Bukefalos 25 år!

Hur många klasser/svårighetsgrader finns det i tävlingskörning?

M

miamiamia

Ja det var en bra fråga.
jag tycker att eliten är dom som är med i spets och utmanar truppen till landslaget. Det är dom som gör bäst resultat på tävlingarna i svår klass. Det är även dom som åker och tävlar på internationella tävlingar.
Körningen har ju klasserna Lätt, MSV, Svår. Men om man räknar med de klasserna som finns på internationella tävlingar så finns det några till. På internationella tävlingar så finns det två svårighetsgrader på svårklass CAI:B & CAI:A.
Hoppas att du blev lite klokare på detta :idea:
/M

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Radannons Hej! Alicia heter jag och är 16 år och bor i Uppsala Jag söker en ny bästa vän och läromästare, ålder 10-16 år, en häst som vill gå...
Svar
0
· Visningar
266
Anläggning Bygger stall för fyra hästar och ska försöka klura ut vilken storlek på container som behövs. Vad har ni och hur ofta töms den? Vad...
Svar
13
· Visningar
548
Hästvård HUR kan det fortfarande finnas bandmask? Överlever de längre än den ”normala” vilotiden? Kan man bli av med det? Vi har vilat hagar...
Svar
1
· Visningar
496
Hästmänniskan Hej kära Buke! Jag letar häst till mig och familjen och skulle bli så tacksam för lite hjälp och råd här! Flera av mina absoluta...
Svar
15
· Visningar
1 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Synas i mörkret

Hästrelaterat

• Försäkring häst
  • Dressyrsnack 15