Bukefalos 28 år!

hur länge smittar en influensa?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har fått något som liknar influensa - även om flunsorna oftast är mest aktiva på vinterhalvåret.
Har alla typiska symptom.

Det jag mest undrar är hur länge man smittas när man har influensa? På 1177.se står att man ska vara hemma från jobbet så länge man har feber, för att undvika smittspridning. Innebär det alltså att risken att man smittas är ganska liten när febern har gett med sig?
 
Sv: hur länge smittar en influensa?

Du har inte haft någon fästing väl? Fästingsjukdomarna ger väl ofta också influensaliknande symtom, och fästingar är det gott om just nu (här i alla fall)..:crazy:
 
Sv: hur länge smittar en influensa?

nej, inga fästingar som jag har sett
och fästingar brukar inte ge torrhosta och snuva
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 971
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 325
Senast: Enya
·
Hästvård Min lille 1,5 års hingst har hög feber och är riktigt hängig och eländig. Självklart har veterinären varit och tittat till honom och...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: ylvalill
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp