Cattis_E
Trådstartare
Först och främst; jag har varit i kontakt med min godkända hovis och han är på "jour" vid behov.
Jag villl bara ha era erfarenheter också.
Min "lilla" hade lyckats trycka in en vass liten sten i hoven (fråga mig inte hur) och har nu ett litet hål genom sulan. Upptäckt i måndags och behandlat efter råd från hovis. Stenen var nog ca 5 mm på längsta sidan om jag ska gissa.
Inget behov av att verka upp mer i nuläget pga inget tecken på böld och är öppet in så jag kunnat spola ur ordentligt.
Nu vill jag ha er erfarenhet som komplement till hovis.
Hon har nu gått med antiseptiskt hovomslag plus barfotaboot sedan dess. Alltså inte samma omslag utan jag byter dem vid behov.
Jag känner mig osäker här.
Hur länge hade ni haft riktigt omslag inne i booten?
Det vill säga hur länge hade ni skyddat mot smuts så mycket ni bara kunde?
Jag villl bara ha era erfarenheter också.
Min "lilla" hade lyckats trycka in en vass liten sten i hoven (fråga mig inte hur) och har nu ett litet hål genom sulan. Upptäckt i måndags och behandlat efter råd från hovis. Stenen var nog ca 5 mm på längsta sidan om jag ska gissa.
Inget behov av att verka upp mer i nuläget pga inget tecken på böld och är öppet in så jag kunnat spola ur ordentligt.
Nu vill jag ha er erfarenhet som komplement till hovis.
Hon har nu gått med antiseptiskt hovomslag plus barfotaboot sedan dess. Alltså inte samma omslag utan jag byter dem vid behov.
Jag känner mig osäker här.
Hur länge hade ni haft riktigt omslag inne i booten?
Det vill säga hur länge hade ni skyddat mot smuts så mycket ni bara kunde?