Bukefalos 26 år!

Hur länge kan man vänta med att klippa?

Snorpan

Trådstartare
Jag går och velar fram och tillbaka ifall jag ska klippa min häst eller inte. :confused:
Jag vill gärna att hon ska ha så mycket päls som möjligt och slippa alla täcken men hon blir så väldigt långhårig och i höst tänkte jag sätta igång och träna lite mer seriöst. Hur länge kan jag vänta med att klippa henne? Jag vill se ifall det fungerar att ha henne oklippt eller ej?

Någon som har några erfarenheter kring detta område?

/Snorpan - som är velig... :crazy:

E

Elisabet

jag brukar vänta att klippa min tills hon är så långhårig att jag tycker att hon svettas för mycket... då kapar jag pälsen... fast innan jag rakar henne har hon fått gå med täcke... och hon får ju sälvklart täcke inne och ute när hon är klipt.

Snorpan

Trådstartare
"fast innan jag rakar henne har hon fått gå med täcke... "

Av någon speciell anledning?

/Snorpan - som är en anti-täck-människa och har därför inte så mycket erfarenhet inom detta område. ;)

jag har hört att man bör vänta tills vinterpälsen växt nästan klart för att inte störa den naturliga pälsen, men jag vet inte om det är sant... :confused:

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
0
· Visningar
740
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 685
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 417
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att flytta - rent praktiskt
  • Behöver lite stöd
  • Ta sig från Sturup till Malmö C

Hund, Katt, Andra Djur

• Magnusson ångkokt till valp