Bukefalos 28 år!

Hur länge får man tävla "lätt-klass"?

Det visar väl bara vilka brister klasserna har. det finns inge tävling mellan lätt klass och nästa nivå.
alla hästar har ökningar men all har inte ökningar så de räcker till VM nivå.



Man borde inför mer klasser som i dressyren, Lätta klasser finns i massor-
Lätt D,C,B.A
Att man kan utvecklas och klassas upp trots vissa begränsningar på hästen.

Det som är så tråkigt inom isissporten för att kunna tävla måste man ha en superhäst annars är man dömd till å harva runt på Lätt klass tävlingar för all framtid.... och hur motiverande är de liksom??

Håller med, med tillägget att stannar kvar i lättklass för all framtid lär man göra även i dressyr och hoppning om man inte har en häst med viss talang precis som när det gäller islandshäst. Hoppning är förmodligen den gren där det är absolut mest uppenbart.
 
Fast med de nya domarsystemet så kan en medioker välriden häst få väldigt fina poäng. Problemet (som väldigt få vill inse) är väll att många mediokra hästar rids av mediokra ryttare och iallafall inte kommer upp till den nivån - vilket inte heller alla toppryttare gör.

En bra regel kan ju vara att man faktiskt inte bryr sig så himla mkt om alla andra, specillet inte när man rider en bedömningssport - slå din egna gamla poäng - du kan inte göra något åt poängen som de andra får - men du kan göra något åt dina egna!

istället för att beskylla domare, klaga på att folk rider överkvalificerade hästar osv. Träna din egen häst bätte och rid bättre så kommer dina poäng höjas!

Och just de - ha ROLIGT ihop med din häst!

Ja nu har jag skrivit en novell igen, tänkt göra de länge i diverse forum som disskutera detta samma ämne om och om igen.
Viktigt att komma ihåg att detta är bara mina åsikter om hur allt är, dina åsikter som är tvärtemot mina kanske är mer rätt, vad vet jag :)

En bra novell var det!

Och jo, jag är en av dem som tänker att "så bra, min häst är välriden så nu kommer det att gå kanon" - eller inte eftersom det finns mycket kvar i gångarterna för att få hästen helt igenom avslappnad med korrekt överlinje.
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Sedna
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Ponylove
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp