Hur många schbrak har ni...?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chokladmonster =)
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 2 807
Sv: Hur många schbrak har ni...?

I datorrummet har jag 10 sprillans nya och 3 begagnade.....
I tvättstugan 5 st nytvättade...

I stallet har jag ???ca 15-20 st....minst....

knapplån

ca 10-15 vita/cremefärgade "tävlingsschabrak"
ca 15-20 i andra färger.

jag är galen i att matcha. har matchande benlindor till alla schabrak, i dubbel uppsättning...

nu har jag räknat.. Jag har bara 8 st. viölket verkar vara väldigt lite om man gemför med vissa här..

haha
men å andra sidan använder jag bara typ 4 av dom.

Fast iof så har jag häldre några dyrare en massa billiga..

Och jag sätter hellre på hästarna rena och nytvättade varje gång dom rids...

Jag har köpt 2 st på 6 år. Rider alltid med dom och tvättar ganska ofta så det måste vara bra kvalitet.

palle skrev:
Och jag sätter hellre på hästarna rena och nytvättade varje gång dom rids...

Mina shabrak behöver väl itne vara smutsiga bara för att jag har så "nåra" vi har faktiskt en tvättmaskin. hahaha :D

Oooh nej, det var inte såå jag menade....att just du skulle ha smutsiga grejor.....men du måste väl hålla med om att det är alldeles för många som inte tvättar sina grejor tillräckligt ofta just pga att deras schabrak är så "jättedyra" att dom är rädda att dom ska bli "skavda" i tvättmaskinen.....
Och jag har både billiga lättvättade grejor till vardagsbruk och "finare" grejor till träning och tävling...

Hade precis kommit hem från en hästägare som inte har tvättat sin vojlock sen i augusti.....motiveringen var att det behövdes inte då hon brukade borsta av den när den blivit hårig....det är väl helt okej, men svetten då????
Vojlocken kunde ju stå för sej själv, så skitig och svettig var den....stackars häst :(

Men usch vad ohygieniskt! :O Ja, hästen kan ju få skavsår och så >.<

hahahaha usch och fy.. Lukta den vojlocken gott eller? :rofl: :rofl:

*knapplån*
har väl ca 15 st. vet ej exakt.
vissa vill jag ej använda.

jag byter inte efter varje ridtur. delvis så är en häst bara sutten på rakt fram i skritt, blir knappast svettigt eller lortigt på en gång
och en andra hästen rids ytterst sällan och ej så länge heller.

givetvis brukar jag byta om dom är lortiga eller äckliga.
har aldrig vart med om skavsår, så länge man svampar av hästen om den blivit lite svettig efter ridturen.

1 röd vojlock
1 vitt schabrak
1 grått schabrak
1 marinblått schabrak som ska få brodyr :p
1 ljusblått schabrak
1 klarblått schabrak
1 klarblått schabrak med disneyfigurer
1 typ duvblått schabrak
1 grönt schabrak med fickor
1 rött schabrak med fickor

Nu tror jag inte jag glömde nåt :p Isåfall är det 10 st då... Varav hälften är blå :D

Jag har väl 25-30 stycken, men så har jag 6 hästar också.
Jag tycker det är kul med olika shabrak och köper nästan jämt något nytt när jag är på nya hästställen.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 922
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 918
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 069
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka