Hur många trycker ni i er idag?

Visst blev det en promenad till ortens utmärkta konditori :D (Men vi köpte inga semlor utan köpte istället lite blandade småkakor :d )
 
Jag har ju ätit en semla på IKEA iår. Gjorde det under en lunch i januari typ, så allt finns de.

Fast IKEA i Singapore har inte semlor ;) Antagligen för att det är Kinesiskt nyår på Torsdag och det är en massiv grej här (större än vårt nyår skulle jag vilja påstå).
 
Vad ska det vara för avancerat i som inte finns att köpa... utomlands(?) ?
Annars tycker jag att semmel BBQ låter toppen! :laugh:

Jag har inget kök :p Just nu bor jag temporärt i ett hostel, men förra boendet hade inte ett ordentligt kök heller (det är väldigt vanligt att det inte finns ugn i lägenheterna här, i mitt förra student boende fanns det inte ens spis plattor).

Mandelmassa/marsipan kan man köpa från Ikea men det är nog det enda stället dom säljer det på (det lyckades jag klura ut förra året, Finnen gjorde egen). Vetebullar, eh. Tja vad ska man säga, brödet här är rätt annorlunda.

Jag ser framemot både BBQ'n och semlorna, Svenska Kyrkan i utlandet är faktist helt fantastisk (även för oss ateister). Personalen är också super trevlig.
 

Liknande trådar

Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 296
Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 533
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 224
Senast: movi
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 057
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp