Hur komma över misslyckad amning?

Sv: Hur komma över misslyckad amning?

Jag kunde inte heller amma, men jag har faktiskt aldrig haft dåligt samvete för det, eftersom det inte gick. Ibland går det bara inte, och det funkande alldeles utmärkt med flaskmatningen. Min BVC-sköterska var helt suverän, hon fick mig att sluta pumpa efter några veckor eftersom det gav ytterst lite och hon menade att min son behövde en pigg och utvilad och närvarande mamma i stället för en som slet ihjäl sig med att försöka amma....Ewa-Lena: Läs inte dessa rapporter, jag försöker undvika dem. Bra att du slipper amningströttheten nu.
 
Sv: Hur komma över misslyckad amning?

Jäntan är idag drygt 6 månader, pigg, frisk, växer som hon ska även om hon är liten.
Men jag kan inte komma över att det blev så fel, jag läser om hur jag borde ha gjort och om allt elände som kommer att drabba henne i livet pga att hon fick ersättning.

Läs den första meningen igen...Jäntan är idag drygt 6 månader, pigg, frisk, växer som hon ska även om hon är liten. Det är vad som är viktigt. Vad övriga tycker och tänker om huruvida du borde ha gjort är helt ointressant. Tjejen är frisk och pigg som hon ska. Punkt.

Vilket elände skulle förresten drabba henne på grund av dettta? Min mamma kunde inte amma någon av oss syskon (ingen mjölk), vi fick ersättning och vi är allihop fullt normala, friska och normalväxta. Vi var dessutom de friskaste barnen på gatan under hela uppväxten. ;)
 
Sv: Hur komma över misslyckad amning?

KL

Jag ammade Isak i två v bara och det var två jobbiga veckor.
Han fick inget bra tag utan det blev sår av det istället, gjorde ont som satan!
Grät varje gång han skulle äta.
I samma sväng fick först dåvarande sambon magsjuka och låg helt isolerad hemma i några dgr. Sedan fick jag det. Mjölken sinade, till slut kunde jag inte pumpa ur mer än 20 ml totalt.

Jag pumpade och grät, sonen skrek av hunger och exet var väl inte mycket till stöd direkt. Då gav vi upp och köpte ersättning istället. Sonen blev mätt och nöjd, både jag och exet kunde mata och mina bröst läkte.

Nu kommer syskon i dec och jag fasar lite för amningen. Helst vill jag inte amma öhvt men säger man det på bb blir det väl ramaskri antar jag :cool:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 411
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
707
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp