Hur länge ska man inte känna något?

Har du läst Aftonbladets artikel
Personalen går på knäna
På förskolorna finns Sveriges sjukaste yrkeskår



Tyvärr är jag inte förvånad över hur du mår, du jobbar ju inte inom något där man är för mycket personal och det är slitigt och stressigt och det tycker jag påverkar att man är helt slut efter jobbet och inte orkar vara så social och att man åker på allsköns förkylningar och magsjuka och allt möjligt.

Jo jag följer debatten och har läst artiklarna. Dessutom känner man sig otillräcklig för man får ju höra det under hela utbildningen att man ska se varje barn och fånga varje möte. (Dock har man glömt att man ska möte med specialpedagoger, skriva utvärderingsarbete, ha utvecklingssamtal som blir ombokade många ggr, försöka få ihop ett informationsbrev, fylla i vikariepapper osv). Ser en sådan stor förändring sedan jag började jobba 2011 det är mer barn och de är längre dagar också.
 
Vi har haft huvudskyddsombud på plats. Men i mina tankar så kommer jag byta arbetsplats så fort jag finner något bättre för nu är jag snart klar med lärarlegitimationen (30/6).

Det som jag har svårt att acceptera är att jag är så "klen". En förkylning och jag är oerhört sårbar i psyket. En natt utan bra sömn och det är som en mardröm dagen efter. Saker som jag aldrig skulle brytt mig om annars blir förstorade av mig då som exempel. Det kan vara en kommentar av en bekant eller kollega som får mig att rasa...Det är detta jag har så svårt att acceptera att jag inte klarar av sånt jag har klarat av med bravur tidigare. Stöd i omgivningen har jag. Mamma finns tillhands och sambon gör så gott han kan och vissa kollegor är guld värda.

Jag har fått jobba mycket med själva processen att tänka annorlunda. Det funkar bra när jag är i bra skick, dessvärre mycket dåligt när det är en riktigt dålig dag. Som igår när jag var på botten och krälade redan så kom det fram att jag måste skriva ett yttrande = jag bröt ihop fullständigt istället för att tänka hah det där är jag grym på så där kan de hoppa upp ta sig som jag vanligen gör när jag mår bra. Det är oerhört lätt att fastna i "Jag är värdelös, världen är bättre utan mig osv" de dagarna som är dåliga. Nu är dock ett peppsamtal inbokat nästa vecka hos min Kbt.

Jag tänkte snarare att du skulle gå ett steg högre. ;p När jag var i din sits så litade jag inte på något utan tog ett snack med facket på högre nivå.

Vet du, du är inte "klen". Din kropp jobbar och över presterar just nu och har troligen gjort ett tag. Det är nu den säger STOPP O BELÄGG, ta hand om mig! Den pratar med dig och försöker få dig att förstå att du måste backa, acceptera läget och ta det därifrån. Det slutar med att den lägger av helt o hållet om du inte köper läget.. Det är den bittra verkligheten.

Men, det är himla lätt för mig att säga. Jag har gått stigen och är nu på andra sidan. :)
 
Jag tänkte snarare att du skulle gå ett steg högre. ;p När jag var i din sits så litade jag inte på något utan tog ett snack med facket på högre nivå.

Vet du, du är inte "klen". Din kropp jobbar och över presterar just nu och har troligen gjort ett tag. Det är nu den säger STOPP O BELÄGG, ta hand om mig! Den pratar med dig och försöker få dig att förstå att du måste backa, acceptera läget och ta det därifrån. Det slutar med att den lägger av helt o hållet om du inte köper läget.. Det är den bittra verkligheten.

Men, det är himla lätt för mig att säga. Jag har gått stigen och är nu på andra sidan. :)

Jag tänkte jag ska bara i sex veckor till. Tack och lov är det många lediga dagar och klämdagar under tiden. Jag vet att det är den bittra verkligheten om man inte köper läget. Men lärarleg. måste bli klart nu innan min nuvarande chef slutar. Orkar inte ta det med ännu en ny...
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 771
Senast: Juli0a
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 153
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Behöver era kloka råd nu känner jag.. varnar för att det blir långt.. Jag har diagnosen svårt Tvångssyndrom som en del av er här inne...
2
Svar
27
· Visningar
2 873
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp