Bukefalos 28 år!

När är det okej att ringa okända?

californication

Trådstartare
Som rubriken antyder; vilken tid på morgonen tycker ni att det är okej att ringa upp okända människor?

En köpare från Tradera ringde mig i morse, klockan 08.44!! När jag inte svarade (för kl var 08.44) så ringde hen igen kl 08.48. När jag inte svarade då heller så dröjde det inte mer än 5 min så ringer sambons telefon. Då har hen alltså letat upp sambons nummer på nätet och ringer och väcker honom.

Blir så jävla irriterad. Jag tycker det är olämpligt att ringa folk man inte känner innan kl 10 på förmiddagen men jag anser det vara rent ohyfsat att ringa innan klockan ens har slagit 9. Dessutom flera gånger och på olika nummer. Vad sägs om att VÄNTA tills jag ringer upp eller försöka igen lite senare?!

Överreagerar jag? När tycker ni att det är okej att ringa?
 
Jag är så irriterad och trött så jag la denna i fel forum uppenbarligen

Jag förstår inte varför man ringer ang Tradera öht. Mail räcker väl. Sms om man verkligen inte får tag på personen. Men en köpare ringde mig innan 06 en gång, svarade dock inte. Väntade till dagen därpå och ringde tillbaka 0430 när jag åkte till jobbet :angel: till mitt försvar var det en jobbig människa som hävdade att hon inte fått sitt paket trots att det på postens sida stod att paketet var uthämtat av henne.
 
Jag förstår inte varför man ringer ang Tradera öht. Mail räcker väl. Sms om man verkligen inte får tag på personen. Men en köpare ringde mig innan 06 en gång, svarade dock inte. Väntade till dagen därpå och ringde tillbaka 0430 när jag åkte till jobbet :angel: till mitt försvar var det en jobbig människa som hävdade att hon inte fått sitt paket trots att det på postens sida stod att paketet var uthämtat av henne.

Nej jag förstår inte heller. Jag använder Tradera och nätet för att det är flexibelt liksom. Jag avskyr dessutom att prata i telefon.

Så mycket troll på Tradera senaste tiden :confused:
 
Som rubriken antyder; vilken tid på morgonen tycker ni att det är okej att ringa upp okända människor?

En köpare från Tradera ringde mig i morse, klockan 08.44!! När jag inte svarade (för kl var 08.44) så ringde hen igen kl 08.48. När jag inte svarade då heller så dröjde det inte mer än 5 min så ringer sambons telefon. Då har hen alltså letat upp sambons nummer på nätet och ringer och väcker honom.

Blir så jävla irriterad. Jag tycker det är olämpligt att ringa folk man inte känner innan kl 10 på förmiddagen men jag anser det vara rent ohyfsat att ringa innan klockan ens har slagit 9. Dessutom flera gånger och på olika nummer. Vad sägs om att VÄNTA tills jag ringer upp eller försöka igen lite senare?!

Överreagerar jag? När tycker ni att det är okej att ringa?
Vardagar 8:00-21:00
Helger 9:00-22:00
Tycker jag. Och ja jag tycker du överreagerar. Hade det varit 5:44 hade jag förstått grinigheten. Men det är vad jag tycker.

Mvh Miks
 
Som rubriken antyder; vilken tid på morgonen tycker ni att det är okej att ringa upp okända människor?

En köpare från Tradera ringde mig i morse, klockan 08.44!! När jag inte svarade (för kl var 08.44) så ringde hen igen kl 08.48. När jag inte svarade då heller så dröjde det inte mer än 5 min så ringer sambons telefon. Då har hen alltså letat upp sambons nummer på nätet och ringer och väcker honom.

Blir så jävla irriterad. Jag tycker det är olämpligt att ringa folk man inte känner innan kl 10 på förmiddagen men jag anser det vara rent ohyfsat att ringa innan klockan ens har slagit 9. Dessutom flera gånger och på olika nummer. Vad sägs om att VÄNTA tills jag ringer upp eller försöka igen lite senare?!

Överreagerar jag? När tycker ni att det är okej att ringa?

Det beror på vem den okända är. Privatperson inte före 8.00 Företag 7.00-7.30.
Kl10 är ju mitt på dagen:) Man kan ju lägga in i annonser att man nås mellan vissa tider pga nattjobb eller småbarn eller vad det må vara.
 
Man får dock tänka på att alla inte jobbar vardagar. Så är det okej att ringa kl åtta en vardag som vissa tycker så ska det då vara lika okej en söndag?

Ja det är lite det jag känner. Alla jobbar liksom inte 8-17. Och att dessutom ringa flera gånger och ringa andra människor på samma adress (jag hade ju lika gärna kunnat vara inneboende) känns så inskränkt. Fine, ring en (1) gång men håll det där. :crazy:
 
Som rubriken antyder; vilken tid på morgonen tycker ni att det är okej att ringa upp okända människor?

En köpare från Tradera ringde mig i morse, klockan 08.44!! När jag inte svarade (för kl var 08.44) så ringde hen igen kl 08.48. När jag inte svarade då heller så dröjde det inte mer än 5 min så ringer sambons telefon. Då har hen alltså letat upp sambons nummer på nätet och ringer och väcker honom.

Blir så jävla irriterad. Jag tycker det är olämpligt att ringa folk man inte känner innan kl 10 på förmiddagen men jag anser det vara rent ohyfsat att ringa innan klockan ens har slagit 9. Dessutom flera gånger och på olika nummer. Vad sägs om att VÄNTA tills jag ringer upp eller försöka igen lite senare?!

Överreagerar jag? När tycker ni att det är okej att ringa?
Vardag tycker jag det är okej att ringa från 09. Efter 19 skulle jag nog inte ringa, pga ev småbarn. Fram till 20 om jag vet att de inte finns barn. Skulle nån okönd ringa 21-22 skulle jag bli irriterad. Visserligen sover jag iofs då men ändå. Så ja, 9-19/20 vardagar och 10-19/20 helg :) smsa funkar några timmar tidigare resp senare, de finns ljudlös. :)
 
Kl10 är ju mitt på dagen:) Man kan ju lägga in i annonser att man nås mellan vissa tider pga nattjobb eller småbarn eller vad det må vara.

Jag vill ju iof inte att folk ringer öht och det att jag bara nås vissa tider blir ju dock väldigt svårt när personen snokar upp andras telefonnummer. Alltså vissa människor.. :crazy: (inte du!)
 
Vardagar 8:00-21:00
Helger 9:00-22:00
Tycker jag. Och ja jag tycker du överreagerar. Hade det varit 5:44 hade jag förstått grinigheten. Men det är vad jag tycker.

Mvh Miks

Även fast personen ifråga ringde flera gånger och dessutom letade upp och ringde en annan person?
 
Tillägg: Jag står skriven på en C/O adress = sannolikheten att jag är inneboende hos vederbörande är relativt stor. Även om det nu ju var min sambo. Tur det.
 
Normalt för mig är 9-20 typ, kanske 08.30-20.30

Definitivt onormalt att ringa så mycket och leta upp någon annans nummer.
Svarar inte den man vill få tag på kan man lämna ett meddelande eller smsa vad det gäller alternativt att man vill bli uppringd.
 
smsa funkar några timmar tidigare resp senare, de finns ljudlös. :)

Sms hade varit helt ok! Jag hade faktiskt telefonen på ljudlös, dock hade sambon missat att stänga av sin helt så det vibrerade för fullt. Han blev skitlycklig som kom hem kl 05.30 imorse. OCH när muppen ringde min sambo så presenterade sig inte ens hen. Bara frågade efter mig.

Haha jag är så irriterad och trött och tjurig. :laugh: :banghead:
 
Jag tycker det är ok att ringa mellan 9-19, däremot svarar jag inte förrän efter 10. Att ringa en gång är ok, men att ringa flera gånger på det sätt du beskriver tycker jag är dålig stil. Får man inget svar kan man vänta en timme åtminstone tycker jag.
 
Ja det är lite det jag känner. Alla jobbar liksom inte 8-17. Och att dessutom ringa flera gånger och ringa andra människor på samma adress (jag hade ju lika gärna kunnat vara inneboende) känns så inskränkt. Fine, ring en (1) gång men håll det där. :crazy:
Man ringer inte andra personer på samma adress om det inte är en panik- situation tycker jag..,
Jag tycker det verkar vara en märklig person som inte förstår gränser,
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 613
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 542
Senast: Lingon
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp