Hur många här

Sv: Hur många här

På våran mvc tycker bm inte det är nödvändigt att göra gynundersökning på efterkontrollen om man snittats, men folk får ju göra det om de själva vill såklart.
De pratade mest om vad som stod i journalen om hur snittet gått & skrev ut preventivmedel om man ville ha det.
 
Sv: Hur många här

Jag var med nr 1 och sitter nu med bara dagar kvar tills nr kommer. Gissar jag går efter nr 2 också för jag är en sån som är lite mesig och gör allt man bör bara för att och på säkerhets skull.
 
Sv: Hur många här

Var på efterkontroll efter 8 veckor, för att kolla att allt vra ok.

Var lite orolig för hur man såg ut därner iomed att jag vart klippt och sen kollade hon hur jag knep så att jag gjorde rätt... :)

Sen pratade vi om förlossningen och hur jag ville göra med preventivmedel.


Hann aldrig med att sätta en en stav då jag vart gravid igen :)
 
Sv: Hur många här

Kl

Alltså, VAD egentligen är det dom ska kolla ?? Knipa sa ju min BM, varför är dom så intresserad av det ? Det är väl inget som står och faller med hur man kniper. Sånt vet man väl själv om man är kapabel att göra eller inte menar jag.

Och ju mer jag läser här, dessto mer konstigt käns det att nån som är snittad ska göra en gynundersökning.
 
Sv: Hur många här

Så kände jag efter första gången. När jag ändå hade varit där och kollat stygnen så varför skulle jag dit igen? Behövde ju inget skydd eftersom vi ville ha smått snart igen.

Nu är det åtta månader sedan Alvin föddes, och jag känner att jag kanske borde boka en tid.

Jag tycker inte att undersökningen är jobbig, men det känns onödigt. Har inte haft något behov att prata om mina förlossningar (jag hann ju knappt uppleva något under den korta förlossningen jag hade sist).

Om jag hade haft något att ta upp kanske jag skulle känna mig mer motiverad.

Det skulle vara preventivmedelsbiten då, men vi kör på säkra perioder och kondom. Blir det bebbe igen så är det inget vi blir ledsna över, även om vi ska försöka vänta ett tag till.
 
Sv: Hur många här

Fast, man kan knipa på olika sätt, det visste jag inte innan min BM förklarade det.

Och även om du är snittad har muskulaturen förändrats i underlivet, av trycket från bebisen bland annat, därför är knipövningarna viktiga även där för att få tillbaka styrkan.
 
Sv: Hur många här

Ok, preventinmedel har jag, så den biten är jag inte i behov av. Fast jag är ändå lite skum över det där med knipövningarna. Menar, har man inte rätt ok med knipmuskler om man med lätthet klarar av att knipa av kisstrålen som exsempel ?
 
Sv: Hur många här

Jag var på efterkontroll idag. Jag trodde att jag var bra på att knipa. Tränar varje dag och kan utan problem knipa av strålen nu. Det kunde jag inte första 2 veckorna efter förlossningen.

Men bm sa att hon knappast kände mina knip så hon rekommenderade träning med kulor.
 
Sv: Hur många här

När jag fick knipa på MVC så var det inte de musklerna enbart, som man ska använda, utan musklerna längre in / högre upp. Om du förstår, det är svårt att förklara.

Jag har aldrig haft några problem med att knipa av kisstrålen, inte nära inpå någon av mina förlossningar.

Däremot hade jag en mild variant av framfall, där innandömet i slidan liksom "ramlar ner". Fruktansvärt obehagligt, just för tillfället blev det ingen skillnad om jag knep, det gick inte tillbaka alls. Men efter knipövningarna så försvann det, i takt med att jag stärkte muskulaturen.

Så du kan ha slapp muskulatur, även om du klarar av att knipa av kisstrålen.
 
Sv: Hur många här

Jag snittades, och min s.k efterkontroll bestod i recept på p-stav, samt massa frågor om vad jag tyckte om förlossningen. Eftersom jag fick planerat snitt och fick bestämma alla omständigheter själv (I den mån det går förstås), så hade jag inget att klaga på direkt.

Gynundersökning tänkte hon inte ens tanken på att fråga, vilket var smart gjort. Jag hade kanske börjat slåss annars :angel:
 
Sv: Hur många här

Jag va på efterkontroll men gjorde ingen gymundersökning eftersom jag ändå skulle tillbaka två veckor senare och sätta in spiral.
 
Sv: Hur många här

Jag var på min, framför allt för att kolla att mitt "underrede" läkte som det skulle, jag gick sönder väldigt mycket i samband med förlossningen.
Sedan var det ju kul att visa upp bebisen för barnmorskan också, tyckte jag i alla fall! :)
 
Sv: Hur många här

Jag var pr efterkontroll 6 veckor efter att lillan fötts (tiden bokades redan i v 36, tydligen praxis där jag gick).
Gynkontroll och genomgång av förlossningen. Skulle eg fått recept på P-piller oxå, men jag hade piller kvar, och även giltigt recept, så det skippade vi. Fick även rabattkupong på knip-kulor :o:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
365
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 226
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
717
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp