Hur länge och hur ofta är ni ute med era hundar?

C

CrazyPiggelin

Jag har suttit hundvakt nu i en vecka och idag när jag va ute så gick jag å funderade på om jag är ute tillräkligt ofta och länge.

Har varit ute i minst 1-1,5 h morgon och kväll. Samt nån kortare promenad mitt på dagen.
Han har åkt med mig i bilen hela dagaran å fått springa ut så fort de har funits en möjlighet.

Tycker ni att de räcker..

hur ofta å hur länge är ni ute med eran hund?

Kan till lägga att de är en dobberman...
 
låter som de är ute tillräckligt. jag går ca 2 timmar per dag fördelat på ca 4 promenader. men det skiljer en hel del beroende på väder, plats etc. jag och schäfern har varit på landet ett par dagar nu och där är hon ute hela tiden och får inga "riktiga" promenader.
 
tjadu vi promenerar nog bara 1 tim om dagen fördelat på 4 promenader sen brukar vi busa liknande länge då dom får vara lösa. Tilläggas bör att det är en chihuahua och en dvärgpudel, dom är inte så krävande direkt :D (vill ha en mer krävande hund i framtiden)
 
Vi bor i hus med stor tomt, så min hund är alltid lös ute och får "rasta sig själv". Men vi går minst en timmes promenad i skogen varje dag. Ett par dagar i veckan åker vi och promenerar på andra platser, för att få lite ombyte.
Ibland går vi två timmeslånga promenader per dag.
 
Jag går ca 3-4 timmar om dan (beror på om det är varmt, då går vi inte så länge men sitter ute istället). När vi är på sommarstugan brukar det bli ca 2 timmar om dagen.
Första promenaden är längst, 1-2 timmar oftast (utom som sagt nu på sommaren när det är varmt).
 
En vanlig arbetsdag så går jag ca 3-4 h varje dag. Plus träning lydnad,spår, sök eller rapport några kvällar i veckan. Hon får en kort promenad på morgonen sen är vi på jobbet där hon är ute jämt och så blir det en promenad vid 19.00, ibland en kort och ibland en på 1-1½ h. Sista promenaden görs vid 22-23 på kvällen.

Nu när jag varit/är ledig så blir det till att packa ryggsäcken å så går vi ut på 3-4 timmars promenader och så tar vi någon timme på kvällen när Husse kommit hem från jobbet. Då brukar det oftast ingå ett gäng simturer under promenaderna då vi har väldigt mkt sjöar i närheten.

Nu håller jag på och ökar på motionen ännu mer så hon är klar och redo för UHP:et som vi ska göra i september.

Ras: Schäfer Ålder: 3 år
 
Ca 2 timmar per dag fördelat på 3 lite ordentligare promenader + att vi tar ut honom ganska ofta på kortare kissturer bara.

Papillon 8 år, pigg som en nötkärna. :D
 
Min hund får väl bara ca 1 h långa promenader fördelade på 4.
Tilläggas bör dock att hon är är lös och kan gå ut och in som hon vill för det mesta i våran lilla lägenhet (har en anslutande trädgård till) samt att hon är med i stallet ca 3 timmar varje dag.
Dvärgschnauzer snart 9 månader
 
Helt olika...
På morgonen kan pappa dra med honom på 2 timmars turer...

Men iaf 2-3 timmar per dag + kissrundor

Fast just kissrundorna är färre på sommarn när han kan vara på tomten...
 
Går ca 30 min morgon, en timme runt lunch och sen kort kisse paus när jag åker från jobbet, sen tränar vi 2-3 timmar varje kväll.
Varierar mellan lång promenader, simma, lydnad, spår, springa i sandbackar och annat kul.
sen gör vi alltid små hjärngympa övningar under dagen, typ lite konster, godis sök etc.
Är det uppehållsväder är han i våran inhängnad på jobbet och busar och leker själv också.

Schäfer snart 4 år.
 
Tre promenader per dag.
Morgon ca 7.00-8.30.
Eftermiddag ca 13.00-14.00
Kväll ca 15 minuter.

Alltså nästan 3 timmar per dag. Sedan tränar vi alltid dressyr/lydnad ute och gör konster med henne.
Och så brukar det ju bli en och annan längre utflykt också.

Ras: Welsh Corgi Cardigan på 3 år.

Mamma på promenad med henne och Pepsi
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
785
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 153
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp