Bukefalos 28 år!

Hur långt pendlar du per dag?

Jag avskyr att pendla och har hellre flyttat, men det var när det var enkelt få ny lägenhet.

Numera skulle nog min gräns vara 30 min max. Men så vet jag att jag kan få jobb närmare hur enkelt som helst. Har inom 5 km minst 25-30 arbetsgivare som skulle anställa direkt (bristen inom vården är enorm, de anställer allt och alla)

Har nu 5 min till jobbet, innan jag bytte hade jag 2 min.
 
Från dörr till dörr 1,5h varav 1h är tåg. Så allt som allt lägger jag 3h om dagen på att pendla och har inga möjligheter att jobba hemifrån utan 5d/v är på arbetsplatsen.

Det fungerar än så länge men det är klart smärtgränsen och skulle inte vilja lägga ner mer tid på att pendla än vad jag gör. Har barn dessutom varannan vecka som ska hämtas och lämnas på fritids.
 
Från dörr till dörr 1,5h varav 1h är tåg. Så allt som allt lägger jag 3h om dagen på att pendla och har inga möjligheter att jobba hemifrån utan 5d/v är på arbetsplatsen.

Det fungerar än så länge men det är klart smärtgränsen och skulle inte vilja lägga ner mer tid på att pendla än vad jag gör. Har barn dessutom varannan vecka som ska hämtas och lämnas på fritids.
Oj, det är långt. Fördelen med tåg är väl ändå mindre stress än att köra själv. Men mycket långt.
 
Jag avskyr att pendla och har hellre flyttat, men det var när det var enkelt få ny lägenhet.

Numera skulle nog min gräns vara 30 min max. Men så vet jag att jag kan få jobb närmare hur enkelt som helst. Har inom 5 km minst 25-30 arbetsgivare som skulle anställa direkt (bristen inom vården är enorm, de anställer allt och alla)

Har nu 5 min till jobbet, innan jag bytte hade jag 2 min.
Lyxigt👍
 
Bor i stan med bra anslutningar båt/tåg/buss/europaväg om knuten. Jobbar på landsbygden 3 mil och en 40 min bort med bil (from nu extrajobb vd sidan av heltidsstudier).

Bodde ett tag i Sundbyberg (norr om Stockholm) och jobbade utanför Gnesta (sydväst om Stockholm), och den pendlingen knäckte mig. Mest pga tiderna (pendeltågsgrejen kunde jag tugga i mig) då det var rimligast att åka nattbussen hemifrån för att vara i tid till jobbet på morgonen ett antal anslutningar bort.
 
Pendlade 1,5 tim enkel väg med tåg/buss några år, aldrig mer. Därefter hade jag 10 min med bil, 20 med cykel, helt underbart. Nu har jag 4 mil, 30 min med bil, vilket också är min smärtgräns. Jobbar hemifrån 2-3 dagar/v. Har en mil till närmsta kollektivtrafik och har inte ens kollat upp hur lång tid det skulle ta för det skulle ta för lång tid.
 
Jag går till jobbet på 5 minuter.
Har haft 5 km till tidigare jobb, det tycker jag är lite för långt, åtminstone när det är regn/snö/is.
Jag åker helst inte tåg/buss utan vill kunna cykla/gå till jobbet.
 
Oj, det är långt. Fördelen med tåg är väl ändå mindre stress än att köra själv. Men mycket långt.
Största fördelen för mig var att den där timmen var alldeles min egen. Kunde läsa, sova eller jobba. I fred utan störning.
Jag har brukat räkna en timme enkel resa som max.
 
Jag hade 15 min med bil / 30 min med cykel till jobbet fram till2017 då kontoret flyttade till Solna. Om allt fungerar skulle det bli 1,5 h enkel resa med buss och tåg. Jag valde att bli hembaserad.

Min gräns går alltså någonstans mellan 30 och 90 min enkel väg.
 
Barnfri vecka så är det cirka 30 minuter med kollektivtrafik, 20 med bil.
Barnvecka arbetar jag mest hemma men har drygt 1,5 timme enkel resa mellan hem-förskola/fritids till jobb på min kontorsdag. Och cirka 15 min enkel resa till deras förskola/fritids varje dag.

Eftersom jag kan arbeta hemifrån en hel del så fungerar det tills vidare men min framtida arbetsplan är att ha ett jobb i min boendekommun. Men det dröjer, jag har inga planer på att byta jobb i dagsläget.
 
Jag både bor och jobbar centralt, och har 45 min enkel väg. (Det går dock att cykla snabbare under delar av året.) Jag skulle ha svårt att orka med tillvaron med längre restid, men har å andra sidan svårt att se att man öht kan rigga det för att vara säker på kortare restid om man inte både bor och jobbar i en mindre stad. Landsbygden har sina logistiska utmaningar, större städer sina.
 
Jag bor på gård på landet, har ca 10-15 min till närmsta samhälle där jag också jobbar :)
Har bytt jobb pga pendlingstid, pendlade då till närmsta stad ca 45 min bort.
Skulle idag absolut inte vilja ha mer än max 30 min till jobbet.
 
För mig tar det ca 25 min. Då är det 12-15 min till garaget och sen promenad till jobbet.
Kör bil eftersom buss inte är tidsmässigt försvarbart. Åker i princip aldrig i rusningstrafik.

Vill inte ha särskilt mycket längre. Har för många andra saker som jag vill göra.
 
Min gräns går vid en timme.
När jag jobbar så bor jag på gård norr om Stockholm.
45 min till Kista med bil.
20 min till Märsta/Arlanda.
Om jag hade velat jobba i City så hade det varit 10 min bil + 30 min tåg.

Fungerar bra.
 
Mitt längsta var över 50 km. Bodde utanför stan (Håtuna) och jobbade inne i innerstan, Stockholm. Det var drygt men ändå inte ovanligt kring Stockholm. Man kunde ställa bilen på en infartsparkering om man kom tidigt. Parkering inne i stan var sjukt dyrt redan på den tiden (90-talet). Men pendlandet tog på orken.
 
1,5 timme dörr till dörr. Där går nog också min gräns. På morgonen är funkar det oftast helt okej, kan sova på bussen. Men när jag slutat vill jag bara hem och då är det dessutom ofta livligare på bussen och sen ska jag åka spårvagn genom halva Göteborg i rusningstrafik. Kan jobba hemifrån nån enstaka dag, men det är undantag.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
675
Senast: Pilot
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 962
Senast: Ramona
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: astronaut
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 719
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp