Hur lättlurade är ni?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chrysler
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 4 844
Sv: Hur lättlurade är ni?

Ja det är inte den första annonsen man har läst, finns tusen såna.
Kan ju finnas folk som går på det och dom kan tjäna pengar, tragiskt bara
Jag kollar alltid upp det jag handlar ,nypris mm..

Jag såg en som ville sälja El Paso (börjes billigaste western sadel dom hade innan) för 3000 kr med träns, padd, brösta och gjord. Enligt henne hade det kostat dryga 5000 kr i nypris.

Själva sadeln gick på ca 1500 kr. Det vet jag genom jag själv har en. När jag ser såna annonser får jag en sån lust att maila och fråga vad dom håller på med.

Horsesaver kan man köpa på Lillhästen för 995 kr ny nu... :P

Jag sålde en sadel som jag använt ett år för samma pris jag köpt den, ny, för. :angel: Men de hade höjt priserna strax efter jag hade köpt, så köparen verkade nöjd ändå.

Nu däremot försöker jag sälja en fin, fräsch och exklusiv sadel, i ganska normal storlek osv, för en tredjedel av nypriset. Det verkar däremot inte alls gå. Konstig marknad. :crazy:

knapplån.

Jag mailade den där som säljer saker från gekås på tradera för ett tag sen och frågade vad hon höll på med, tkr de e dålig stil att göra så. Fick såklart inget svar:mad:

Jag har lagt märkte till att det också säljs väldigt mkt vääääldigt gamla sadlar för mkt för höga summor, såg en as gammal as ful mocka sadel tror märket hette moll?? eller nåt. Hon skulle ha 3000 för sadeln, vem fan köper en 30 år gammal ful sliten mocka sadel av nåt konstigt märke för 3000.

Finns även många andra antika sadlar som säljs till överpriser, verkar som att folk tror att de e värda flera tusen bara det är en sadel:D

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 940
Senast: Torktumlare
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: EmelieR
·
P
Utrustning ....ja det är frågan :crazy: Jag vet verkligen inte vilket släp jag ska välja! Har väl i nuläget 2 alternativ. Det verkar ganska...
Svar
3
· Visningar
1 746
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?