Hur länge kan jag ge?

C

CassyJo

Jag misstänker starkt att våran kattunge inte kommer kunna sluta med mjölkersättningen vid 12 veckor. Han är ca 10/11 veckor nu, växer så det knakar (kommer bli en stor katt) men kräver mjölken fortfarande väldigt ofta och han dricker mängder samtidigt som han också äter torrfoder och mjukmat.

Min fråga är nu, hur länge kan jag hålla på att ge honom mjölkersättningen utan att det rubbar hans hälsa?
 
Sv: Hur länge kan jag ge?

I princip hur länge som helst så länge den inte utgör basfödan utan ges som komplement.
 
Sv: Hur länge kan jag ge?

Mina hittekattungar fick tills de var ca 6 månader och jag har inte märkt några "biverkningar" ännu, nu vid 5 års ålder.
 
Sv: Hur länge kan jag ge?

Tack för era svar. Då får han dricka det ett bra tag till då.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Sassy
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 355
Senast: Murphy
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 428
Senast: Sofie.S
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 945
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp