beror på :D

Nu på vintern har jag fleeceunderställ och munktröja och över det thermobyxor och tjock jacka. Har en mörkblå mössa och illröd halsduk :p
Jag ser väl inte jättesnygg ut i det men jag tycker inte jag ser hemsk ut heller.

Jag bryr mig halvt om halvt, tänker på vad jag har för kläder men jag använder ändå min ljusblå/vit randiga tröja från 80-talet som ärligt talat är helt hemsk :crazy:

Jag matchar alltid.
Alltid prydligt (och praktiskt) till ridning, och funktionsdugliga och snygga stallkläder.

Brukar resonera som så att varför köpa fula praktiska kläder när man kan köpa fina praktiska kläder? :idea: :D

ojoj... jag är ett matching freak... jag gillar att se ren och proper ut... både i vardagslivet och i stallet... så det är stallskorna, knästrumpar som matchar ridbyxorna och en snygg, ren passande tröja och min älskade bomberjacka från kingsland =) gillar speciellt marinblått =) VÄLDIGT noggrant för min del alltså... :D rider dessutom alltid med mina stövelskaft =) så fina så

Sv: hur klär ni er till stallet?

Jag är så fjolig med mina kläder så ni inte vill veta. Dyrt men snyggt!

Visst är klädseln viktig, speciellt om man har träning eller ska tävla! Då är det alltid nytvättat och matchat. Men är det bara vardagsridning brukar jag ha mina favvo-ridbyxor (manchester om vintern) och mustojacka + keps. Ska jag bara mocka så blir det oftast mjukisbyxor, vem orkar anstränga sig och styra upp sig då? ;)

jag bryr mig inte alls vad jag tar på mig, bara kläderna är sköna och varma och funkar att rida i.

massor med kläder iaf så här på vintern, typ 3 tröjor 2 jackor, underställ, ridbyxor, termobyxor, 2 par sockor, varma skor, vantar, mössa halsduk.....

jag brukar se till att matcha någorlunda.
som igår när jag red hade hästen marinblått schabrak (ibland har jag passande lindor till), jag marinblåa ridbyxor, blåa rutiga knästrumpor, svart jacka, blå hjälm, svart träns sadel och benskydd :p sen mässingsdetaljer på träns och sadel, samt ett svart hoppspö med guld passpoal som passar. det enda som avviker just nu är mina stålfärgade stigbyglar som ska bytas ut.

och så håller jag på sådär, och har de färger som han har på schabrak och lindor.
jag är lite matchningsfreak. sen att jag alltid nästan rider själv förutom ibland, är själv i stallet förutom mina föräldrar och att ingen ser oss rida förutom när jag rider till paddocken, så behöver jag egentligen inte matcha och greja. jag skulle ibland kunna rida i mjukisbyxor och en skrikig jacka och ingen skulle se, men jag har ingen lust att se ut så :P.

jag har nästan alla schabrak, ridtäcken och grejer i svart eller i blå nyanser. han passar mkt bra i ljusblått och marin.

Jag brukar inte gå klädd i ridbyxor när jag inte rider, då gäller ex jeans eller täckisar, på juldagen gick jag å mockade i finare kläder, orkade inte byta :smirk:

Eftersom det mesta jag köper, både till mig och pållen, är svart (undantaget ridstrumpor, som jag gärna köper i riktigt sanslösa färger och mönster), så matchar allt utan att det ens är avsikten. Tycker väl det är roligast att se någorlunda snygg ut, men att plaggen jag bär är praktiska och sköna är mycket viktigare.
Och så måste jag erkänna att jag faktiskt tycker att det ofta är råsnyggt med riktigt välanvända kläder, slitna och smutsiga. Det ska synas att man är hästmänniska! :)

Jag har alltid ridkläder när jag rider, och för det mesta oxå när jag bara ska mocka eller liknande.

Nu på vintern när jag inte ska rida har jag Hööks ridoverall, varma ridhandskar & jodphursskor.
Vid ridning vanliga ridkläder, alltså jacka, ridbyxor, jodphursskor & leggins.

Jag är oftast inte så jättenoga, men det senaste halvåret har jag varit TVUNGEN att köpa nytt av i stort sett allt, så just nu känner jag mig riktigt snyggt klädd i stallet. ;)

Jag har:
*Svarta Domino ridbyxor, knäskodda.
*Beige jacka, CRW Storm.
*Svarta CRW skor, lite grövre modell (med raggsockor i...).
*Svarta shortchaps i skinn.
*Svarta CRW syntethandskar, tunna. Eller:
*Fodrade arbetshandskar.
*Beige/vinrödmönstrad stickad mössa med öronlappar och "flätor".

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 434
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Emuliiaa
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 767
Senast: 13579vas
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka