Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag var medryttare så var jag i stallet 2,5-3 timmar Det var ridning skötsel packa hö göra mathink och mockningJag har varit medryttare i ett stall ett tag nu. Jag tycker väldigt mycket om hästägaren och alla andra personer i stallet, det är fantastisk gemenskap och man åker i grupp med varandra och peppar på tävlingar osv. Jättetrevligt! Jag ÄLSKAR att vara i stallet så missförstå mig snälla inte nu, jag är inte en person som stressar mig igenom stallet och förstår till 100% att det tar tid. Men i början tog det kanske 2,5 timme cirka när jag åkte ut. Hästägaren är alltid med som sällskap med sin häst. Då red vi, ryktade och pysslade med dem i stallet, sopade stallgång efter sig och ibland om det var den tiden på dagen slängde till hö i lösdriften. Det är inga sysslor att packa hö eller liknande. Men nu har det börjat ta MINST 4-5 timmar varje gång. Jag är redo att ge mig ut kanske 45 min efter att vi tagit in från hagen, och tycker då ändå att jag tagit mig tid att rykta av honom, känna igenom, sadla i lugn och ro – men ägaren är inte klar innan i alla fall en timme efter mig. Hon står och pratar med sin häst, kommer på att hon ska testa någon ny massage eller stretch-teknik hon läst om och ska då googla och visa eller ibland ber hon mig vara tyst så står vi i tystnad i 20 minuter medans hon masserar, kommer på att hon ska svara på något mejl och står och pratar om det länge. Medans jag står med min häst fullt utrustad och redo med sadel och allt. Sen rider vi vår runda på kanske 50-60 minuter. När vi kommer tillbaka är det samma sak, det tar henne kanske 2 timmar att göra klart hästen, mestadels av tiden står hon och pratar med henne och gör egentligen inget så. Jag hör mig själv och menar VERKLIGEN INTE att man inte ska prata och ta sig tid med hästen, jag pratar och gullar och myser med min medryttarhäst hela tiden och stressar inte igenom något, tar min tid och är noga. Men blir lite stressad av att jag är medryttare 4 dagar i veckan, slutar oftast jobba vid 16 tiden men tar buss så är i stallet runt 17:30 – och är aldrig hemma innan 22. Jag fattar det om man har massa stallsysslor osv såklart, men som sagt är det inga sådana sysslor vi behöver göra utan det ”enda” vi egentligen gör är att rida. Är det rimligt att det tar så många timmar då? Är jag helt naiv och dum som blir stressad av att det 4 dagar i veckan tar 4-5 timmar i stallet? Som sagt förstår jag att det gör det när man har egen häst och ska göra alla sysslor, kanske insläpp osv men när man ”bara” har som uppgift att rida och pyssla om hästen? Jag hinner inte med något annat och känner mig väldigt stressad av det. Snälla var snälla, jag menar inte att man ska stressa. Undrar bara om det tar så lång tid för er andra som är medryttare?
Jag har varit medryttare i flera år i andra stall tidigare, och visst att det vissa dagar kunde ta upp mot 5 timmar om det var mycket i stallet att göra eller så. Men att det VARJE GÅNG när vi "bara" rider och inte har sysslor så tar 4-5 timmar?
Eller hurJag tycker att det låter som en rätt otrevlig härskarteknik att be någon stå tyst och vänta på en i 20 min när denne någon helt uppenbart är redo att påbörja ridturen.
Har provridit hos en sån människa. Var där vid 2 tillfällen och varje tillfälle tog cirka 4 timmar. Jag tackade nej då jag kände att med restid och detta upplägg skulle jag bara känna mig stressad. Jag är effektiv person väldigt effektiv jag gör det jag ska göra snabbt och har inget behov av att hänga omkring. Visst kan man mysa och pyssla lite extra med hästen lite då och då men varje gång nej.Jag har varit medryttare i ett stall ett tag nu. Jag tycker väldigt mycket om hästägaren och alla andra personer i stallet, det är fantastisk gemenskap och man åker i grupp med varandra och peppar på tävlingar osv. Jättetrevligt! Jag ÄLSKAR att vara i stallet så missförstå mig snälla inte nu, jag är inte en person som stressar mig igenom stallet och förstår till 100% att det tar tid. Men i början tog det kanske 2,5 timme cirka när jag åkte ut. Hästägaren är alltid med som sällskap med sin häst. Då red vi, ryktade och pysslade med dem i stallet, sopade stallgång efter sig och ibland om det var den tiden på dagen slängde till hö i lösdriften. Det är inga sysslor att packa hö eller liknande. Men nu har det börjat ta MINST 4-5 timmar varje gång. Jag är redo att ge mig ut kanske 45 min efter att vi tagit in från hagen, och tycker då ändå att jag tagit mig tid att rykta av honom, känna igenom, sadla i lugn och ro – men ägaren är inte klar innan i alla fall en timme efter mig. Hon står och pratar med sin häst, kommer på att hon ska testa någon ny massage eller stretch-teknik hon läst om och ska då googla och visa eller ibland ber hon mig vara tyst så står vi i tystnad i 20 minuter medans hon masserar, kommer på att hon ska svara på något mejl och står och pratar om det länge. Medans jag står med min häst fullt utrustad och redo med sadel och allt. Sen rider vi vår runda på kanske 50-60 minuter. När vi kommer tillbaka är det samma sak, det tar henne kanske 2 timmar att göra klart hästen, mestadels av tiden står hon och pratar med henne och gör egentligen inget så. Jag hör mig själv och menar VERKLIGEN INTE att man inte ska prata och ta sig tid med hästen, jag pratar och gullar och myser med min medryttarhäst hela tiden och stressar inte igenom något, tar min tid och är noga. Men blir lite stressad av att jag är medryttare 4 dagar i veckan, slutar oftast jobba vid 16 tiden men tar buss så är i stallet runt 17:30 – och är aldrig hemma innan 22. Jag fattar det om man har massa stallsysslor osv såklart, men som sagt är det inga sådana sysslor vi behöver göra utan det ”enda” vi egentligen gör är att rida. Är det rimligt att det tar så många timmar då? Är jag helt naiv och dum som blir stressad av att det 4 dagar i veckan tar 4-5 timmar i stallet? Som sagt förstår jag att det gör det när man har egen häst och ska göra alla sysslor, kanske insläpp osv men när man ”bara” har som uppgift att rida och pyssla om hästen? Jag hinner inte med något annat och känner mig väldigt stressad av det. Snälla var snälla, jag menar inte att man ska stressa. Undrar bara om det tar så lång tid för er andra som är medryttare?
Jag har varit medryttare i flera år i andra stall tidigare, och visst att det vissa dagar kunde ta upp mot 5 timmar om det var mycket i stallet att göra eller så. Men att det VARJE GÅNG när vi "bara" rider och inte har sysslor så tar 4-5 timmar?
Hemma 22? Har ägaren inget utöver hästarna? Familj, jobb andra djur?Jag har varit medryttare i ett stall ett tag nu. Jag tycker väldigt mycket om hästägaren och alla andra personer i stallet, det är fantastisk gemenskap och man åker i grupp med varandra och peppar på tävlingar osv. Jättetrevligt! Jag ÄLSKAR att vara i stallet så missförstå mig snälla inte nu, jag är inte en person som stressar mig igenom stallet och förstår till 100% att det tar tid. Men i början tog det kanske 2,5 timme cirka när jag åkte ut. Hästägaren är alltid med som sällskap med sin häst. Då red vi, ryktade och pysslade med dem i stallet, sopade stallgång efter sig och ibland om det var den tiden på dagen slängde till hö i lösdriften. Det är inga sysslor att packa hö eller liknande. Men nu har det börjat ta MINST 4-5 timmar varje gång. Jag är redo att ge mig ut kanske 45 min efter att vi tagit in från hagen, och tycker då ändå att jag tagit mig tid att rykta av honom, känna igenom, sadla i lugn och ro – men ägaren är inte klar innan i alla fall en timme efter mig. Hon står och pratar med sin häst, kommer på att hon ska testa någon ny massage eller stretch-teknik hon läst om och ska då googla och visa eller ibland ber hon mig vara tyst så står vi i tystnad i 20 minuter medans hon masserar, kommer på att hon ska svara på något mejl och står och pratar om det länge. Medans jag står med min häst fullt utrustad och redo med sadel och allt. Sen rider vi vår runda på kanske 50-60 minuter. När vi kommer tillbaka är det samma sak, det tar henne kanske 2 timmar att göra klart hästen, mestadels av tiden står hon och pratar med henne och gör egentligen inget så. Jag hör mig själv och menar VERKLIGEN INTE att man inte ska prata och ta sig tid med hästen, jag pratar och gullar och myser med min medryttarhäst hela tiden och stressar inte igenom något, tar min tid och är noga. Men blir lite stressad av att jag är medryttare 4 dagar i veckan, slutar oftast jobba vid 16 tiden men tar buss så är i stallet runt 17:30 – och är aldrig hemma innan 22. Jag fattar det om man har massa stallsysslor osv såklart, men som sagt är det inga sådana sysslor vi behöver göra utan det ”enda” vi egentligen gör är att rida. Är det rimligt att det tar så många timmar då? Är jag helt naiv och dum som blir stressad av att det 4 dagar i veckan tar 4-5 timmar i stallet? Som sagt förstår jag att det gör det när man har egen häst och ska göra alla sysslor, kanske insläpp osv men när man ”bara” har som uppgift att rida och pyssla om hästen? Jag hinner inte med något annat och känner mig väldigt stressad av det. Snälla var snälla, jag menar inte att man ska stressa. Undrar bara om det tar så lång tid för er andra som är medryttare?
Fast vad är konstigt med det? Säg nu måste jag åka hem. Hej.Det är som ett underförstått upplägg att vi varje gång bestämmer en tid vi ska ses i stallet, vi möts där och sen hämtar hästarna osv. Att vi liksom "gör allt ihop" så känns svårt att plötsligt "Hejdå jag går ut nu" utan att det blir väldigt konstigt. Hon är alltid i stallet samma tider som jag också, eftersom vi jobbar liknande tider, så tycker det är svårt när hon tar för givet att vi ska sällskapa i hela stallvistelsen.
Det är absolut ingenting konstigt att säga att "jag måste rida tidigare för jag måste hem".Det är som ett underförstått upplägg att vi varje gång bestämmer en tid vi ska ses i stallet, vi möts där och sen hämtar hästarna osv. Att vi liksom "gör allt ihop" så känns svårt att plötsligt "Hejdå jag går ut nu" utan att det blir väldigt konstigt. Hon är alltid i stallet samma tider som jag också, eftersom vi jobbar liknande tider, så tycker det är svårt när hon tar för givet att vi ska sällskapa i hela stallvistelsen.
Hur gick det?Jag har varit medryttare i ett stall ett tag nu. Jag tycker väldigt mycket om hästägaren och alla andra personer i stallet, det är fantastisk gemenskap och man åker i grupp med varandra och peppar på tävlingar osv. Jättetrevligt! Jag ÄLSKAR att vara i stallet så missförstå mig snälla inte nu, jag är inte en person som stressar mig igenom stallet och förstår till 100% att det tar tid. Men i början tog det kanske 2,5 timme cirka när jag åkte ut. Hästägaren är alltid med som sällskap med sin häst. Då red vi, ryktade och pysslade med dem i stallet, sopade stallgång efter sig och ibland om det var den tiden på dagen slängde till hö i lösdriften. Det är inga sysslor att packa hö eller liknande. Men nu har det börjat ta MINST 4-5 timmar varje gång. Jag är redo att ge mig ut kanske 45 min efter att vi tagit in från hagen, och tycker då ändå att jag tagit mig tid att rykta av honom, känna igenom, sadla i lugn och ro – men ägaren är inte klar innan i alla fall en timme efter mig. Hon står och pratar med sin häst, kommer på att hon ska testa någon ny massage eller stretch-teknik hon läst om och ska då googla och visa eller ibland ber hon mig vara tyst så står vi i tystnad i 20 minuter medans hon masserar, kommer på att hon ska svara på något mejl och står och pratar om det länge. Medans jag står med min häst fullt utrustad och redo med sadel och allt. Sen rider vi vår runda på kanske 50-60 minuter. När vi kommer tillbaka är det samma sak, det tar henne kanske 2 timmar att göra klart hästen, mestadels av tiden står hon och pratar med henne och gör egentligen inget så. Jag hör mig själv och menar VERKLIGEN INTE att man inte ska prata och ta sig tid med hästen, jag pratar och gullar och myser med min medryttarhäst hela tiden och stressar inte igenom något, tar min tid och är noga. Men blir lite stressad av att jag är medryttare 4 dagar i veckan, slutar oftast jobba vid 16 tiden men tar buss så är i stallet runt 17:30 – och är aldrig hemma innan 22. Jag fattar det om man har massa stallsysslor osv såklart, men som sagt är det inga sådana sysslor vi behöver göra utan det ”enda” vi egentligen gör är att rida. Är det rimligt att det tar så många timmar då? Är jag helt naiv och dum som blir stressad av att det 4 dagar i veckan tar 4-5 timmar i stallet? Som sagt förstår jag att det gör det när man har egen häst och ska göra alla sysslor, kanske insläpp osv men när man ”bara” har som uppgift att rida och pyssla om hästen? Jag hinner inte med något annat och känner mig väldigt stressad av det. Snälla var snälla, jag menar inte att man ska stressa. Undrar bara om det tar så lång tid för er andra som är medryttare?