Hur länge ska man

mysko

Trådstartare
ge Bio Clucomin?
Ska man ge hela burken?
Ska man göra uppehåll? Isf hur länge?
 
Sv: Hur länge ska man

Är det samma som Glucosamin?

Är det en äldre häst får man ge hela livet. En ung häst som får det rekommenderat som behandling av veterinär kan få en "kur" och att man sedan slutar, men en äldre häst behöver äta det hela tiden för att det ska fortsätta smörja lederna.
 
Sv: Hur länge ska man

Så här ser burken ut - vet inte om det är samma :confused:
tillfllig008.jpg
 
Sv: Hur länge ska man

Jag tror att det innehåller glucosamin. Och det är väl ledtillskott?

I så fall se mitt svar ovan angående åldern på hästen =)
 
Sv: Hur länge ska man

OK då vet jag :bow:
Hon är 21 och lär behöva det.
Har blivit mycket bättre efter 1 burk därför undrade jag detta.

Tack än en gång för svaret :bow:
 
Sv: Hur länge ska man

Vi ger det till vår gammelgubbe ;) Han får det hela tiden.
 
Sv: Hur länge ska man

Min gamla lippis 22 år får det hela tiden! Dom andra får det när man ska sätta i gång dom efter vila och unghästarna får det när dom har växtvärk . För mig och mina hästar så har det funkat kanon!!
Har även gett hästar som har haft kotledsinfalammation! Funkar supert! Har samma märke som du visade på bilden
 
Sv: Hur länge ska man

Finns det storpack att köpa??
Den lilla burken är ju jättedyr
Kan man köpa direkt från leverantören?
 
Sv: Hur länge ska man

Biofarmab som är tillverkare säljer bara genom återförsäljare.Tror inte att det finns större burkar.Granngården hade för ett tag sedan rea på BioGlucomin,annars är dom ju dyra.
Tycker du att det ger effekt på din häst?
 
Sv: Hur länge ska man

Jo hon är inte så stel om mornarna längre :banana: och rör sig i stegen lite lättare så nog har det hjälpt.

Tack för svaren :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: warg
·
Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
2 833
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hejsan Svejsan! Jag har haft Effax sadelbalsam de senaste 275 åren. Bivax och gott brukar den dofta! Som ett ljuvligt doftljus ungefär...
Svar
7
· Visningar
745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp