Hur många grader har ni inne/ute?

Inne 22, ute 7. Elementet är inte på.
Känns lite kallt så har yllesockar, fleecejacka och pantalonger+byxor.
 
Vi har börjat elda med pellets igen, för jag frös så hemskt när det nu blev kallare ute. Förut brukade vi ha 17-18 grader inne, för jag svettades jämt. Nu går jag omkring med stickade koftor och fryser vid 21 grader haha. Men vi har inget system som är lätt att reglera temperaturen med, allt är gammalt liksom. Dock bestämmer vi ju själv. Sovrummet är dock kallt, är el-element där så dom vill jag inte ha på, så trots att jag fryser så får det vara kallt där..var 14 grader när jag la mig igår.
Idag är det typ -1 ute.
 
Värmen är på sen 1:a oktober. Bor i fristående hus, men bostadsrätt där (fjärr)värme ingår och den slogs som sagt på i början av månaden. Reglerar dock elementen själv, såklart. Har 21,5 grader nere, knappt en grad svalare på övervåningen (vilket är skönt eftersom sovrummen är där). Vill absolut inte ha under 21 grader om jag ska må bra, vintertid trivs jag bäst runt 22 grader. Sovrummet får som sagt gärna vara lite svalare, men då mellan 20-21 grader.
 
Om jag fryser eller inte beror på. Häromdagen var det nästan 21 och jag frös som en hund. I går kväll var det så varmt att jag gick omkring i en t-shirt och det var 19.2. Jag bor i en BR där värme ingår och de har satt på elementen. Har dem dock på lägsta nivå.
 
Bor i BRF lägenhet och värmen är på året runt, justerar själv på radiatorerna, och håller i princip alltid 23 grader en meter in i rummet. Vilket är himmelriket för mig som innan flytt bodde i annan BRF där det var 16-17 grader nov-mars. Inget som passar när man har kronisk smärta, inte var det bättre av gamla 2-glas fönster som höll på att falla i bitar och föreningen inte brydde sig, kändes som det blåste halv storm genom lägenheten ibland.

här letar sig inte ens frusna burmor sig in under filtar. 😺
 
Ingen aning om hur varmt det är hemma, har på ett element i vardagsrummet för katternas skull när jag jobbar, men nu ska jag vara ledig drygt en vecka så kan nog slå av det. Däremot såg jag min andedräkt i sovrummet när jag skulle lägga mig häromkvällen. 😄

Här ligger det alltid katter under täcket/lakanet, det ska liggas tätt intill. Ibland ligger jag ihopklämd mellan mina små kaminer, sommartid blir det faktiskt på tok för varmt! 🥵
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag gillar att ha svalt inne. Brukar ha 15-20 grader inne under vinterhalvåret. Jag har ett sovloft så det är alltid lite varmare däruppe, vilket kan innebära att det är rejält kyligt nere i lägenheten.
Slår sällan på element om det inte är rejäla minusgrader ute.
 
Åh min hjärtefråga! :p Jag har lyckats rädda vår brf från ett ofördelaktigt fönsterbyte så jag njuter när det viner från fönstren! :love1:
Jag har inget emot tvåglas egentligen, mer att det faktiskt regnade in rejält och blåste något extremt, i en gavellägenget högt upp. Fackmän sa att det var knapp tid att renovera fönstren redan 2018 vid besiktning. Tror inte det är gjort än.
Och min smärta, låg på golvvärmen i badrummet tillsammans med katterna den mesta av tiden.
 
Mellan 20-23 just nu enligt termometrarna, sjunker ibland, ökar ibland beroende på elpris (smartpryl som anpassar sig delvis efter elpris). Vet inte riktigt varför det ena rummet är så mycket högre än de andra. En del av mig undrar ju om den termometern fått knäppen.

Vi bestämmer temperaturen själva.
 
Övervåningen är lite kallare än nere. Det var en smula kulet när jag klev upp. Men när jag kom ner var det så varmt att jag öppnade altan dörren en stund.

Jag styr huvudsakligen med shunten i pannrummet och igår räknade jag tydligen lite fel på hur kallt det skulle bli. Har inga temperaturer utan bara siffror på shunten. Just nu är det en mm åt ena eller andra hållet som gör skillnaden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
661
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 486
Senast: bobbbo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 013
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp