Bukefalos 28 år!

Hur mäta halsband?

C

ChristinA

Hur gör man egentligen?
Var mäter man?
Om vi tar storleken 50 för exempel. Är det 50cm från innersta hålet till spännet???
Jag har frågat i djuraffären tidigare men de hade inget bra svar.
Så jag har chansat de flesta gånger, men nu vill jag veta!!! Någon som kan hjälpa mig?
 
50 cm är halsbandets totala längd, det ska du ha om din hunds halsmått är 45 cm. men allra enklast är förstås att prova direkt på hunden. man ska också tänka på att läder töjer sig även om hunden inte tokdrar.
 
Totala längd säger du.
Menar du hela halsbandet eller till sista hålet?

Jag tänkte ev. beställa över nätet och det är därför jag inte kan prova det på utan behöver ett storlek.
 
totala längd ska det vara. men prova att köpa ett i djuraffären, sen kan du alltid säga att det inte passade eller att det var fel färg eller nåt, och lämna tillbaka det :angel:

nu har jag mätt ett av mina halsband, det är lädrets totala längd som avses.
 
Oki doki.
Tänk att det skall vara så svårt att köpa halsband!
Men om man ska ha halvstryp då?
Fortfarande samma totala längd som vid vanligt läder?
 
jag skulle tro det

har mätt lite till, och jo, så var det. lycka till med köpet! vad är det för nåt du ska ha?
 
Jag vet inte riktigt.
Jag ska till CenterSyd i dag och tänkte gå in i deras Zoo affär.
I går var jag på Väla med då hade jag inte med mig någon storlek och kunde inte köpa något. Kan vara bra att kunna hennes storlek utantill så vet man när man en dag springer på det perfekta halsbandet!!!
Skulle vilja ha ett med nitar, för det har jag sett att Bebben har och det är suuuuper fiiint!
 
nämen bor du i skåne?

jag har också ett med nitar, tufft faktiskt! föressten vet du var man kan köpa scarfsar (HUR stavas det??) med roliga mönster till hund?
 
Japp, Landskrona. Så vi är nästan grannar!

Ja du scarfsar.(Stavas med v kanske? Scarvsar? Näe, f är det nog! :D) det brukar finnas i djuraffären. Det hade varit gulligt på labben! Har du kollat på Bamses bollar på nätet? De har en del. Om det finns på CenterSyd ska jag säga till!
 
min sambos mormor och morfar bodde i landskrona (håller på att flytta nu) så vi är ju nästan släkt :D. de hade uppfödning av schnauzer också, och vi har fått en massa valpmatskålar och böcker "i fall att" :rofl:
 
Ja, jag känner blodsbanden!!!

Ifall att ni skulle skaffa schnauzer eller?
 
Om du är på Centersyd har du väldigt nära till butiken bakom Hofterup k:a. (Vägg i vägg med hästbutiken) De hade massor med koppel och halsband när jag var där och köpte Biabäddar sist (skånes billigaste Bia-bäddar tror jag) ;)
 
ifall vi skulle starta en uppfödning :D. jag kan riktigt se annonsen: finfina schabradorvalpar efter steril far och undan labil mor :rofl:. fast man ska aldrig säga aldrig om jag i framtiden skaffar en tik igen.

sysslingar, är det vad vi kan kalla oss?
 
Hej Syssling!

På CenterSyd har de scarfs-halsband i blått och även i rött.
De fanns i storlek 55, det bör väl passa?
Sedan var vi på Spiggens i Landskrona, där fanns flera olika som var coola!
Det fanns inga finna nit halsband dock. Jo ett, men det kosta nästan 400;- :crazy:
 
Ahh,det missade jag.
Men jag har ju inte hittat något fint halsband så jag får nog ta och leta mig dit. Vet inte var hästaffären ligger, kan du ge en väg beskrivning?
Låter super bra med billiga bäddar, det ska jag också köpa!
 
Men bara det är en blandras så blir det väl en underbar och frisk hud???? :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
976
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 395
Senast: ako
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: slant98
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 976
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp