Bukefalos 28 år!

Hur kör du egentligen?

Nej, jag blir personligen kränkt av att min hobby konstant skits på av diverse mossiga typer, och det är inte första gången jag sett det hända här på forumet, så därför kände jag mig tvungen att säga någonting. Tagga ner själv istället för att fälla dryga kommentarer som du alltför ofta gör, det är bara att ignorera mina inlägg om det inte passar.
Jag förstår att du lackar ur när det hackas på din sport/hobby.
Det gör vi nog alla.
Galna hund/katt/hästägare som tror att deras djur är värda lika mycket som en människa och behandlar dom därefter? Osv.

När min spelande avkomma testades i multitasking där det handlade om att tänka snabbt och metodiskt, utarbeta plan framåt, hålla sig lugn och genomföra diverse uppgifter under extrem tidspress, samt även hjälpa sina kamrater, scorades högsta poäng av alla. Som enda spelare i gruppen. ;)

Jag kan tacka spelandet för mycket. Som har utvecklat en trevlig, social person som inte blir stressad av stress och tidspress (som ju är mycket av i spel) åt mig. Som pratar engelska nästan som sitt eget modersmål. Definitivt bättre än andraspråket som är flytande, men som inte har samma stora ordförråd som engelskan. Tack vare spelandet.

Har man inte spelat själv, så förstår man nog inte? Liksom en person som tycker djur är äckliga, inte kan förstå att man pussar på dom?

Kanske personen som sa så, enbart har spelat Mario Cart med sina små barnbarn? För där krashar man ju konstant? Oavsett! :D
 
Nej, jag tror inte att du menade något illa heller, jag fick bara krupp på den typiska stenålders-attityden du beskrev, eftersom jag ser den alltför ofta och speciellt nu när media gärna vill skylla sånt som masskjutningar osv på TV-spel. Jag tror inte att det på långa vägar har så stort inflytande som vissa vill tro, om ens något inflytande alls. Det är liksom inte som att man totalt tappar allt grepp om verkligheten bara för att man spelar mycket.
Den enda jag har sett på senare som skyller skjutningar på tv-spel är Donald Trump.
 
Min sambo kör som en mormor, han är den som ni alla ligger bakom på en kurvig landsväg (där det inte går att köra om) och svär och vafaaaan ligger du och kör i 55 när det är 70!!!!!

Väldigt säker körning då, ingen kan ta ifrån honom det :D
(Om sambon visste jag skrev detta skulle han bli tokig. Men det är sant. Fråga hans kompisar :rofl: )

Jag kör nära mittlinjen. I exakt rätt hastighet eller nån km/h under. Ibland över. Expert på fickparkering vare sig det är höger- eller vänsterstyrt!
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 090
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 610
Senast: Hazel
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp