Hur länge använda body?

Sv: Hur länge använda body?

Tills de blir skitiga, menar du ålder så har Rasmus fortfarande en del bodys, tycker de är kanon nu när de börjar bli kallt och inte åker upp i ryggen.
 
Sv: Hur länge använda body?

Ja jag menar ålder ;)

Hur gammal är din son då?

Kanske konstig fråga, men jag och sambon försöker få barn, och efter 2 missfall så gör jag inget annat än att tänka på hur vi ska ta hand om barnet på bästa sätt osv, om det nu blir något.
 
Sv: Hur länge använda body?

Bodysar är superbra för när man lyfter barn så följer kläderna med. Har man då ingen body så har du 2 dm naken hud på magen och det kanske inte alltid är så skönt. Om man har en body så stannar grejjerna där de ska :D

Om jag ska ha t-shirt på Sam så har jag en ärmlös body under, jag kallar den hustrumisshandlarbodyn för han ser ut som en amerikansk hustrumisshandlare :D

Jag kommer nog att använda dem så länge de passar i storlek, men jag vet att de finns upp till 3 år här.

lycka till med barnamakandet!
 
Sv: Hur länge använda body?

Jag har använt body så länge det har gått att hitta tillräckligt stora.
Mina barn var ganska långa så jag tvingades sluta när de hade vuxit ur sina 92or, möjligen att vi hade någon 98 också. Body är världens bästa småbarnsplagg, som ser till att det aldrig blir någon glipa i ryggen.
 
Sv: Hur länge använda body?

Fram tills de var dryga året, om jag inte minns fel.

Fram till barnen går stadigt och man inte bär så mycket så är det ett ovärderligt plagg!

/Timsetim
 
Sv: Hur länge använda body?

Missade det, han blir snart 1 år. Drar fortfarande 62-68 i vissa bodys.
 
Sv: Hur länge använda body?

Loke är nu 12 månader och han använer body fortfarande. Men jag tror att han använder t-shirts och sånt lite oftare, då de är lättare att ta på tycker jag. Bebis vill inte vara stilla:D

Han går jus jälv, så de blir inte så mycket naket..

Han har för det mesta 86/92 i kläderna. Vissa kläder som en del byxor har han i 80, men det är inte många.
 
Sv: Hur länge använda body?

Vi har inte använt bodies sen i sommras. I sommras var det ju så varmt, så då hade hon bara typ klänningar/kortbyxor osv. Sen har det inte blivit av att vi börjat igen. Sen har hon också vuxit ur nästintill alla bodies, har 74/80 på nästan alla kläder. Blir 10 månader den 16/10.
 
Sv: Hur länge använda body?

vi kommer nog använda body så länge han inte kan gå själv.

på pop har de förresten extremt mkt tröjor o lite mindre bodysar! iaf för barn som är 2 mån- 2 år
 
Sv: Hur länge använda body?

Hur länge har/hade ni body på era småttingar?

tja får man ett sånt barn som jag fick så - inte alls:D
lillskrutt skrek - nej tjöt som en mistlur snarare så fort vi la ner henne och skulle det bytas blöja så blev det ännu värre - så blöjor byttes snabbt, bara bajsblöjor på skötbordet - kissblöjor byttes sittande i knät och påklädning sköttes oxå i knät... då vill man inte pilla med knappar:angel:
 
Sv: Hur länge använda body?

Bodysar är superbra för när man lyfter barn så följer kläderna med. Har man då ingen body så har du 2 dm naken hud på magen och det kanske inte alltid är så skönt. Om man har en body så stannar grejjerna där de ska :D

Om jag ska ha t-shirt på Sam så har jag en ärmlös body under, jag kallar den hustrumisshandlarbodyn för han ser ut som en amerikansk hustrumisshandlare :D

Jag kommer nog att använda dem så länge de passar i storlek, men jag vet att de finns upp till 3 år här.

lycka till med barnamakandet!

Kan inte annat än att hålla med..
Min son är strax 1,5 år gammal, under sommaren hade han inte bodys men nu när hösten är här och han går på dagis och sover i vagn ute så är bodyn oslagbar!!!! Jag behöver inte oroa mig för att kläderna skall åka upp och han kan bli kall om rygg/mage...

Kommer använda body så länge jag ka hitta rätt storlek.

Nu drar han 86/92..
 
Sv: Hur länge använda body?

Min lilla är 13 månader och jag använder fortfarande body, tex när jag bär i sjal eller sele. Detta för att han ska slippa få kläderna i nacken som det annars kan bli när jag sjalar upp honom....
 
Sv: Hur länge använda body?

Håller med många här om att bodyn verkligen är ett jättebra plagg. :)
Gillar inte när det blir glipa i ryggen och på magen mellan tröja och byxor så jag kommer att använda body så länge jag kan. Vår son är nu 11 månader och han har inte många vanliga tröjor. Om jag använder tröja blir det med en ärmlös body under, hittade en på lindex med bara små band (inte ärm alls) så då blir det inte så korvigt. Men som sagt, body är bäst!:D
 
Sv: Hur länge använda body?

Body är verkligen kanon!

Emil hade det fram till han blev runt 1 år. Eller lite senare. Jag vet iaf att när han började dagis vid 1.5 års ålder hade han bara nån enstaka. Tyckte att det var krångligt mot slutet när han var osamarbetsvillig.
 
Sv: Hur länge använda body?

Kanske konstig fråga, men jag och sambon försöker få barn, och efter 2 missfall så gör jag inget annat än att tänka på hur vi ska ta hand om barnet på bästa sätt osv, om det nu blir något.

Jag har egentligen inget annat svar än 'så länge som möjligt', min dotter är bara 6 månader och har typ aldrig haft en tröja :p. Ville mest svara för att säga lycka till, och att jag lider med er som råkat ut för 2 missfall, hoppas det går vägen nästa gång!
 
Sv: Hur länge använda body?

Till sonen använde vi nog body upp i 2-årsåldern, det är ju väldigt skönt när det är kalllt att det inte blir någon glipa mellan kläderna. Med lillasyster slutade vi ganska snabbt eller i alla fall efter att hon lärt sig sitta och så. Hon har nämligen kissat och bajsat på toa/potta sedan hon var bara ett par månader så det gällde att ha kläder som var lätta att dra av snabbt... Nu är hon drygt 1,5 och helt blöjfri sedan några månader, vi sätter aldrig på henne body eftersom hon då inte kan få av sig kläderna själv.
 
Sv: Hur länge använda body?

Min grabb är snart 1½ och han har body. I somras var det mest byxor och tröja men nu när det är kallare och ruggigare är det skönt för lilla magen att ha det varmt! :laugh:
 
Sv: Hur länge använda body?

Instämmer i allt du skriver! Strax 1,5 år och jag varvar tröjor och bodysar, av samma anledning som du!

Nu är min kille lite, drar 80/86 i body, så jag kommer använda så länge jag hittar i storlek. Det tråkiga med barn som är små i storlek är att de kläder som passar honom är för bebisar, stilmässigt. Jag vill ha roliga kläder på honom, inte snuttiga som är gjorda för barn som inte går. Han är ju fullt utvecklat 1,5åring som springer, men bara lite lättare än de flesta andra. :devil:
 
Sv: Hur länge använda body?

Emil är 1 år nu och har fortfarande bodysar, har strl 86 nu. Dom största bodysarna jag hittat har varit i strl 92, kommer helt klart att fortsätta med bodys så länge han kan ha det. Tycker dom är överlägset bättre än tröjjor.
 

Liknande trådar

Övr. Barn En kompis har kämpat för att få barn och är nu gravid, jag vill köpa nåt åt lilla familjen. Polarn och pyret har släppt en Stig...
2
Svar
25
· Visningar
2 001
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 580
Senast: Anna
·
Tjatter Jag gjorde en bodyscanning i dag Resultatet Weight 74.1 kg (72.8 kg) +1.3 Skeletal muscle mass 27.9 kg (27.7 kg) +0.2 Percent body fat...
Svar
5
· Visningar
787
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp