Hur många klasser/svårighetsgrader finns det i tävlingskörning?

M

Marlenè

Om en häst är tävlad i svår körning är det då på elitnivå eller? :confused:
 
Ja det var en bra fråga.
jag tycker att eliten är dom som är med i spets och utmanar truppen till landslaget. Det är dom som gör bäst resultat på tävlingarna i svår klass. Det är även dom som åker och tävlar på internationella tävlingar.
Körningen har ju klasserna Lätt, MSV, Svår. Men om man räknar med de klasserna som finns på internationella tävlingar så finns det några till. På internationella tävlingar så finns det två svårighetsgrader på svårklass CAI:B & CAI:A.
Hoppas att du blev lite klokare på detta :idea:
/M
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 092
Senast: escodobe
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 530
Senast: tuaphua
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 831
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp