Hur länge väntar man?

gul_zebra

Trådstartare
Kära buke! Jag har flyttat och måste nu visa min lägenhet för intresserade hyresgäster. Ett jävla mähä ringde tidigt igår morse (okej att ringa och väcka mig kl 8 på morgonen kanske är normalt men då är fan hela normaliteten ett jävla mähä, sådeså) för att få ta en titt och vi bokade in visning idag kl 16.00. Klockan är nu 16.22 och mähät har ännu inte dykt upp. Hur länge är det egentligen brukligt att vänta? Jag vill gå hem och käka och packa upp mina grejer och inte sitta här hungrig och uttråkad i en tom lägenhet...
 
Kära buke! Jag har flyttat och måste nu visa min lägenhet för intresserade hyresgäster. Ett jävla mähä ringde tidigt igår morse (okej att ringa och väcka mig kl 8 på morgonen kanske är normalt men då är fan hela normaliteten ett jävla mähä, sådeså) för att få ta en titt och vi bokade in visning idag kl 16.00. Klockan är nu 16.22 och mähät har ännu inte dykt upp. Hur länge är det egentligen brukligt att vänta? Jag vill gå hem och käka och packa upp mina grejer och inte sitta här hungrig och uttråkad i en tom lägenhet...
16.30 hade jag stuckit.
Och man ringer inte 08.00 tycker jag, det är inte normalt om man ringer "på annons".
 
16.30 hade jag stuckit.
Och man ringer inte 08.00 tycker jag, det är inte normalt om man ringer "på annons".
Fasen, 5 minuters vånda till. Nåja!
Tack! Tyckte att det var lite att ta. Och så bara "är du hemma så jag kan komma och kolla på lägenheten". Eh nej dra åt helvete med dig?! :banghead:
 
Kära buke! Jag har flyttat och måste nu visa min lägenhet för intresserade hyresgäster. Ett jävla mähä ringde tidigt igår morse (okej att ringa och väcka mig kl 8 på morgonen kanske är normalt men då är fan hela normaliteten ett jävla mähä, sådeså) för att få ta en titt och vi bokade in visning idag kl 16.00. Klockan är nu 16.22 och mähät har ännu inte dykt upp. Hur länge är det egentligen brukligt att vänta? Jag vill gå hem och käka och packa upp mina grejer och inte sitta här hungrig och uttråkad i en tom lägenhet...

Äh, jag hade inte blivit väckt eller upprörd av att bli ringd kl åtta.
Men jag hade inte heller väntat mer än 20-30 minuter efter avtalad tid eftersom det är respektlöst.
 
Antar att personen inte kom inom dessa 5 min...?
Nope, no show. Har förvisso numret i loggen men jag tänker inte jaga på mänskan heller.

Äh, jag hade inte blivit väckt eller upprörd av att bli ringd kl åtta.
Men jag hade inte heller väntat mer än 20-30 minuter efter avtalad tid eftersom det är respektlöst.
Lyx. Själv har jag en sömnstörning som gör att jag behöver få sova senare än normalt. Nu är jag ju medveten om att resten av omvärlden knappast kan anpassas efter min sömnstörning men jag tyckte 8 på morgonen kändes väldigt tidigt även i normalt mått mätt.
 
Förresten, om nu mänskan ringer igen och vill boka tid på nytt, hur många chanser är jag tvungen att ge henom? Jag är ju skyldig att visa lägenheten, men jag har ju liksom annat att göra än att sitta där och rulla tummarna för någon som inte behagar varken dyka upp eller höra av sig vid förhinder. En chans till kan tyckas rimligt (om än surt för egen del som redan irriterad) men sen då, nån gräns lär det ju finnas?
 
Kära buke! Jag har flyttat och måste nu visa min lägenhet för intresserade hyresgäster. Ett jävla mähä ringde tidigt igår morse (okej att ringa och väcka mig kl 8 på morgonen kanske är normalt men då är fan hela normaliteten ett jävla mähä, sådeså) för att få ta en titt och vi bokade in visning idag kl 16.00. Klockan är nu 16.22 och mähät har ännu inte dykt upp. Hur länge är det egentligen brukligt att vänta? Jag vill gå hem och käka och packa upp mina grejer och inte sitta här hungrig och uttråkad i en tom lägenhet...
Om det inte är du som vill hyra ut behöver du väl inte visa när du redan flyttat?
 
Förresten, om nu mänskan ringer igen och vill boka tid på nytt, hur många chanser är jag tvungen att ge henom? Jag är ju skyldig att visa lägenheten, men jag har ju liksom annat att göra än att sitta där och rulla tummarna för någon som inte behagar varken dyka upp eller höra av sig vid förhinder. En chans till kan tyckas rimligt (om än surt för egen del som redan irriterad) men sen då, nån gräns lär det ju finnas?

Jag skulle ha sagt att nästa gång väntar jag 15 min om den inte ringer och säger att den är försenad. Inte en sekund längre.
 
Förresten, om nu mänskan ringer igen och vill boka tid på nytt, hur många chanser är jag tvungen att ge henom? Jag är ju skyldig att visa lägenheten, men jag har ju liksom annat att göra än att sitta där och rulla tummarna för någon som inte behagar varken dyka upp eller höra av sig vid förhinder. En chans till kan tyckas rimligt (om än surt för egen del som redan irriterad) men sen då, nån gräns lär det ju finnas?
Lämna nyckeln till hyresvärden så du är klar där. Kan inte tänka mig att du är skyldig att visa lägenheten? En gång flyttade jag från Östersund till Uppsala och hade gamla lägenheten drygt två månader till, jag lämnade nyckeln när jag flyttade. Kunde ju inte gärna åka till Östersund för att visa den.
 
Senast ändrad:
Jag har ingen aning, kan vara så att jag ska låta den visas. Jag har iaf inte hunnit flyttstäda och sådär än och kommer inte hinna innan visandet är över heller så det är bara att visa och se glad ut. Trädgården kommer i första hand nu så jag hinner få bort min pallkrageodling och sådär innan snön kommer... :arghh:

Som tur är bor jag i en annan lägenhet i samma trappuppgång så SÅ jobbigt är det egentligen inte :D Bara jävligt irriterande med mänskor som inte dyker upp på avtalad tid eller hör av sig vid förhinder.
 
Jag har ingen aning, kan vara så att jag ska låta den visas. Jag har iaf inte hunnit flyttstäda och sådär än och kommer inte hinna innan visandet är över heller så det är bara att visa och se glad ut. Trädgården kommer i första hand nu så jag hinner få bort min pallkrageodling och sådär innan snön kommer... :arghh:

Som tur är bor jag i en annan lägenhet i samma trappuppgång så SÅ jobbigt är det egentligen inte :D Bara jävligt irriterande med mänskor som inte dyker upp på avtalad tid eller hör av sig vid förhinder.
Be dem höra av sig när de är på väg då, om de bokar tid igen? Då slipper du ju i alla fall sitta i andra lägenheten och vänta i onödan.
 
Jag har ingen aning, kan vara så att jag ska låta den visas. Jag har iaf inte hunnit flyttstäda och sådär än och kommer inte hinna innan visandet är över heller så det är bara att visa och se glad ut. Trädgården kommer i första hand nu så jag hinner få bort min pallkrageodling och sådär innan snön kommer... :arghh:

Som tur är bor jag i en annan lägenhet i samma trappuppgång så SÅ jobbigt är det egentligen inte :D Bara jävligt irriterande med mänskor som inte dyker upp på avtalad tid eller hör av sig vid förhinder.

Om du bor så nära, stanna hemma i nya lägenheten hela tiden och be dem ringa när de är utanför, så kan du gå till gamla lägenheten först när de hör av sig. Och när det gäller att bli väckt, ha mobilen på ljudlös när du sover så slipper du den biten :)
 
Be dem höra av sig när de är på väg då, om de bokar tid igen? Då slipper du ju i alla fall sitta i andra lägenheten och vänta i onödan.
Om du bor så nära, stanna hemma i nya lägenheten hela tiden och be dem ringa när de är utanför, så kan du gå till gamla lägenheten först när de hör av sig. Och när det gäller att bli väckt, ha mobilen på ljudlös när du sover så slipper du den biten :)
Får göra så, tack för tips :up:
Det är i vanliga fall sällan jag väcks och när det väl blir så brukar det vara av en bra anledning så ljudlöst är inte ett alternativ tyvärr. Ljudet slås definitivt av i helgen däremot! :p
 
Om uppsägningstiden inte gått ut är du förmodligen skyldig att visa den.

Men om samma snubbe ska titta igen, och inte dyker upp, hade jag sagt till hyresvärden att hen själv får ta över visandet för den personen.
 

Liknande trådar

Äldre Som rubriken antyder; vilken tid på morgonen tycker ni att det är okej att ringa upp okända människor? En köpare från Tradera ringde...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 046
Senast: lilstar
·
Relationer Idag sa jag till min pojkvän/sambo att jag imorgon skulle packa ihop det mesta utav mina grejer för att flytta hem till mina föräldrar...
2
Svar
35
· Visningar
4 479
Senast: Mela99
·
L
Hästvård Jo, måste bara fråga vad man ska göra när polis och länsstyrelse är helt från vettet? Jag har ringt till dem angående en liten...
Svar
12
· Visningar
2 439
Senast: Love_Maya
·
Gravid - 1år Torsdag em, hästen har precis gjort sig illa och jag avslutar ett blogginlägg såhär: "Själv ska jag bara vänta på att L ringer och...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp