Hur många trycker ni i er idag?

Ingen. Jag glömde min semlebulle hemma (veckopendlar) och köpesemlor är torra, smakar ingen kardemumma och är allmänt smaklösa, så jag får vänta tills på fredag när jag är hemma igen.
Vet du om det är nån som har doktorerat på temmlor? Temmlan har ju anor från 1500 talet men först 1850 så gjordes den första riktiga temmlan med mandelmassa :d
 
Ingen alls, tycker inte om semlor. Gillar inte grädde och gillar inte mandelmassa och då är det liksom bara brödet kvar ;)

Dessutom går jag på diet just nu och det är alldeles för många kalorier
 
Om jag hittar till ett konditori- en enda. I mataffären säljs de i tvåpack och jag fixar inte att slänga mat....

I butiken jag var inne i hade de flera paket med bara en i (då har butiken iofs eget bageri, så det är väl enkelt att få fram några extra förpackningar). Och jag vet att något annat år när jag bett om det så har det inte varit några problem alls med att få köpa bara en :up:

Hur som helst följde jag med en kompis till affären för att köpa semlor, hon köpte färdiga till sig, jag kom ut med ett paket jäst och världens ambition om att baka :cautious: Nu sitter jag här, jättesugen på semla, och har inte orkat baka än :(
 
Det kommer bli ungefär noll komma noll semlor. Funderar dock på att ta en promenad till konditoriet och köpa något annat gott :) Dottern brukar gilla sådana idéer ;)
 
Bakar idag, så det blir en eller två beroende på hur stora de blir. Försöker mig också på att baka glutenfria semmelbullar. Jag är skeptisk men vill ge det en chans.
 
Bakar idag, så det blir en eller två beroende på hur stora de blir. Försöker mig också på att baka glutenfria semmelbullar. Jag är skeptisk men vill ge det en chans.

Förstår att du är skeptisk, glutenfritt är svårt.

Själv står jag inte ens ut med den laktosfria grädden, utan medicinerar för att kunna äta min(a)!
 
Ingen alls. Gillar inte semla. En brödbit med grädde till :confused:
Mandelmassa :yuck:

Dessutom håller jag mig undan sånt just nu så det blir inget annat heller.
 
Fattas bara att personen som ska äta dem är allergisk mot nötter också!


Som tur är inte i detta fall. Däremot är jag inte skeptisk till laktosfri grädde på samma sätt som du. Den får en annan konistens som vispad, det är allt jag märkt. Ska ta och göra ett blindtest senare idag gällande smaken. Är den sötare än vanligt, tycker du, eller vad smakar annorlunda?
 
Som tur är inte i detta fall. Däremot är jag inte skeptisk till laktosfri grädde på samma sätt som du. Den får en annan konistens som vispad, det är allt jag märkt. Ska ta och göra ett blindtest senare idag gällande smaken. Är den sötare än vanligt, tycker du, eller vad smakar annorlunda?

Lite faddare och samtidigt sötare i smaken, tror jag? Vilket ju är skumt, eftersom det är laktosen som är söt i mjölken (eller jag tror det i alla fall).

Lite samma skillnad som med den laktosfria mjölken, men den har jag bara i kaffet och liknande ändå.

Jag väljer lätt att ta lactas framför att äta laktosfri grädde och glass, som man ju enbart äter för att det ska vara gott.
 
Ingen :cry:

Ikea hade semlor 2012 men verkar inte ha dom i år (dom kör väl med full fart för Kinesiskt nyår antar jag). Däremot har Svenska kyrkan/Norska sjömans kyrkan semlor på sin söndags BBQ. Så jag och min Finska vän tänkte gå :D (han hade tänkt baka precis som förra året, men glömde alla ingredienser när han flyttade :o).
 
Ingen :cry:

Ikea hade semlor 2012 men verkar inte ha dom i år (dom kör väl med full fart för Kinesiskt nyår antar jag). Däremot har Svenska kyrkan/Norska sjömans kyrkan semlor på sin söndags BBQ. Så jag och min Finska vän tänkte gå :D (han hade tänkt baka precis som förra året, men glömde alla ingredienser när han flyttade :o).

Vad ska det vara för avancerat i som inte finns att köpa... utomlands(?) ?
Annars tycker jag att semmel BBQ låter toppen! :laugh:
 
Jag ställde f.ö fram alla torra ingredienser, samt ett recept på släta bullar, på köksbänken... Och nu åker jag till stallet :sneaky:
Får se om sambon fattar hinten när han kommer hem :angel:
 
Ingen :cry:

Ikea hade semlor 2012 men verkar inte ha dom i år (dom kör väl med full fart för Kinesiskt nyår antar jag). Däremot har Svenska kyrkan/Norska sjömans kyrkan semlor på sin söndags BBQ. Så jag och min Finska vän tänkte gå :D (han hade tänkt baka precis som förra året, men glömde alla ingredienser när han flyttade :o).
Jag har ju ätit en semla på IKEA iår. Gjorde det under en lunch i januari typ, så allt finns de.
 

Liknande trådar

Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 296
Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 533
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 224
Senast: movi
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 059
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp