Vad åt ni till frukost idag?

Vardagar när jag jobbar på kontoret brukar jag ta med mig min frukost till jobbet. Då blir det yoghurt med nötter, honung och frysta hallon som jag tinnar. Ibland om jag känner för det och, framförallt hinner, kan jag även koka ett ägg hemma och ta med.

På helgen blir det ofta en större frukost bestående av youghurt med samma tillbehör som ovan, frukt som jag har skivat upp (just nu har jag en apelsin period), och äggrör med tex lök, paprika i och lite permesanost. Ibland byter jag youghurten mot två mackor om jag skulle ha färskt bröd hemma.
 
Idag åt jag två skivor av Pågenlimpa med smör och kaviar. Ofta lyxar jag till det med rostat bröd med ost och marmelad eller frallor på helgerna. För det mesta blir det även havregrynsgröt eftersom jag tränar både lördag och söndag.

Till vardags äter jag yoghurt med müsli och knäckebröd till.
 
Så sant! Ska snart göra en repris ala aptitretare inför middagen ;)
Jag och två av mina brorsbarn (3 och 1,5 år) åt blinier till den brunch vi hade förra helgen. Får dock erkänna att mina brorsbarn hade grädde och sylt till medan jag självklart hade löjrom, smetana och finhackad rödlök.
 
Idag, och troligen igår, blev frukosten varma mackor med skinka och ost. Dricker gärna varm oboy eller banansmoothie till, men idag blev det ananassmoothie. Ibland blir det gårdagens middag till frukost, t.ex. pizza. Pannkakor är också najs, eller bara godis. Vad som helst som är gott, och det gör ingenting om magen protesterar för det är helg.

På vardagen är det 1-2 knäckebröd med valfritt pålägg, ett glas vatten och ett glas yoghurt om finnes.
 
Idag åt jag två minibaguetter direkt från ugnen med ost.

Oftast blir det smörgås av något slag.
Ibland äter jag keso med typ grönsaker och andra gånger yoghurt eller fil.

Ska jag iväg tidigt eller blivit sen på morgon blir det en drickkvarg i bilen.

Och har det bara inte blivit av att äta frukost i en resonabel tid kan det bli en matdosa/lagad mat istället.

Frukost brukar variera beroende på vad jag var sugen på när jag handlade för veckan eller vad som finns hemma.😅
 
Idag åt jag först en macka med ost och lite senare en macka med stekt ägg. På helgerna kan det bli lite av varje till frukost, kanske pannkakor eller våfflor t.ex.

På vardagarna äter jag alltid först en macka och lite senare havregrynsgröt. På sistone har gröten fått sällskap av skivad banan, mörk sirap och mjölk... :d
 
Jag åt naturell kvarg med lite skivad banan och havreringar idag. Blir oftast nån sorts kvarg med brukt eller bär och lite topping som granola eller havreringar. Ibland knäckemacka med ost till. Och alltid kaffe.
 
Idag åt jag några mackor med ost och marmelad samt rökt skinka, plus kaffe.

Till vardags äter jag naturell kvarg med lite honung på, och ibland resterna av rostad macka de gånger dottern ratar den :D
 
Vardagar oftast frukostpaj med liten skvätt yoghurt eller kesokaka med frukt och bär. På helgen yoghurt med frukt och/eller bär, solros- och pumpafrön, ett kokt ägg och en smörgås :). Alltid en mugg svart kaffe :)
 
Tre mackor och lite saft till. Standard på vardagar då jag äter i bilen på väg till stallet. Annars på helg så äter jag en skål med chrunchies och vaniljyoghurt och ev en macka om jag är hungrig och en powerking
 
Jag måste äta frukost varje dag och oftast så äter jag yoghurt och flingor och macka eller bara mackor. Men ibland kan det bli nåt annat.
Men faktist så åt jag inte frukost idag för att jag sov då men det händer iprincip aldrig annars.
 
För att svara på ursprungsfrågan, och inte bara sväva iväg om rimlig mängd löjrom/dag...

I morse åt jag en fralla med skinka. Jag var inte så hungrig och måste äta mjuka saker just nu. Annars äter jag gärna ett par knäckemackor med skinka och ärtskott. Det är min favoritfrukost just nu. Eventuellt ett kokt ägg till.

Ibland äter jag soygurt med en klick hallonsylt (godare att smaksätta själv än att köpa de med smak) och flingor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 098
Senast: movi
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 950
Senast: Inte_Ung
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: pepp
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
345
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp