Hur kräsna är ni?

Sv: Hur kräsna är ni?

Jag köper gärna billigt, men inte vilken billig skit som helst. Lädergrejer betalar jag gärna lite mer för bara det är bra läderkvalitet och inte faller sönder på en gång.
Täcken köper jag sånna som andas, är av bra kvalitet och håller, sånna jag sedan tidigare har erfarenhet och vet passar pålle.

Jag köper nog rätt så varierat.Sadeln är viktig och därför läggs det ner mer pengar på den, träns är jag också noggran med, men sen vart det kommer ifrån/vilket märke har ingen vidare betydelse.Jag brukar veta hur jag vill att de ska se ut, sen är det viktigast att det är mjukt och passar hästen.
På Gekås handlar jag en del förbrukningsvaror,lika väl på Börjes och Hööks.Kan även tänka mig att handla täcken,sadelgjord,grimmor etc där.
Täcken använder mina hästar väldigt sällan och de är riktigt duktiga på att ta sönder dem också.Jag envisades med att köpa riktigt dyra täcken ett tag men det hjälpte inte, även om man tycker att kanske kvalitén skulle hjälpa till lite.

Det är alltså olika, jag är noggrann med att det är snyggt och bekvämt.
Jag kan däremot erkänna att jag tycker det är lite störigt att det kanske stå CRW stort på ngt man köpt, inte för att jag skäms över Hööks saker däremot vill jag inte ha så mycket 'gojs' på mina saker.

På Gbg Horse Show passar jag på att köpa lite saker från ställen jag inte kan åka till annars.Jag är väldigt kräsen när det gäller schabrak, Granngården och spec. hästshoppen har fina.

Jaja ;)

Jag har lite blandat, både dyra och billiga saker. Jag vet vad jag är ute efter och då köper jag det, är det bra kvalitet till hur priset är så köper jag det. Det är inte alltid så att dyrast är bäst...

jag köper lite mellanklass mot det dyrare hållet på "viktigare" grejer.vill att det ska vara snyggt och av kvalitet, lädret ska vara mjukt och hållbart och sadeln är jätteviktig.
min hjälm är en CO JW hjälm för 2000+, tränset kostar 1600 men fyndade det nytt för 1000, på benskydd, schabrak och liknande vill jag oxå ha kvalitet och de ska vara snygga.
men från början hade jag billiga saker och har sedan under åren bytt mig uppåt i prisklassen och nu köper jag bara dyrare träns osv, fast kommer inte behöva det på länge då jag är så nöjd med mina två.
fast borstar, lindor och sådana grejer köper jag gärna billigt.
täcken har jag lite olika, men det jag ska köpa nu är ett Horseware Rhino med hals.
jag har just sålt en sadel och fått mkt pengar och kan nu köpa lite dyrare saker. annars har jag bara mitt studiebidrag och de stipendium jag fått för att handla för, samt sommarjobb, mina föräldar betalar inget av min hästutrustning, jag köpte min sadel för 10000 kr som 16åring helt själv. så jag prioriterar och sparar för att kunna köpa dessa saker!

jag handlar en del slit&släng saker på hööks, eko o.s.v. som t.ex. grimma att ha i hagen, krokar o ful-täcken.
i övrigt handlar jag nog mest dyra saker måste jag erkänna :o
har alltid haft fina saker i allt jag gjort, det är något som jag inte får ur mig :p min häst går klädd i Horseware täcken - enbart ;)

Om jag vill ha en ny sak så ger jag mig ut och letar, jag vill handla så att jag känner att jag fått mycket för pengarna eller att jag gjort ett fynd, så det behöver inte vara nya grejer som jag handlar. Sedan är jag sådan som gärna vill att allt skall passa ihop, färgmässigt, utseéndemässigt m.m. även mina stallkläder och då finns ingen anledning att handla dyrt.

Därmot så tullar jag aldrig på passforn och det är hästen som bestämmer i om det är ett bra köp eller inte. Är inte hästen nöjd så får man byta eller sälja vidare.

Jag skulle aldrig köpa annat än jag och hästen vill ha bara för att jag stod i ett "fint" stall, jag är som jag är och vänder inte "kappan efter vinden".

Vad jag dock lägger ner stora pengar på är att ge hästen bra foder och vård som den kan tänkas behöva stoppa i sin mage eller ha för sitt välbefinande. Betalar hellre mig egna havresäck för att få just den havren jag ev. skulle vilja ha en att använda det som erbjuds på stallhyran.

*lånar*

Handlar alltid billigt. Vad sjutton ska jag köpa ett regntäcke för 2000:- när jag kan få ett i stort sett lika bra för 400? :crazy:. På det sättet kan jag köpa fler saker... Mina ridstövlar kostade 1100:- resp. 1500:-, tränset 500:- och det tyckte jag var dyrt... Skulle aldrig köpa schabrak över 200:- bara för att det är ett välkänt märke. Neej tack... Malin tycker inte om märkeshysterin :mad:

jag köpte mitt Horseware Amigo rain för under 500,- så det finns ju erkänt bra saker för bättre priser, det är det fina med iaf. Horseware!
+ att man får ett täcke som håller flera säsonger än t.ex. billigare.

För mig är det en sport att handla billigt, och det gäller inte bara hästprylar. Därmed inte sagt att jag tummar på kvaliteten när det gäller viktiga saker, men jag kan absolut inte tänka mig att betala en enda krona extra för att få ett fint märke på prylarna.
Är man bara utrustad med lite tålamod och ett öga för kvalitet, går det alldeles utmärkt att hitta jättefina, funktonella och hållbara saker i budgetklass.

dom får det som jag tycker är fint sen bryr jag mig inte varifrån det kommer men
jag har 2 hästar och inte råd att handla massa svindyra grejer..

jag köper det jag tycker om, och ofta blir det de dyrare prylarna. :angel:

Men hittar jag två likvärdiga lindor till olika pris så väljer man ju självklart de billigaste, man är ju inte dum :p

Struntar i vad det är för märke bara det passar och ser snyggt ut på hästen!

men matcha det ska det annars kan man inte visa sig :rofl: :o

Lånar knapp

Ridbyxor köper jag nästan bara skräp. Jag har haft Cavallo, pikeur, eurostar, eqillines byxor hg eller vad dom heter.. Har jag tur håller dom i 3 veckor sen e dom slut.. måtte vara den störste förstöraren av alla på byxor.

Till hästarna köps det nästan bara kvallitet. de skall sitta bra o se bra ut.. =)

Jag köper grejer som framförallt passar hästen, och helst ska de ju hålla god kvalitet och inte vara ugglefula heller :D

Jag matchar gärna det mesta, och det har genom åren blivit allt från b****es och h**ks till mer exklusiva märken... Men det är inte roligt att köpa dyrt när hagkompisen strimlar täcken på löpande band... Då blir det B****es-täcken!!!

Ibland får man faktiskt tumma på kvaliten för att få något som passar hästen. Sadeln han har nu kanske inte är någon kvalitetssadel, men tyvärr den enda som passar honom för tillfället... Men den är störtskön att rida i... När han musklat sig blir det dock en riktig kvalitetssadel!

Mitt favoritshoppingställe är mässor, framförallt EuroHorse :bump:

Vad roligt att få många har svarat!

Känns som att bukefolket trots allt är lite märkesgalna... ;) Men bara nästan. Såå jag ska nog gå hem och gömma min sadel jag köpte av en tjej i stallet för 300 .- :o Men vad gör man när hästen ser ut som en tunna utan sadelläge och har xx-vid i bom :p

Men jag tycker också om när det matchar. Därför ska jag köpa ett träns till foderhästen då jag fick med ett ljusbrunt till den svarta sadeln :cool:

Hm...jag tycker Hööks har snygga grejer å jag köper även de flesta grejer därifrån, inte sadlar dock.
Min senaste favorit var de plommon(lila tycker jag) färgade utegångstäckena som jag bara var tvungen att köpa 4 av(fast jag bara kommer ha 2 hästar) :p
Annars föredrar jag Bucas när det gäller utegångstäcken då de har bra kvalité, har även Rambo...

För mig kvittar de om det är märkes grejer eller inte. Huvudsaken är att de passar hästen och att de är snyggt ! :)

Är inte särskilt kräsen, passar det och fyller de krav jag har så spela roll om det är märke eller inte. Handlar gärna typ på Hööks eller Börjes på de grejer dom är billiga på som dessutom är av bra/okej kvalite. Men det är klart att när plånboken tillåter så kan man ju unna sig någon "märkesgrej" - men då är det ju mest för att något var så snyggt och märket spelar ingen roll i slutändan, men fina saker är ofta dyra.

Jag handlar mest billigt men köper inga dåliga saker bara för att dom är billigare....jag menar att det är svårt att hitta ett bra träns för 198 kronor, med det går!!!!
Har 2 hästar och 3 ponnyer så det går helt enkelt inte att köpa det där riktigt dyra även om jag vill.....

O ja, jag står gärna ut med GeKås och Börjes, så länge sakerna passar på hästen, är i bra kvalitet och faller mig i smaken ;)

Men jag tycker inte om sånt som det står/verkar stå t.ex BÖRJES, eller HÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKS, med jättebokstäver, nä då får det va.. :p

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 442
Senast: As_Vegas
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 632
Senast: moonstruck
·
B
Hästmänniskan :mad: ...Vi bor i ett litet samhälle som är omgivet av skogar, ängar och insjöar. Här finns massor av fina ridvägar, sandvägar... 2
Svar
20
· Visningar
2 810
Senast: mala
·
B
Träning En av våra ponnyer har fått ett helt förändrat lynne. Jag funderar på vad anledningen kan vara. När den kom till oss i vårt lilla stall...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Veronika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka